2022-11-25, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Sen när kallas krig terror?

Sen när man medvetet bombar civila istället för stridande förband. Frågor på det?
Citera
2022-11-25, 22:12
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Framför allt kan inte Ryssland slåss mot alla möjliga länder på en och samma gång. Sverige i synnerhet är ett land som torde vara jävligt lågt prioriterat, om det inte råkar finnas prylar här som man vill slå ut. Någon invasion blir det knappast.

Alla länder? Ryssland har väl en specialoperation mot Ukraina? Vem mer slåss emot? Nu blev man ju nyfiken, snälla berätta!

Sluta dröm om en invasion av Sverige. Ryssen kan inte ens få ihop logistiken när han anfallit sin granne. Hur skulle det se ut mot Sverige?

Hur ska de anfalla Sverige? Med roddbåtar?
Citera
2022-11-25, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Exakt, för att ryssen visat vilket efterblivet land de är och visat världen hur kassa de är. Ryssen som trodde de var världsmästare visade sig vara ett korp lag

Påminner mig om en gång när jag utav någon anledning såg en match mellan två korplag i Svedala, Snubblarna vs Polisen. Nu när du säger det så är likheterna jävligt spot on när det gäller snubblarna (grabbar på dekis med diverse hrrrm hrrrm livserfarenheter i livet samt bra kännedom om insidan på celler) och de ryska specccccsialsoldaterna i Ukraina. Efter ca 3 minuter ville de ha paus och ingen sprang längre efter varken boll eller motspelares smalben. Ytterligare 2 minuter så satt en hälften av laget ner på gräset och kippade efter andan medans de apatiskt stirrade på sina skor, och de som fortfarande hade styrfart hade svårt att stanna och hålla sig innanför ytterlinjerna. Inte ens en granat ett par fot bort hade fått de sittande att resa sig innan domaren blåste för halvtid och lika lite hade en kapten kunnat få de löpande att sluta springa. Sedan kom pausen och sportflaskorna med "vatten" kom fram. Underbara uttryck på dem som skickade flaskorna vidare....säkert samma som ryssen som skriker efter att hämta andan och få sig ett värmande järn innan han krälar tillbaks ner i sin nygrävda man cave. Snubblarna var det ja. Man kan ju undra varför inte Ukraina som lider så enorma brister på allt (enligt de vilsna pro-ryssarna här) inte är de som ber om en paus?? hum hum hum
Citera
2022-11-25, 22:19
Medlem
Citat:
Jag tänker snarare att man inte ska underskatta ryssen, men nu skrev jag ju faktiskt exakt att Ryssland inte utgör något hot mot Sverige.
Du har rätt, då det har visat sig att Ukraina har dragit ner byxorna på ryssarna och visat upp deras fiaskoarmé kanske det inte längre är nödvändigt att bli medlem i försvarsorganisationen?
Ryssland är ju inte längre ett hot.
Vad tror du?
Citera
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Klart grannländerna inte anfaller ryssland, dom vågar ju för fan inte ens döda ryssar i ukraina.
Nä det gör ju Ukrainare själva
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Alla länder? Ryssland har väl en specialoperation mot Ukraina? Vem mer slåss emot? Nu blev man ju nyfiken, snälla berätta!

Sluta dröm om en invasion av Sverige. Ryssen kan inte ens få ihop logistiken när han anfallit sin granne. Hur skulle det se ut mot Sverige?

Hur ska de anfalla Sverige? Med roddbåtar?
Men vad fan, du missförstår ju varenda ord jag skriver! Det är ingen idé.

OK, vi tar det igen:

1) Ryssland börjar inte slåss mot flera länder samtidigt. Ryssland kan inte det. Det går inte.

2) Jag skrev att det aldrig blir någon invasion.

Seriöst, vad är det här?
Citera
Medlem
oyinbozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
NAFO systrar.. jag mår inte så bra

https://t.me/Slavyangrad/22359

🇩🇪The Germans are losing enthusiasm for helping 🇺🇦Ukraine, reports The Washington Post

Europe's gas supply has been significantly reduced recently. As a result, prices have soared tenfold from previous levels and gas supplies are simply running out. Unsurprisingly, many are looking at how Germany, the EU's largest economy, will cope with this ordeal. Will astronomical gas bills and a cold winter lead Germans to demand that their government reduce or stop aid to Ukraine?

According to the latest public opinion polls, many Germans have expressed at least some sympathy for the Ukrainians. However, most believe that their country is doing enough, or even too much, to help Ukraine's war efforts and its refugees.

East Germans, on the other hand, oppose any support for Ukraine by a wide margin. For example, while only 27 percent of West German respondents are against increased military aid to Ukraine, already 52 percent of East Germans express the same opinion. This is consistent with a more benign attitude towards Russia and more skepticism towards NATO among this group.
Jösses vilken fullfjädrad tokfrans! Förlitar sig på hörsägen om gaslager och priser när dessa finns fritt tillgängliga och uppdateras per minut. Fan tro att om något telegramtroll skrev att hästmedicin skulle hjälpa mot COVID så är väl du den första att tära på vår välfärd med att stå å yla utanför någon vårdcentral. Visste du att du kommer närmare moderlandet och din dvärgdespot om du dricker kylarvätska?

I ditt förvirrade inlägg om dödsfall tidigare fanns en länk till en artikel som var rätt kul. 20% av dödsfallen i någon kategori av särskoleeleverna dog innan de ens satt sin stövel (eller gympasko, sandal eller vaffan de är trälarna har på sina fötter) på Ukrainsk mark. Stor del tillskrevs alkoholrelaterade skador!

Supa ihjäl sig innan man nått fronten!

Vilken dödskult! ISIS 2.0! Man kan ju bara undra hur det står till i pallet på virrpannorna som tillbeder denna makabra fars...

Tidigare låg Ryssland på typ plats 200 var det(?) gällande medellivslängd. Man dör i snitt 10-15 år tidigare än normalt civiliserat folk. Undra hur denna cirkus kommer slå mot den statistiken? Ca. 20% av landet har rinnande vatten och asfalt har redan diskuterats. Varför är inte dessa frågor uppe på den ryska agendan? Trivs man i rollen som lerig försupen clown i samtliga kategorier?
Citera
2022-11-25, 22:21
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Tror du har rätt, det går utför för ryssen nu .
Ja förhoppningsvis!

Hur man kan hålla på terrorister är ju obegripligt för alla med hjärna och empati!
Citera
2022-11-25, 22:21
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Klart grannländerna inte anfaller ryssland, dom vågar ju för fan inte ens döda ryssar i ukraina.

Om mongolerna inte hotat med kärnvapen vad tror du hänt då? Jo, ryssland hade varit en stor parkeringsplats nu.
Citera
2022-11-25, 22:23
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Du har rätt, då det har visat sig att Ukraina har dragit ner byxorna på ryssarna och visat upp deras fiaskoarmé kanske det inte längre är nödvändigt att bli medlem i försvarsorganisationen?
Ryssland är ju inte längre ett hot.
Vad tror du?
Jag var Nato-motståndare redan innan kriget, men min uppfattning är att Sverige snarast gör sig till en möjlig måltavla som Nato-medlem i det här läget, om det skulle spåra ur. Tänker på döden från ovan. Inget annat. Utan Nato bör allt vara frid och fröjd.

Vi bör hur som helst inte diskutera saken här när det finns särskilda trådar om detta.
Citera
2022-11-25, 22:24
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Påminner mig om en gång när jag utav någon anledning såg en match mellan två korplag i Svedala, Snubblarna vs Polisen. Nu när du säger det så är likheterna jävligt spot on när det gäller snubblarna (grabbar på dekis med diverse hrrrm hrrrm livserfarenheter i livet samt bra kännedom om insidan på celler) och de ryska specccccsialsoldaterna i Ukraina. Efter ca 3 minuter ville de ha paus och ingen sprang längre efter varken boll eller motspelares smalben. Ytterligare 2 minuter så satt en hälften av laget ner på gräset och kippade efter andan medans de apatiskt stirrade på sina skor, och de som fortfarande hade styrfart hade svårt att stanna och hålla sig innanför ytterlinjerna. Inte ens en granat ett par fot bort hade fått de sittande att resa sig innan domaren blåste för halvtid och lika lite hade en kapten kunnat få de löpande att sluta springa. Sedan kom pausen och sportflaskorna med "vatten" kom fram. Underbara uttryck på dem som skickade flaskorna vidare....säkert samma som ryssen som skriker efter att hämta andan och få sig ett värmande järn innan han krälar tillbaks ner i sin nygrävda man cave. Snubblarna var det ja. Man kan ju undra varför inte Ukraina som lider så enorma brister på allt (enligt de vilsna pro-ryssarna här) inte är de som ber om en paus?? hum hum hum
Du är måleriskt underhållande!
Grisarna kommer åka ut ur Ukraina, oavsett hur mycket de hinner bomba ut. Det blir bara längre karantän innan vi släpper de svinen i värmen igen om ens...
Citera
2022-11-25, 22:25
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Men vad fan, du missförstår ju varenda ord jag skriver! Det är ingen idé.

OK, vi tar det igen:

1) Ryssland börjar inte slåss mot flera länder samtidigt. Ryssland kan inte det. Det går inte.

2) Jag skrev att det aldrig blir någon invasion.

Seriöst, vad är det här?

Det är du som har en vision om att länder fortfarande skulle ha någon respekt kvar för ditt älskade mongol land, nu har de har visat upp sin särskolearmé för världen. Ingen är rädd för ryssland längre, alla skrattar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in