2022-11-25, 21:49
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
Romerikes Blad (RB.no) i dag(ikke pluss-sak):

Kan dette ha forgreininger til Lørenskogsaken? Son er nevnt i tråden her mer enn én gang.

Nei.
Det er lokale pokaler. Mest østfold-folk som skal ha handlet drugs i Oslo. Saken er tilknyttet encro-saken som nylig har vært oppe til behandling. Så det er en "gammel" sak som har ligget i systemet for å se om encro-bevisene holdt i retten.

Eneste fellesnevner her er at bakmennene til PSS også benyttet seg aktivt av Sky-telefoner.
Citera
2022-11-25, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Nei.
Det er lokale pokaler. Mest østfold-folk som skal ha handlet drugs i Oslo. Saken er tilknyttet encro-saken som nylig har vært oppe til behandling. Så det er en "gammel" sak som har ligget i systemet for å se om encro-bevisene holdt i retten.

Eneste fellesnevner her er at bakmennene til PSS også benyttet seg aktivt av Sky-telefoner.

Ok, da blander vi ikke inn den saken. Du er godt informert! 👍 Skjer det noe snart mtp Lørenskogsaken tror du? Rykter?
Citera
2022-11-26, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Det kunne han kanskje, men mistanken ville da gått mot han alene og ingen kunne bekreftet hans versjon. Nå har vi teh og ansatte pluss kidnappingsbrev som angivelig bekrefter at aeh var i live fra th dro til jobb. Fant tomt hus (uten om tassen) og brev.

Jeg tror fortsatt at mobilaktiviteten til AE er forfalsket ved hjelp av en medhjelper med talerobotteknologi. Tror AE ble drept og fjernet om natten. Denne teknologien + krypto gir TH mulighet for alibi og skyve oppmerksomhet bort fra seg selv.

Men nettopp teknologien var han avhengig av andre for å benytte seg av. Dette er spesialistkunnskap. Jeg tror medhjelperne kun tok seg av alibispørsmålene, og at TH personlig gjorde resten. Hvordan er så vanskelig å forestille seg at jeg tviler på hele forklaringen selv.
Citera
2022-11-26, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Men besynderlig nok at en av trådens mest kunnskapsrike når det kommer til krypto, Oslos "underverden"
og straffesakene mot PSS og MWL plutselig takker for seg etter å ha postet en wetransfer-lenke
til en dom som knapt nok berører forsvinningen i det hele tatt. I tillegg later den omtalte brukeren
til å ha truet eller skremt vekk en annen bruker, nemlig Skaanseth. Jeg har overhodet ingen grunn til
å tro at sistnevnte bare gikk lei.

?? Forklar Jeg må ha rammla av her..
Citera
2022-11-26, 08:37
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ikke utad, ihvertfall.

Men besynderlig nok at en av trådens mest kunnskapsrike når det kommer til krypto, Oslos "underverden"
og straffesakene mot PSS og MWL plutselig takker for seg etter å ha postet en wetransfer-lenke
til en dom som knapt nok berører forsvinningen i det hele tatt. I tillegg later den omtalte brukeren
til å ha truet eller skremt vekk en annen bruker, nemlig Skaanseth. Jeg har overhodet ingen grunn til

Selv om man ikke deltar aktiv i diskusjon av ikke-relevante teorier eller er med på ren konspirasjon, betyr det det ikke at man forsvinner. Nå er det flere omstendigheter rundt PSS og MWL som politiet etterforsker og forhåpentligvis snart når offentligheten. Dukker det opp ting i tråden her vi kan bidra til å opplyse, som f.eks den narkosakensaken rb omtalte, så gjør vi det, men ingen er særlig tjent med å kaste bensin på konspirasjonsbålet i denne tråden.
Citera
2022-11-26, 08:40
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
Ok, da blander vi ikke inn den saken. Du er godt informert! 👍 Skjer det noe snart mtp Lørenskogsaken tror du? Rykter?

Vanskelig å si hva som skjer. Det vi derimot vet, er politiet nå etterforsker forhold som nylig har blitt diskutert i tråden her. Flere "nye" personer har blitt kalt inn til avhør og flere av disse er gjennomført.

Konflikten innad i politiet derimot synes å fortsette. Det finnes sterke krefter "oppover" i systemet som presser på for av snarlig påtaleavgjørelse for TH. Noe som pr bevisets stilling i dag betyr en reell frafallelse av hans siktelse.
Citera
2022-11-26, 12:04
Avslutad
Citat:
Ikke utad, ihvertfall.

Ja, nå fikk du skapt deg, etter at du stilte spørsmålet.
Sannheten er at ingen vet hva som skjer - saken er klausulert. Forsøk på å late som noe annet, er interessant i disse krigstider.
Citera
2022-11-26, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Vanskelig å si hva som skjer. Det vi derimot vet, er politiet nå etterforsker forhold som nylig har blitt diskutert i tråden her. Flere "nye" personer har blitt kalt inn til avhør og flere av disse er gjennomført.

Konflikten innad i politiet derimot synes å fortsette. Det finnes sterke krefter "oppover" i systemet som presser på for av snarlig påtaleavgjørelse for TH. Noe som pr bevisets stilling i dag betyr en reell frafallelse av hans siktelse.
Overføringen for livsbevis fremstår klarere som oppgjør. Ingen tyster og kryotogm ligger ann til å få all skyld etterhvert. Ingen cappelen her tydeligvis. Han er snart en fri fugl.
Citera
2022-11-26, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambador
Jeg tror fortsatt at mobilaktiviteten til AE er forfalsket ved hjelp av en medhjelper med talerobotteknologi. Tror AE ble drept og fjernet om natten. Denne teknologien + krypto gir TH mulighet for alibi og skyve oppmerksomhet bort fra seg selv.

Men nettopp teknologien var han avhengig av andre for å benytte seg av. Dette er spesialistkunnskap. Jeg tror medhjelperne kun tok seg av alibispørsmålene, og at TH personlig gjorde resten. Hvordan er så vanskelig å forestille seg at jeg tviler på hele forklaringen selv.

Når man skal fake en samtale. Tror du det er lurt å prate i 20 min da? Tror jo nesten ikke alt man leser her inne. Men når det ikke skjer en drit så kjeder vel folk seg.
Citera
2022-11-26, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Når man skal fake en samtale. Tror du det er lurt å prate i 20 min da? Tror jo nesten ikke alt man leser her inne. Men når det ikke skjer en drit så kjeder vel folk seg.
Han tenker nok mest på 90 sekunders samtalen.
Citera
2022-11-26, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Han tenker nok mest på 90 sekunders samtalen.

Om AE er tatt av dage om natten er nesten samtalen med MB også nødvendigvis falsk.
Citera
2022-11-26, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman

Nå varte ikke samtalen med MB i 20 min, men i 10 min og 16 sek for å være helt presis.
Uansett, det forandrer ikke så mye på ditt poeng. En over 10 min samtale er også en stund.

Men det kan jo stilles et spørsmålstegn ved tidspunktet MB ringte til S4, kl. 8.44 om morgenen.
Hvorfor kunne ikke MB vente litt, til rundt 9-tiden når de fleste likevel ville ha kommet på jobb.

Det var jo ikke utenkelig at AE skulle komme på kontoret den dagen, så hvorfor ikke se an litt.
Hvis noe hastet veldig er det kanskje litt rart at hun kunne ta seg tid til en drøyt 10 min samtale.

Nå har imidlertid MB forklart seg noe kortfattet og vagt i avhør med politiet, tross den lange samtalen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in