Citat:
Ursprungligen postat av
JoaquinGuzman
Just det här är ju ganska så sjukt bara det. Jag tror i stort sett alla ser det som att lagen är skriven för kvinnorna mot männen. Hur kan det ha blivit så? Och om det är så, hur kan det tillåtas?
Ska vi inte alla vara lika inför lagen?
Jo, vi ska vara lika inför lagen, men i sängen är vi inte jämlika. Män blir varse detta tidigt. Första kyssen får du inte genom att fråga "
Ska vi kyssa varandra nu?". Den första kyssen initieras i allmänhet utan samtycke, med hopp om att den besvaras. Besvaras den inte, så blir mannen avvisad, och får skämmas. Den man som inte vågar ta den risken förblir oftast okysst.
Hur män reagerar på samtyckeslagen, beror lite hur attraktiva de är. Den gruppen som inte oroar sig, är de som vet att de aldrig blir avvisade, och som aldrig behövt be om lov. För de män som står lägre så känns lagen som salt i såren. Den inbyggda förnedring som finns i att behöva ragga i underläge, har kompletterats med risken att när som helst bli anmäld, straffad och uthängd som våldtäktsmakt, utan att det finns varken vittnen eller bevis.
Om någon tycker att jag målar fan på väggen, så tror jag ni underskattad vad en förnedrad kvinna kan göra efter ett samlag hon ångrar.