2022-11-24, 16:40
Medlem
No_lifers avatar
Cancer har ju kraftigt ökat på sistonde. Och då menar jag det senaste året. Allt jävla BS att vi testar oss i högre grad nu än för ett årsen är fårskalligt. Sen om det är vaccinet låter jag vara osagt, men jag anar ugglor i mossen.

För övrigt så är jag stolt som fan över mig själv för att inte knäckas av alla påtryckningar, nertryckningar från allt från familjemedlemmar vänner arbete och staten att jag inte tog sliten. Ni alla andra som är i mitt lag: jag älskar er alla! Ni har starka själar och hjärnor samt ryggrad och det högaktas!

Till er andra: fortsätt suga kuk, någon måste göra det också ❤

Häng förrädarna!!
Citera
2022-11-24, 23:46
Moderator
Mr.Woodss avatar
Nu försöker vi hålla oss till ämnet för tråden, nämligen påståendet om att covid-vaccinen ger cancer. Detta är inte en tråd för allmän diskussion om vaccinbiverkningar.

Mängder av OT raderat.

/Moderator
Citera
2022-11-25, 14:26
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No_lifer
Cancer har ju kraftigt ökat på sistonde.
Redovisa källa tack! INTE någon blogg, websida, videoklipp eller annat. En vetenskaplig studie naturligtvis. Något annat vore naturligtvis galenskap.
Citera
2022-11-25, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucciani
Grattis till årets Darwin Award. "Vaccines protect against restrictions"

Hur får du MER frihet genom att man helt utan vetenskaplig grund tar bort människors frihet och sedan kräver att de ska delta i högst tvivelaktiga medicinska experiment för att få tillbaka sin självklara frihet man redan hade innan?

Jag trodde att man tog vaccin för att skydda sig själv och andra från farliga sjukdomar, men tydligen tar man det för att bidra till uppförandet av en totalitär stat som struntar i mänskliga rättigheter och där man behöver ha tillstånd för självklarheter som att åka på semester och gå på konserter

Tror inte du förstår konceptet Darwin award.

Det var ingen som krävde något. Jag ville ha ett vaccin så man kunde resa igen. När det kom tog jag det. Fanns inget tvång från Sveriges sida sett.

Det är inte en självklar frihet att komma in i andra länder. Det är ett privilegium landet i fråga ger eller inte ger dig.
Citera
2022-11-25, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
Redovisa källa tack! INTE någon blogg, websida, videoklipp eller annat. En vetenskaplig studie naturligtvis. Något annat vore naturligtvis galenskap.

Du verkar ju vara besatt av att behöva vetenskapliga studier för att kunna komma någonstans i ditt tänkande. Om ingen är intresserad av att göra en vetenskaplig studie om läget men det fortfarande är så att vaccinet leder till cancer så betyder det att trots att det inte finns en endaste vetenskaplig studie så leder vaccinet till cancer i alla fall. Här har du en dokumentärfilm som du kan se:

World Premiere: Died Suddenly
Citera
2022-11-25, 22:04
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew

Det var ingen som krävde något. Jag ville ha ett vaccin så man kunde resa igen. När det kom tog jag det. Fanns inget tvång från Sveriges sida sett.

Det är inte en självklar frihet att komma in i andra länder. Det är ett privilegium landet i fråga ger eller inte ger dig.

Jo jag förstår precis konceptet, det betyder att man tagit sig själv ur genpoolen, behöver inte betyda att man har dött, kan ju finnas andra orsaker också. You might want to get tested

Så du menar att det inte fanns något tvång att vaccinera sig om man skulle resa som man aldrig behövt förut? lustigt att du kände dig tvingad att ta ett bara för att bli tillåten av överheten att resa då, det fanns ju ingen annan anledning sa du ju nyss, allra minst din hälsa som ju var perfekt.

Visst, det är väl upp till varje land att bestämma vilka villkor de har för inresa, lite lustigt bara att mängder av länder som av ett koordinerat trollslag från en högre makt helt plötsligt började kräva att man tog en experimentell spruta för en förkylning för att få beträda deras mark.

Inte kan det väl vara så att läkemedelsbolag bryr sig mer om profit än folks bästa? de har ju bara åkt på mer böter för bedrägerier, illegala tester på ovetande människor, mörkanden av risker osv än någon annan branch. Så på dessa grunder så ser jag inte att man borde göra något annat än att lita 100% på dessa moraliska högdjur, eller?
Citera
2022-11-25, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucciani
Jo jag förstår precis konceptet, det betyder att man tagit sig själv ur genpoolen, behöver inte betyda att man har dött, kan ju finnas andra orsaker också. You might want to get tested

Så du menar att det inte fanns något tvång att vaccinera sig om man skulle resa som man aldrig behövt förut? lustigt att du kände dig tvingad att ta ett bara för att bli tillåten av överheten att resa då, det fanns ju ingen annan anledning sa du ju nyss, allra minst din hälsa som ju var perfekt.

Visst, det är väl upp till varje land att bestämma vilka villkor de har för inresa, lite lustigt bara att mängder av länder som av ett koordinerat trollslag från en högre makt helt plötsligt började kräva att man tog en experimentell spruta för en förkylning för att få beträda deras mark.

Inte kan det väl vara så att läkemedelsbolag bryr sig mer om profit än folks bästa? de har ju bara åkt på mer böter för bedrägerier, illegala tester på ovetande människor, mörkanden av risker osv än någon annan branch. Så på dessa grunder så ser jag inte att man borde göra något annat än att lita 100% på dessa moraliska högdjur, eller?

Och du tror alltså helt utan bevis att man kan bli steril av vaccinet?

Jo men att resa är ett privilegium, om andra länder vill ställa krav är det deras rätt. Betyder inte att det är ett tvång. Du kan välja att inte resa dit. Jag ville resa, så jag valde att ta vaccinet helt frivilligt.

Alla företag bryr sig om profit. Men sedan modern medicin har vi oavsett tredubblat vår livslängd.
Citera
2022-11-25, 22:18
Medlem
anaryans avatar
Citat:

Och om landet ifråga ger dig inreseprivilegiet enbart om du tar experimentell genterapi som har bl.a. blodproppar, hjärtproblem och cancer som potentiella biverkningar så står du ändå först i kön. Vilken otroligt duktig goy du är.
Citera
2022-11-26, 08:54
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Och du tror alltså helt utan bevis att man kan bli steril av vaccinet?

Jo men att resa är ett privilegium, om andra länder vill ställa krav är det deras rätt. Betyder inte att det är ett tvång. Du kan välja att inte resa dit. Jag ville resa, så jag valde att ta vaccinet helt frivilligt.

Alla företag bryr sig om profit. Men sedan modern medicin har vi oavsett tredubblat vår livslängd.

Mja, det var väl något tillspetsat men inte så mycket ändå, det lär ju aldrig komma fram några obestridliga bevis på det eftersom sådan forskning ej kommer finansieras plus att det ju alltid finns en massa externa faktorer som gör det i princip omöjligt att påvisa exakt vad som beror på vad. Sedan om fertiliteten minskar kraftigt samtidigt (och andra sjukdomar ökar kraftigt) i samma veva som preparaten i fråga rullas ut så kan man ju ha sina starka misstankar även om korrelation inte nödvändigtvis behöver innebära kausalitet såklart.

Japp det är helt riktigt att det inte är en mänsklig rättighet att resa över hela jorden och jag är inte motståndare till modern medicin, en hel del bra saker har ju ändå kommit därifrån. Vad jag däremot är motståndare till är att stora läkemedelsföretag tillåts styra och ställa över grundläggande rättigheter och friheter i vårt samhälle istället för att hålla sig till att tillverka preparaten.

Sen är ju frågan vad för tvång vi tycker är rimliga och kan acceptera i så kallade fria demokratier. Var drar vi gränsen för "ett privilegium" där man tydligen kan sätta vilka absurda krav som helst, t.ex. att ge upp sitt kroppsliga självbestämmande och kräva experimentella injektioner som individen inte ens har ett behov av? är det vid resor utomlands? resa mellan landsdelar? gå på bio? jobba i offentlig sektor? handla i mataffären? osv osv. Sedan när det dessutom visat sig att allt tjat om att minska smittspridningen var rena lögner så kan man ju ana att det är en hel del annat som inte står helt rätt till även med en del annat som påstås från företagens sida (och myndigheterna som de lyckas kontrollera genom hård lobbying). Tusentals sidor av censurerad information och hemligstämplade avtal osv gör ju inte saken mer trovärdig direkt.

Man ser ju att det väldigt lätt blir en glidande skala mot ett totalitärt samhälle där man måste scanna sin QR-kod på sin myndighetsapp som säger att man är "godkänd" för att få "privilegiet" att göra en massa saker som tidigare har varit självklarheter för alla, åtminstone om man inte levt i Kina eller Nordkorea. Sedan om det dessutom visat sig som så många gånger innan att företagen i sin profithunger (och beviljade ansvarsfrihet) inte precis har tänkt på folks hälsa och säkerhet i första hand så kan det ju även få tragiska medicinska konsekvenser som vi sett så många gånger innan.

Det här experimentet är ju dock på en HELT annan skala och innefattar nu även grundläggande samhälleliga friheter och inte "bara" människors hälsa. Om bara en del av alla de biverkningar som misstänks och/eller klarlagts nu så kommer efterräkningarna i fråga om livskvalitet samt samhällets integritet att bli astronomiska tyvärr.

Men visst, det är ju (än så länge) frivilligt (mer eller mindre, beroende på vad man behöver göra, t.ex. ska man resa i jobbet så är det ju inte så "frivilligt"). Var väldigt vaksam bara så att inte fler av våra kvarvarande friheter villkoras en efter en tills vi sitter där i en teknokratisk fasciststat och undrar hur detta gick till. Lite lustigt också hur de fortsätter att beställa miljarder doser trots att sjukdomen inte ens är klassad som samhällsfarlig, nästan som att de är säkra på att folk ska "behöva" ta mer av mRNA-såsen i framtiden. Ofta är ju lösningen (pun intended) förberedd innan problemet skapas, det gäller bara att se till att önskvärd reaktion bland allmänheten säkerställs genom massivt opinionskapande (och lagstiftning).
Citera
2022-11-26, 10:59
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor.
Du verkar ju vara besatt av att behöva vetenskapliga studier för att kunna komma någonstans i ditt tänkande. Om ingen är intresserad av att göra en vetenskaplig studie om läget men det fortfarande är så att vaccinet leder till cancer så betyder det att trots att det inte finns en endaste vetenskaplig studie så leder vaccinet till cancer i alla fall. Här har du en dokumentärfilm som du kan se:

World Premiere: Died Suddenly
Men för i helsioke varför länkar du en till. Jag skrev ju att du inte skulle. Har men inte venenskaplliga studier bakom finns det ju ingen garanti för att det är sannt. Det finns inga kontrollsystem. Har du inte förstått detta enkla.

"Om ingen är intresserad av att göra en vetenskaplig studie om läget". Om man är angelägen att något undeersöks grundligt så gör man en vetenskaplig studie på saken. Man gör inte en film eller skriver på en blogg, eftersom detta inte är uppbackat av några kontrollmöjligheter. Om jag skriver att vaccinet innehåller kaviar på en blogg.... tror du på det då bara för att jag har skrivit det?
Citera
2022-11-26, 13:37
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Även läkare kan vara ovetenskapliga. Finns så vitt jag kan finna ingen forskning som stödjer påståendet.

Det där vaccinet är så bra att flera länder infört olika former av tvångsåtgärder för att få folk att vaccinera sig.
Citera
2022-11-26, 18:08
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Det där vaccinet är så bra att flera länder infört olika former av tvångsåtgärder för att få folk att vaccinera sig.

Jo inget skriker "safe and effective!" som totalitära tvångsåtgärder för att försöka lagstadga att ingen ska slippa undan din fantastiska produkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in