2022-11-24, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagLurarDig
Näe. Om dollarn förlorar i värde stiger BTC eftersom det är en safe haven emot dollar kollaps. Man kan se hur dollarindex DXY korrelerar emot BTC.

Ja, och det är värt att poängtera att dollarmängden minskar för närvarande. KPI-inflationen är ett resultat av gamla försyndelser (som bitcoin reagerade direkt på), inte av nuvarande centralbankspolicy.

https://tradingeconomics.com/united-states/money-supply-m2
2022-11-24, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Mina barns teckningar finns alla i en högst begränsad upplaga av 1 originalkopia per teckning.
Du är bannimej forumets största idiot. Jag överdriver antagligen, men det känns så just nu.

Hela poängen här är att vi kan förfalska fram 1000000 exemplar, på ett sätt så det är omöjligt för dig att avgöra vad som är orginalet. Vore de i digital form skulle till och med jag själv kunna göra det på nolltid, men det alltså möjligt helt oavsett.

Du driver poängen med inte bara Bitcoin, utan poängen med hela den här marknaden (i finansiell kontext).

Jag vill verkligen inte skriva elaka saker men.. jävlar. Du är extremt korkad. Det blir sjukt konstigt när du inte kompenserar för det genom att lyssna mer och gissa mindre.

Vi väntar fortfarande på din lista. Nåja - det kommer såklart inte hända. Men så länge du påstår att det finns en sån här lista med massa saker så vore det rimligt om du försöker presentera listan. "Massa" indikerar självklart att listan är rätt lång. Och enkel att ta fram.
Senast redigerad av sebastianlarsson2 2022-11-24 kl. 19:37.
2022-11-24, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benjaminjuhlin
Vilka hejar på dollarn? Det är inte som att vi skeptiker trycker upp t-shirts med SEK över bröstet eller förkunnar att 1 SEK = 1 SEK. Själv är jag för guldmyntfot, men är inte för den sakens skull besatt av guld. Många skeptiker är investerade i enskilda aktier, indexfonder, obligationer och fastigheter, inte kontanter.

Att dollarn tappar i värde innebär dessutom att BTC-fallet är större än många tror, eftersom man alltid mäter BTC-priset i dollar.
Så du har alltså fantiserat ihop att alla andra människor är fanatiker, och nu sitter du och irriteras över din lilla fantasi? Det låter onödigt.
2022-11-24, 19:39
Medlem
NyaHenriksss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeinKampf
Nu har det gått 13 månader sedan du med dina absolut sämsta argument fick helt fel. BTC har dumpat ungefär 70% i värde. Hur spår du att nästa år kommer se ut? Eller det kanske inte är roligt längre. GLHF!

Mina bitcoins har absolut inte tappat 70%.
Jag räknar från 2015.
2022-11-24, 19:40
Medlem
Citat:
Det finns massvis med saker som inte "späds ut" av någon inflation. Det i sig ger inte dem något värde.

Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Intressant. Vadå? Ge oss en lista på dessa massa saker.

Det är alltså detta vi väntar på. Ingen mening att försöka trassla sig ur - har du en lista på massa saker, eller tänkte du fel här och kan passa på att för en gångs skulle lära dig något av det som hände så att du kan bli marginellt enklare för andra människor att konversera med?
2022-11-24, 21:01
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Det är alltså detta vi väntar på. Ingen mening att försöka trassla sig ur - har du en lista på massa saker, eller tänkte du fel här och kan passa på att för en gångs skulle lära dig något av det som hände så att du kan bli marginellt enklare för andra människor att konversera med?
Tja, du kan väl till att börja med ta ett gäng av alla tusental övriga krypto-”valutor” som har begränsad upplaga
2022-11-24, 21:05
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Tja, du kan väl till att börja med ta ett gäng av alla tusental övriga krypto-”valutor” som har begränsad upplaga
Okej så ingen lista då. Tomma ord.
2022-11-25, 07:13
Medlem
Citat:
Ditt enda exempel för de där massa sakerna är alltså.... kryptovalutor? Wow.

Tur att jag tog med mig kartan.
Citat:
Om ni zoomar ut lite när ni är i dialog med kebaben kommer ni inse att det blir typ

"Decentralisering är omöjligt så bitcoin funkar inte"
/får reda på varför det är fel
"Decentralisering är skitenkelt så det är bara att forka"
2022-11-25, 07:38
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ditt enda exempel för de där massa sakerna är alltså.... kryptovalutor? Wow.

Tur att jag tog med mig kartan.

Du är väldigt arg hela tiden. Är det pga dina investeringar har gått åt skogen på sistone? Kanske dags att ta en paus från att stirra på röda siffror ett tag.

Här får du några specifika "valutor" som har en hard cap att börja med (men det finns oräkneliga fler):
Litecoin
Bitcoin cash
Bitcoin gold

https://i.redd.it/jd3zp0h3inc31.jpg

Andra saker som finns i begränsad upplaga:
Samlarbilder från fotbolls-vm 1994
Mängden bajs som du kommer att producera under din livstid
Senast redigerad av kebabmedpommes 2022-11-25 kl. 07:42.
2022-11-25, 08:39
Medlem
Citat:
Du är väldigt arg hela tiden.
Inte det minsta i det du citerar. Har du någon form av issues från barndomen? Var det svårt när mamma och pappa påtalade att du gjorde fel?

Du är alltså hjärndöd, detta har ingenting att göra med att folk är arga på dig eller försöker ge dig skäll. Här kommer två till, även om det verkar lönlöst.
Citat:
Andra saker som finns i begränsad upplaga:
Samlarbilder från fotbolls-vm 1994
öhh. Därför är de värda pengar. Du skulle ha massa exempel som inte var värda pengar. Sen har du igen problemet med förfalskning, vilket minskar värdet rejält.

Citat:
Mängden bajs som du kommer att producera under din livstid
Bajs är värt pengar. Men inte speciellt mycket, just för att det inte är någon viktig skillnad på bajset som produceras. Eftersom det inte är värt mycket överstiger kostnaden för transport dess värde.
2022-11-25, 08:47
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Inte det minsta i det du citerar. Har du någon form av issues från barndomen? Var det svårt när mamma och pappa påtalade att du gjorde fel?

Du är alltså hjärndöd, detta har ingenting att göra med att folk är arga på dig eller försöker ge dig skäll. Här kommer två till, även om det verkar lönlöst.
öhh. Därför är de värda pengar. Du skulle ha massa exempel som inte var värda pengar. Sen har du igen problemet med förfalskning, vilket minskar värdet rejält.

Bajs är värt pengar. Men inte speciellt mycket, just för att det inte är någon viktig skillnad på bajset som produceras. Eftersom det inte är värt mycket överstiger kostnaden för transport dess värde.
Vet du vad fotbollsbilderna är värda då? Ganska precis 0 kr faktiskt.

Att det inte finns skillnad på bajset som produceras är ju en styrka! Det är fungibelt!!
2022-11-25, 08:56
Medlem
SilverSqueezes avatar
"Try to imagine a world without Bitcoin, Ethereum, Ripple, Litecoin and the like. I suspect you will find it easy. That’s because it is in no way embedded in your life. You don’t use it, you don’t spend it, you don’t think of it as a medium of exchange or currency, it likely isn’t in your pension, and if anyone asked you what problem in your life it might solve, you probably wouldn’t be able to think of any."

Bloomberg Opinion
Samma utan paywall

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in