2022-11-24, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Pentagon
Ja mycket möjligt! Lätt att bli nojig efter en sån här händelse. Det är inte direkt min hemmaarena

Har torskat på typ 10st ringa i min ungdom, om det är ett litet samhälle så kommer dom om dom är horungar stanna dig så fort dom ser dig i framtiden. T.om blivit tvingad att pissa fast ingen hade något cannabis relaterat på sig eller hade rökt på 2-3 dagar..

Oroa dig inte, en böter så är det klart.
Citera
2022-11-24, 21:41
Medlem
Citat:
Tack för bra svar!
Mitt nöje!
Citera
2022-11-24, 21:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av iloveass2
Körkort brukar inte dras in bara för att man åkt dit för ringa narkotikabrott, man får chansen att lämna prover för att uppvisa nyktert leverne, men om man inte medverkar så drar de in körkortet.

Ok då har de ändrat på det de senaste åren det visste jag inte, sist jag blev av med körkortet var när de hittade 0,5g röka i min lägenhet. Jag hade inte ens kört någon bil eller ägde en bil.
Citera
2022-11-24, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychadelic123
Har torskat på typ 10st ringa i min ungdom, om det är ett litet samhälle så kommer dom om dom är horungar stanna dig så fort dom ser dig i framtiden. T.om blivit tvingad att pissa fast ingen hade något cannabis relaterat på sig eller hade rökt på 2-3 dagar..

Oroa dig inte, en böter så är det klart.

Tack! Skönt att veta att det inte är någon större fara än böterna nu
Citera
2022-11-24, 21:48
Medlem
Citat:
Tack! Skönt att veta att det inte är någon större fara än böterna nu

Det löser sig. Jag röker fortfarande, men bor i ett lugnt område, vill inte röka inomhus känns för pundigt.
Har 200meter till en gångstig där folk brukar gå med sina hundar, men efter 22:30 är det alltid lugnt där
Citera
2022-11-24, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychadelic123
Det löser sig. Jag röker fortfarande, men bor i ett lugnt område, vill inte röka inomhus känns för pundigt.
Har 200meter till en gångstig där folk brukar gå med sina hundar, men efter 22:30 är det alltid lugnt där

Har också dragit mig för att röka inomhus då jag blandar med tobak och inte vill att det ska lukta inne. Får se om jag vågar mig ut igen om jag skulle börja
Citera
2022-11-24, 21:52
Medlem
Blaze.s avatar
Det blir strafföreläggande om du erkände på plats. Antar att du också blev inspelad och förhörd på plats. Du kommer mest troligt få dagsböter om det bara rör sig om några gram cannabis. Dagsböterna varierar beroende på din inkomst. Det polisen menar med att du kanske kan komma till att pissa beror helt på transportstyrelsen om du är skriven på en bil, i vissa fall kan det nog till och med räcka att du kör bil på jobbet. Och för att återfå körkortet blir du kallad till urinprov annars är det inget polisen i sig kallar in dig på. Har du blivit dömd och betalat böter och hela den biten så har du stått ditt kast och dom lär lämna dig i fred. (undantag om du är välkänd hos polisen, då kan dom ju spontan plocka dig för urinprov bara för att jävlas).

Förvänta dig inget tidigt besked. Det kan ta flera flera månader innan din dom trillar in i brevlådan tillsammans med dagsböter.
Citera
2022-11-24, 21:54
Medlem
Citat:
Har också dragit mig för att röka inomhus då jag blandar med tobak och inte vill att det ska lukta inne. Får se om jag vågar mig ut igen om jag skulle börja

Reka ut en safe spot bara så går det bra ska du se!
Citera
2022-11-24, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
Det blir strafföreläggande om du erkände på plats. Antar att du också blev inspelad och förhörd på plats. Du kommer mest troligt få dagsböter om det bara rör sig om några gram cannabis. Dagsböterna varierar beroende på din inkomst. Det polisen menar med att du kanske kan komma till att pissa beror helt på transportstyrelsen om du är skriven på en bil, i vissa fall kan det nog till och med räcka att du kör bil på jobbet. Och för att återfå körkortet blir du kallad till urinprov annars är det inget polisen i sig kallar in dig på. Har du blivit dömd och betalat böter och hela den biten så har du stått ditt kast och dom lär lämna dig i fred. (undantag om du är välkänd hos polisen, då kan dom ju spontan plocka dig för urinprov bara för att jävlas).

Förvänta dig inget tidigt besked. Det kan ta flera flera månader innan din dom trillar in i brevlådan tillsammans med dagsböter.

Förhörd - ja, inspelad - nej. Är student och fick 5700 i böter totalt. Står inte på någon bil så förhoppningsvis hoppar dom det
Citera
2022-11-24, 21:57
Medlem
Blaze.s avatar
Citat:
Förhörd - ja, inspelad - nej. Är student och fick 5700 i böter totalt. Står inte på någon bil så förhoppningsvis hoppar dom det

Ja det behöver du inte oroa dig för så vidare du inte jobbar som busschaufför/budbil eller vilket annat yrke som helst där du kör mycket bil. Du har stått ditt kast grabben, jag beklagar. Men du kan glädja dig åt att du med stor sannolikhet inte kommer behöva lämna prover i framtiden.
Citera
2022-11-24, 22:00
Medlem
Det var någon som sa att det farligaste med att röka cannabis, är att bli tagen. Kanske är dum, men det känns lite så nu lol

Men men jag får stå mitt kast! Det är bara att blicka framåt
Senast redigerad av Mr-Pentagon 2022-11-24 kl. 22:03.
Citera
2022-11-24, 22:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
Ja det behöver du inte oroa dig för så vidare du inte jobbar som busschaufför/budbil eller vilket annat yrke som helst där du kör mycket bil. Du har stått ditt kast grabben, jag beklagar. Men du kan glädja dig åt att du med stor sannolikhet inte kommer behöva lämna prover i framtiden.

Intressant att Transportstyrelsen har blivit så slappa när det gäller att återkalla körkort för folk som kör bil påverkade av narkotika, som sagt så blev jag själv av med körkortet när polisen hittade 0,5g röka hemma hos mig* jag ägde ingen bil och hade inte kört någon bil på flera månader.
* det hade varit ett rån i en butik och ett foto i tidningen på en cykel som polisen trodde rånaren hade kommit på men det var min cykel och jag ringde och tipsade om det men de åkte hem till mig för att prata och hittade då rökat. Sen blev jag av med körkortet som tack för hjälpen. (och ja rånaren greps senare)
Senast redigerad av Izismile 2022-11-24 kl. 22:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in