2022-11-24, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iloveass2
Polisen saknar lagstöd för att återkomma med begäran om urinprov utan att ha nya omständigheter att lägga till grund för skälig misstanke. Om polisen skulle komma och begäran urinprov av dig om 3 månader, och hänvisa endast till den här händelsen, begår polisen tjänstefel. Polisen kan förstås göra det ändå, och bara ljuga och påstå att du luktar cannabis eller har röda ögon, och skulle inte straffas för tjänstefelet, men likafullt så begår polisen ett allvarligare brott genom handlingen.

Med det sagt, var medgörlig och trevlig i dina kontakter med polisen, det kan vara avgörande för hur du själv blir behandlad. Det är på inga sätt någon självklarhet att ditt narkotikabrott får andra konsekvenser än just de dagsböterna du får betala, låt inte tankar om att framtiden skulle blivit mörkare leda dig till att själv uppfylla profetian.

Om 5 år syns inte brottet i belastningsregistret, och de allra flesta jobb går att få. Om du är ung och hoppar på en master på universitetet nu, så har du ett blankt belastningsregister att uppvisa när du ska söka ditt första "riktiga" jobb efter examen.

Skönt att veta att det inte är större fara för jobb i framtiden. Jag är en skötsam person i vanliga fall.
Rent hypotetiskt - Skulle jag röka hemma (istället för ute på samma plats vilket var dumt) så skulle inte polisen kunna se mig röka = inte vara skälig misstänkt igen?
Citera
2022-11-24, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychadelic123
För det första.. en polis har inte span på dig för ringa narkotikabrott
Skrev du på ett strafföreläggande? Jag har gjort samma sak flera gånger för 10 år sedan fick aldrig pissa i framtiden, men det kanske har ändrats nu.

Där jag rökte är ingen väg för bilar. Det var verkligen ingen anledning för polisen att köra dit. Precis när jag hade rökt något bloss kom en bil som dom visste precis. Kanske i jakt på någon större fisk
Citera
2022-11-24, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Pentagon
Skönt att veta att det inte är större fara för jobb i framtiden. Jag är en skötsam person i vanliga fall.
Rent hypotetiskt - Skulle jag röka hemma (istället för ute på samma plats vilket var dumt) så skulle inte polisen kunna se mig röka = inte vara skälig misstänkt igen?

Suck. NEJ. Polisen kommer bara "tycka" att du är skäligen misstänkt. Du borde inte röka när man får förklara detta
Citera
2022-11-24, 21:28
Medlem
Casual-Cultures avatar
Ja det är nu du är kriminell åker dina vänner också fast så är ni gängkriminella.
Citera
2022-11-24, 21:28
Medlem
Citat:
Där jag rökte är ingen väg för bilar. Det var verkligen ingen anledning för polisen att köra dit. Precis när jag hade rökt något bloss kom en bil som dom visste precis. Kanske i jakt på någon större fisk

Så polisen körde på en gång väg? Brukar det vara ungdomar ute där och göra hyss? Målad bil eller ej?
Citera
2022-11-24, 21:30
Medlem
Citat:
Så polisen körde på en gång väg? Brukar det vara ungdomar ute där och göra hyss? Målad bil eller ej?

Nja på en skolgård med en sån polisbuss
Citera
2022-11-24, 21:31
Medlem
Citat:
Skäligen misstänkt kan du bli ändå, genom att ha röda ögon, lukta cannabis osv. Men för att bli skäligen misstänkt så måste polisen ha dig framför sig, och så länge du inte har granne/samboende som ringer polisen över cannabislukt så kommer de inte komma och knacka på bara sådär.
Citera
2022-11-24, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotANazi
Suck. NEJ. Polisen kommer bara "tycka" att du är skäligen misstänkt. Du borde inte röka när man får förklara detta

Ingen anledning att vara otrevlig två gånger om. Är bara genuint nyfiken om vilka risker som finns då jag inte vet
Citera
2022-11-24, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iloveass2
Skäligen misstänkt kan du bli ändå, genom att ha röda ögon, lukta cannabis osv. Men för att bli skäligen misstänkt så måste polisen ha dig framför sig, och så länge du inte har granne/samboende som ringer polisen över cannabislukt så kommer de inte komma och knacka på bara sådär.

Tack för bra svar!
Citera
2022-11-24, 21:33
Medlem
Citat:
Nja på en skolgård med en sån polisbuss

Då är det antagligen vanligt att kids brukar hänga där och busa på kvällarna, om dom har en målad bil sitter dom sällan och har span på någon cirkulerat extremt mycket poliser där jag bor nu med.
Citera
2022-11-24, 21:34
Medlem
Citat:
Ingen anledning att vara otrevlig två gånger om. Är bara genuint nyfiken om vilka risker som finns då jag inte vet

Det är väl jättelätt? Du rökade cannabis, blev tagen. Trötta poliser vet att du åkt dit en gång och kan på en tråkig dag hitta på att det är fel på dina ögon och ta dig igen. Förlåt mig men du verkar inte förstå att det hittar på detta, oavsett om du röker på månen eller inte rökar övh. Speciellt på liten ort
Citera
2022-11-24, 21:36
Medlem
Citat:
Då är det antagligen vanligt att kids brukar hänga där och busa på kvällarna, om dom har en målad bil sitter dom sällan och har span på någon cirkulerat extremt mycket poliser där jag bor nu med.

Ja mycket möjligt! Lätt att bli nojig efter en sån här händelse. Det är inte direkt min hemmaarena
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in