• 1
  • 2
2022-11-24, 15:16
Medlem
Ryssland har bestämt att skydda det biologiska och sunda traditionella relationen mellan man och kvinna samt kärnfamiljen, mot globalisternas tvingade HBTQP-propaganda:

Citat:
Russia's parliament passes law banning 'LGBT propaganda' among adults

https://swentr.site/russia/567115-lg...a-ban-volodin/
https://dailystormer.in/russia-bans-...ybrid-warfare/
https://www.reuters.com/world/russia...ts-2022-11-24/

Citat:
Under the new law any event or act regarded as an attempt to promote homosexuality – including online, in film, books, advertising or in public – could incur a heavy fine.

The fine will be up to 400,000 roubles ($6,600) for individuals and up to 5 million roubles ($82,100) for legal entities. Foreigners could face 15 days of arrest and subsequent expulsion from the country.

Critics see the move as an attempt to further intimidate and oppress sexual minorities in Russia, where authorities have already used existing laws to stop gay pride marches and detain gay rights activists.

Lawmakers say they are defending morality in the face of what they argue are “un-Russian” decadent values promoted by the West. But human rights groups say the moves are designed to outlaw representation of minorities such as lesbians, gay men, bisexuals and transgender people (LGBT) in public life.

“LGBT today is an element of hybrid warfare and in this hybrid warfare we must protect our values, our society and our children,” Alexander Khinstein, one of the bill’s architects, said last month.

Är detta inte rasistiskt och hatiskt, att Ryssland inte kan se den äkta kärleken i analfisting och könsoperationer av barn och vuxna, som Väst kämpar febrilt för att normalisera?
Senast redigerad av allanballanjugge 2022-11-24 kl. 15:21.
Citera
2022-11-24, 15:18
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanballanjugge
Ryssland har bestämt att skydda det biologiska och sunda traditionella relationen mellan man och kvinna samt kärnfamiljen, mot globalisternas tvingade HBTQP-propaganda:

https://dailystormer.in/russia-bans-...ybrid-warfare/
https://www.reuters.com/world/russia...ts-2022-11-24/

Är detta inte rasistiskt och hatiskt, att Ryssland inte kan se den äkta kärleken i analfisting och könsoperationer av barn och vuxna, som Väst kämpar febrilt för att normalisera?

Ryssland kommer att bli Europas räddning på många plan.
Citera
2022-11-24, 15:21
Medlem
poirotmoss avatar
Tycker inte att staten ska lägga sig i människors privatliv. Punkt!
Citera
2022-11-24, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poirotmos
Tycker inte att staten ska lägga sig i människors privatliv. Punkt!

Är det inte detta Väst sysslar dagligen med? Inte ens en löjlig tillställning som fotbolls-VM får vara ifred, när Qatar arrangerar, då kräver Väst att Qatar tillåter Pride-propaganda.
Citera
2022-11-24, 15:33
Medlem
poirotmoss avatar
Citat:
Är det inte detta Väst sysslar dagligen med? Inte ens en löjlig tillställning som fotboll får vara fred, när Qatar arrangerar, då kräver Väst att Qatar tillåter Pride-propaganda.

Jag kollar inte ens fotboll och känner mig inte hotad av lite regnbågar. Jag är fri att välja vilka rum jag vistas i, och jag är tacksam för det. Om du tror att det finns ett uns av klokhet i det ryska sättet är det bara att emigrera dit. I sverige är det inget tvång kring vad man ska tycka och tänka. Känner du dig obekväm är det vad vi i Sverige brukar kalla för social press och uppstår ibland för att du tycker annorlunda gällande något som ligger varmt om hjärtat och det ska du vara tacksam för att du har rätt till. Jag är själv tacksam för att få avnjuta ett fritt samtal, avnjuta husmanskost av den finaste kvalitet och en jävla bra engelsk deckare.

För frihet, rotmos och litteratur i tiden!

/Paul O. Irotmos
Citera
2022-11-24, 15:38
Medlem
Citat:
Jag kollar inte ens fotboll och känner mig inte hotad av lite regnbågar. Jag är fri att välja vilka rum jag vistas i, och jag är tacksam för det. Om du tror att det finns ett uns av klokhet i det ryska sättet är det bara att emigrera dit. I sverige är det inget tvång kring vad man ska tycka och tänka. Känner du dig obekväm är det vad vi i Sverige brukar kalla för social press och uppstår ibland för att du tycker annorlunda gällande något som ligger varmt om hjärtat och det ska du vara tacksam för att du har rätt till. Jag är själv tacksam för att få avnjuta ett fritt samtal, avnjuta husmanskost av den finaste kvalitet och en jävla bra engelsk deckare.

För frihet, rotmos och litteratur i tiden!

/Paul O. Irotmos

Ska inte "emirgrera" någonstans utan se till att ändra Sverige till det bättre (vilket tycks vara nästan omöjligt numera). Du kan flytta till Sodom och Gomorra.

I Sverige och Väst är "Woke" som gäller, annars riskerar man sitt liv.

Jag förstår. Hela Väst är fylld av pedofiler och HBTQ-propagandister som vill "läsa böcker" för barn coh se till att de könsopererar sig.
Citera
2022-11-24, 15:44
Medlem
poirotmoss avatar
Citat:
Ska inte "emirgrera" någonstans utan se till att ändra Sverige till det bättre (vilket tycks vara nästan omöjligt numera). Du kan flytta till Sodom och Gomorra.

Jag förstår. Hela Väst är fylld av pedofiler och HBTQ-propagandister som vill "läsa böcker" för barn coh se till att de könsopererar sig.

Vad dillar du om? Jag riskerar inte mitt liv för att jag inte är Woke, vad nu det egentligen betyder. Om du vill ändra Sverige till det bättre, sluta tjura och föregå med gott exempel och håll dig endast till redaktionsbaserad media så att du vet vad du matas med. Jag känner också ety stort socialt tryck men oroar mig inte för de konstigheter som florerar där ute. Rå om det du håller kärt tills skiten blåser över och masspsykosen lagt sig. Att ta parti för eller emot ger bara näring åt vansinnet hur man än vänder på det. Hetsa inte upp dig så mycket så ska du se att Woke inte är så utbrett som du tror.
/Paul
Citera
2022-11-24, 15:45
Medlem
Citat:
Vad dillar du om? Jag riskerar inte mitt liv för att jag inte är Woke, vad nu det egentligen betyder. Om du vill ändra Sverige till det bättre, sluta tjura och föregå med gott exempel och håll dig endast till redaktionsbaserad media så att du vet vad du matas med. Jag känner också ety stort socialt tryck men oroar mig inte för de konstigheter som florerar där ute. Rå om det du håller kärt tills skiten blåser över och masspsykosen lagt sig. Att ta parti för eller emot ger bara näring åt vansinnet hur man än vänder på det. Hetsa inte upp dig så mycket så ska du se att Woke inte är så utbrett som du tror.
/Paul

"Riskerar mitt liv"??? Vad fan yrar du om egentligen.
Citera
2022-11-24, 15:47
Medlem
poirotmoss avatar
Citat:

Utveckla, jag måste ha missförstått något.
/Paul
Citera
2022-11-24, 15:55
Medlem
Eftersom han har det väldigt körigt så behöver Putin satsa extra mycket på den här typen av enkel populism just nu.

Genom att förtrycka minoriteter så att enfaldiga människor ur majoriteten kan känna sig överlägsna bara för att de råkat bli t.ex. heterosexuella så blir dessa mer benägna att acceptera att han kör ekonomin i botten och skämmer ut krigsmakten.

Det är så man får en korkad befolkning med barnsliga värderingar att gå ner på alla fyra.
Citera
2022-11-24, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Eftersom han har det väldigt körigt så behöver Putin satsa extra mycket på den här typen av enkel populism just nu.

Genom att förtrycka minoriteter så att enfaldiga människor ur majoriteten kan känna sig överlägsna bara för att de råkat bli t.ex. heterosexuella så blir dessa mer benägna att acceptera att han kör ekonomin i botten och skämmer ut krigsmakten.

Det är så man får en korkad befolkning med barnsliga värderingar att gå ner på alla fyra.

Hade ingen aning om att analfistare, könsbytare och pedofiler räknandes som "minoriteter". Men det är klart, allt är ju bisarrt i Väst. Orwellska tider.
Citera
2022-11-24, 16:00
Bannlyst
Secretary Antony Blinken @SecBlinken Sveriges government official:
The proposed expansion of Russia’s ban on information regarding LGBTQI+ issues would be another serious blow to freedom of expression and the human rights of LGBTQI+ persons in Russia. We urge Russian lawmakers to withdraw the bill and respect the human rights and dignity of all.
https://twitter.com/SecBlinken/statu...82634930880512
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in