2022-11-24, 14:41
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Bara fakta om du vågar se historien. Framtiden är öppen!
Du menar alltså att följande citat, sagt i mars, visade sig stämma?

Citat:
De få styrkor som kvarstår för Ukraina är inkapabla att göra något motstånd eftersom de är omringade och avskurna ifrån all support. Anledningen att det ser ut som Ryssland gör långsamma framsteg är helt enkelt för att de gör allt för att inte skada civila, där dessa styrkor gömmer sig.

Alltså, kriget är fortfarande öppet. Massa saker kan ske och Ryssland kan absolut vinna. Men att uttalandet i citatet ovan visade sig vara snömos får du väl ändå ta och acceptera?
Citera
2022-11-24, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]
Problemet med MacGregor är ju just det att det han säger inte alls är baserat på fakta. Det är hans fria fantasier som inte alls stämmer med verkligheten.

Det hade oneklingen vart intressant att höra på någon från rysk sida som kunde göra en neutral analys av läget, men denna person är ju inte MacGregor. Han har inte haft rätt i något av det han påstått.

Framtiden är givetvis öppen. Inget vet, men det finns troligare och mindre troligare scenarion.
Det stämmer enligt hans verklighet vill du hoppa in i hans hjärna arma Henke?

Vem har haft rätt när det varken finns rätt eller fel bara gissningar och konsekvenser.

Vi vet att USA styr krigen som alla andra nya angrepp på jorden. Du kan tro vad du vill och det ändrar inget för du hsr inga vapen, tror jag.
Citera
2022-11-24, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron

Alltså, kriget är fortfarande öppet. Massa saker kan ske och Ryssland kan absolut vinna. Men att uttalandet i citatet ovan visade sig vara snömos får du väl ändå ta och acceptera?
Vet inte, mycket möjligt som annat där USA styr sina arga springpojkar med $$. Världen, människan, De med vapen är galna på båda sidorna.

Där jag bor finns många gapiga ryssar och skräp från Ukraina samt bra folk.
De kriminella åker in i fängelse eller kastas ut. Bra Thailand!
Citera
2022-11-24, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Det stämmer enligt hans verklighet vill du hoppa in i hans hjärna arma Henke?

Vem har haft rätt när det varken finns rätt eller fel bara gissningar och konsekvenser.

Vi vet att USA styr krigen som alla andra nya angrepp på jorden. Du kan tro vad du vill och det ändrar inget för du hsr inga vapen, tror jag.

Ehhh så verkligheten är så som jag beskriver den? Det finns ingen objektiv verklighet utan allt som jag säger är sant är sant arma Shiva?
Citera
2022-11-24, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]
Ehhh så verkligheten är så som jag beskriver den? Det finns ingen objektiv verklighet utan allt som jag säger är sant är sant arma Shiva?
Ja, din verklighet är som du beskriver den och jag har min samt andra sina. Idioter kan inte vara annat än idioter och att kriga är livets gång som du kanske märkt.

SLUT och Livet krigar jag inte på, som att slå på sig själv. Finns inga sanna vinnare då alla parter är dagsländor som snart dör ut.

Åsikter från MacGregor dör snabbt men inte Livet och tack för det.

Ha sköna kvällar tills det är din tur att syna. Här blir det Samba fotboll snart.
Citera
2022-11-24, 18:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron

Det uttalandet var nog väldigt sant men sedan blandade USA sig i det hela genom att dels själva skicka vapen men även att få Europa att göra det.

Nu har ryssen kastat av sig vantarna och går så hårt fram dom törs utan att utsätta civila för vapeneffekt, det blir ett helt annat krig som inte väst kan möta annat än att själva gå in och utan att väst går in så får Ukraina stryk så det visslar om det.

Vänta och se bara, ta fram mycket popcorn.
Citera
2022-11-24, 20:16
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sidlinjen18
I den här konflikten är det inget som helst problem att välja sida. Lika lite som i andra världskriget.

Står du på ryssens sida så står du på angriparens sida, det är inget man behöver eller ens kan diskutera. Det kanske känns ok för dig, men för de allra flesta gör det inte det.
Jag står inte på ryssens sida. Står inte på Ukrainas sida. Sveriges sida. Usas sida. Arabvärldens sida. Europas sida. Ingens sida. Jag tycker att det skall förhandlas om fred.
Citera
2022-11-24, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
Jag står inte på ryssens sida. Står inte på Ukrainas sida. Sveriges sida. Usas sida. Arabvärldens sida. Europas sida. Ingens sida. Jag tycker att det skall förhandlas om fred.

Bra. Ryssland drar sig tillbaka till sin gräns. Eller hur?
Citera
2022-11-24, 20:21
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Bra. Ryssland drar sig tillbaka till sin gräns. Eller hur?
Gör dom? Dom springer väl fram och tillbaka och härjar. Dom kommer nog bomba bort de sista av elnätet och vattenförsörjningen och sen är det väl mest bara att titta på när alla fryser ihjäl. Sen kanske de bombar Stockholm. Ingen aning du.
Citera
2022-11-24, 20:23
Medlem
Citat:
Gör dom? Dom springer väl fram och tillbaka och härjar. Dom kommer nog bomba bort de sista av elnätet och vattenförsörjningen och sen är det väl mest bara att titta på när alla fryser ihjäl. Sen kanske de bombar Stockholm. Ingen aning du.

Nä. Så kan de inte vinna en varaktig fred.
Citera
2022-11-24, 20:27
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Nä. Så kan de inte vinna en varaktig fred.
Vill dom ha fred? Jag vet inte vad dom vill.
Citera
2022-11-24, 20:31
Medlem
Citat:
Vill dom ha fred? Jag vet inte vad dom vill.

Agree. Putin vill flytta gränser. Fred är inget mål utan ett medel. Liksom Hitler höll på med Rhenlandet, Österrike, Tjeckoslovakien del 1, Tjeckoslovakien del 2.

Vi har ju sett det redan. Eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in