2022-11-24, 09:48
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Hur bär du dig åt för att undvika våldtäktsanmälningar?
Det enkla svaret är att jag säkerställer att det finns samtycke
Citera
2022-11-24, 09:49
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Så du berör och är sedan uppmärksam på hur det tas emot. Men få har redan övergreppet skett.
Kan du definiera vad du tror begreppet samtycke innebär?
Citera
2022-11-24, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Men snälla du. Om det saknas samtycke, dvs de var inte med på det, så döms man för våldtäkt. Absolut.

Så vilka i dessa fall ska dömas när de inte samtycke till den andres handling menar du?
Citera
2022-11-24, 09:51
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Så vilka i dessa fall ska dömas när de inte samtycke till den andres handling menar du?
Du säger att det saknas samtycke i bägge fallen.
Citera
2022-11-24, 09:54
Medlem
Citat:
Du säger att det saknas samtycke i bägge fallen.

Precis det hade inte avgivits så vem eller vilka ska dömas i de två exemplen?
Citera
2022-11-24, 09:56
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Precis det hade inte avgivits så vem eller vilka ska dömas i de två exemplen?
Två personer har haft sex utan samtycke. Så bägge döms för våldtäkt.
Citera
2022-11-24, 09:57
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Detta fall borde advokaten inte tagit upp. Detta är som sagt en klockren dom av oaktsam våldtäkt. Precis en sådan dom som visar på vikten av att lagen om oaktsam våldtäkt finns. Det är inte en uppsåtlig våldtäkt, men det är definitivt en sexuellt integritetskränkande handling mot den drabbade. Så bra då att förövaren kan dömas för sin olagliga handling. Advokaten gjorde helt klart bort sig om hon tog upp denna dom. Sedan har hon en poäng: att folk inte bör ha ONS på fyllan. Risken att bli utsatt för oaktsam våldtäkt/anmäld för att ha utsatt någon för oaktsam våldtäkt ökar givetvis. Man känner inte varandra, fyllan begränsar ens förmåga att uppfatta saker och ting osv. Bättre at vänta med sex tills båda är nyktra.

Exakt. Vissa advokater verkar röra sig i den lite mer gråa skalan på fältet.
Jag har precis som alla andra sexuellt aktiva män varit med om att en eller flera kvinnor gjort saker som jag inte gillar, jag har då sagt ifrån. Hade jag inte sagt ifrån så skulle kvinnorna rimligtvis inte vetat att dom gjort något fel. Oavsett detta så skulle jag iom denna omänskliga lag kunna förstöra livet för dessa kvinnor genom att anmäla dem för oaktsam våldtäkt? Ett sådant samhälle vill vi ju inte ha.
Citera
2022-11-24, 09:59
Medlem
Citat:
Två personer har haft sex utan samtycke. Så bägge döms för våldtäkt.

Men åklagaren driver aldrig den linjen. Män döms för sexhandlingar även om kvinnan blir kåt och deltar senare. Hon åtalas dock inte.

I praktiken har vi inte en könsneutral lag.
Citera
2022-11-24, 09:59
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
När jag har sex är jag väldigt uppmärksam hela vägen på hur min partner reagerar på olika typer av beröring/ olika moment. Det är ju viktigt att denne har det bra, likväl som att jag har det bra. Om jag skulle märka att inte mannen gillar det jag gör då slutar jag och försöker kommunicera fram vad han kan tänkas vilja istället, antingen genom beröring eller ord. Beror på situationen.
Hur bär du dig åt för att undvika våldtäktsanmälningar?
Grattis, du/ni agerar som de flesta normala människor. Problemet är att ni enligt denna omänskliga lag redan gjort er skyldiga till flera sexuella övergrepp.
Citera
2022-11-24, 10:01
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Men åklagaren driver aldrig den linjen. Män döms för sexhandlingar även om kvinnan blir kåt och deltar senare. Hon åtalas dock inte.

I praktiken har vi inte en könsneutral lag.
Kan du visa på ett exempel där en man anmält en kvinna för våldtäkt, där hon blivit friad för vad du anser är retroaktivt samtycke?
Citera
2022-11-24, 10:15
Medlem
Citat:
Kan du visa på ett exempel där en man anmält en kvinna för våldtäkt, där hon blivit friad för vad du anser är retroaktivt samtycke?

Som jag sa har åklagaren en skyldighet att åtala kvinnan i det läget jag beskrev.
Citera
2022-11-24, 10:39
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Som jag sa har åklagaren en skyldighet att åtala kvinnan i det läget jag beskrev.
Under förutsättning mannen medger och insisterar på att han minsann också känner sig våldtagen, ja. Har du exempel på fall där mannen gjort en motanmälan för våldtäkt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in