2022-11-24, 03:33
Medlem
Ankan-mannens avatar
Från tidningen ETC.

Kvinnorna är traumatiserade och i chock över att tillvaron förgiftats och har uttryckt rädsla, djup skräck, för att de och deras barn ska trakasseras och drevas mot av Dumpen och deras tusentals fanatiska följare. Eftersom partners som inte visar tillräcklig tacksamhet för uthängningen ses som försvarare av pedofili.

– Ja, jag har märkt att Dumpen är hämndlystna mot folk som de inte tycker är med dem hela vägen, säger Clara, med fötterna uppdragna under sig på stolen i matrummet.
Citera
2022-11-24, 04:17
Medlem
Dumpen måste bestämma sig.

Vill de vara en stor plattform måste de gå med på att bli granskade utan att bli defensiva eller kalla den som granskar för pedofilkramare eller kritiker.
Citera
2022-11-24, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klaustrofobin
Dumpen måste bestämma sig.

Vill de vara en stor plattform måste de gå med på att bli granskade utan att bli defensiva eller kalla den som granskar för pedofilkramare eller kritiker.
Stor plattform? Lägg ifrån dig haschpipan, i all välmening
Citera
2022-11-24, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Ja detta med att Dumpen ena sidan bryr sej om barn men nästa sida skiter fullständigt i barn är min största invändning mot Dumpen, gäddors barn är inget värda för dem.

Tror Sara nämnde vid något tillfälle att det var inget de kunde bry sej om (att gäddors barn tar skada vid konfrontation), stämmer detta uttalande är hon sjukare än jag någonsin föreställt mej.

Sagt det förr säger det igen, lägg ner freakshowen, konfrontera gärna gäddor, blanda gärna in anhöriga men inte till bekostnad av barnen via denna sinnessjuka freakshow.

Jag följer dumpen och har varit tacksam för en del fall men man måste kunna hålla två tankar i huvudet samtidigt.

Det går inte ihop att okritiskt heja på och hävda att man bryr sig om barn om man går med på att äcklig pedofilers oskyldiga barn indirekt drabbas av vad en vuxen person har gjort. För de drabbas. Sen går den här typen av äckel att konfrontera, stoppa och skapa konsekvenser för utan att hänga ut med bild och namn och därmed även att pedofilens barn indirekt blir uthängda, riskerar mobbning, angrepp och trauma över vad deras pappa har gjort.

Alldeles för många gillar främst showen som pågår och kan inte hålla två tankar i huvudet samtidigt och tänka i fler än ett steg.

Att pedofiler förtjänar konsekvenser och bli av med sin hustru och så vidare är ALLA överens om. Ingen har hävdat motsatsen.

Med andra ord håller jag med vissa uthängningar, andra inte. För i vissa fall är det alldeles för många andra som drabbas — och kanske till och med mer än den som egentligen har gjort fel.
Senast redigerad av klaustrofobin 2022-11-24 kl. 04:30.
Citera
2022-11-24, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskalera
Stor plattform? Lägg ifrån dig haschpipan, i all välmening

Nu menar jag att de gärna utger sig för att vara en stor plattform.

Och vill man vara det får man ta det, att man blir granskad.

Samt att en granskning inte innebär att man motarbetar verksamheten eller håller pedofiler om ryggen. Resonerar man så är man uppenbarligen inte rätt person att driva nämnda verksamhet. Att tro att inga frågor ställs för ”för alla hatar väl pedofiler” (vilket alla gör, ja).
Citera
2022-11-24, 04:34
Medlem
Citat:
Nu menar jag att de gärna utger sig för att vara en stor plattform.

Och vill man vara det får man ta det, att man blir granskad.

Samt att en granskning inte innebär att man motarbetar verksamheten eller håller pedofiler om ryggen. Resonerar man så är man uppenbarligen inte rätt person att driva nämnda verksamhet. Att tro att inga frågor ställs för ”för alla hatar väl pedofiler” (vilket alla gör, ja).

Samt, alla stora plattformar som publicerar känsliga saker granskas. Tidningar och tv-kanaler. Det står vem som helst fritt att anmäla en publicering för granskning och tidningar fälls ständigt för publiceringar. Flera tidningar har till och med en länk under artiklar där man informeras om hur man kan anmäla den om det är något man inte tycker är rätt.

Men att reagera som Dumpen, bli defensiva och se granskare som motståndare, det håller inte om man vill framstå som en seriös plattform av den storlek som de vill vara och utger sig för att vara. Då blir de istället bara en medborgarblogg, med en ansvarig utgivare som låtsas leka publicist. Mer eller mindre.
Senast redigerad av klaustrofobin 2022-11-24 kl. 04:36.
Citera
2022-11-24, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Jenna-
Ja, det är otroligt hemskt att under Dumpens korta livscirkel så har två människor dött, medan inga barn har varken hjälpts eller räddats - vad jag vet. Att agera lockbete hjälper ju knappast barn och ungdomar.

I vissa fall, där det inte bara är ett möte med en person som de har sexchattat med, utan där man har haft tydliga bevis på att en person ägnar sig åt pedofili över nätet, så kan jag tycka att det är bra att de får strålkastarna på sig. Jag tänker på JF från Kalmar som sprang iväg i ren panik. Men när man pushar någon i flera månader till att träffas så blir det någon slags sjuk desperation från Dumpens sida. Som om de vore ett reklamföretag som vill tvinga fram nya kunder. För utan nya gäddor så dör ju hela projektet och deras inkomster försvinner också.

De tjänar nog rätt bra på alla donationer och givetvis är det inte någonting de vill gå miste om.

De påstås ha räddat Gädda #96 barn, en 2-årig liten flicka.

Men de kan mycket väl ha startat våldtäkterna på flickan. "Mammakarin3" verkar vara den utlösande faktorn. En pedofilmamma som uppmuntrar Gäddan till att börja.

Eftersom Dumpen uppfunnit hela begreppet med pedofilmammor och Mammakarin3:s profil skapades strax innan de började dyka upp på Dumpens hemsida så är det antagligen Dumpen.

Personligen tror jag det är Patrik som är Mammakarin3 och som startar våldtäkterna på den lilla flickan.

Att polisen inte tar Patriks och Saras telefoner i beslag och tömmer förstår jag inte.
Senast redigerad av odif6891 2022-11-24 kl. 06:47.
Citera
2022-11-24, 07:03
Medlem
Bara genom att finnas till och att hänga ut alla som åker fast så tror jag Dumpen på sikt kommer att vara en faktor som gör att pedofiler som är på gränsen kanske avstår från att faktiskt göra övergrepp.
Inte alla men några kommer att inse faran med att grooma barn och det är ju jättebra isf.
Att infon om hur de faktiskt beter sej ligger ute kommer också att se till att de inte får så lätt att vara för nära barn.
Argumentet att oskyldiga anhöriga drabbas är ju lika om polisen tar dom som om Dumpen tar dom.
Det är ju inte direkt så att om polisen tar dom så vet ingen vad dom gjort.
Ryktet går snabbt på byn.
Citera
2022-11-24, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkylen
Alla på byn vet redan vilka dessa knäppgökar är. Finns ingen anledning att exponera dom på en sunkig hemsida
Citera
2022-11-24, 07:25
Avslutad
Lön imorgon. Då är det dags att swisha någon hundring till Dumpen. Förhoppningsvis hjälper det dom att fortsätta exponera pedofiläckel. Med lite tur så begår fler av dom självmord.
Citera
2022-11-24, 07:28
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Jag följer dumpen och har varit tacksam för en del fall men man måste kunna hålla två tankar i huvudet samtidigt.

Det går inte ihop att okritiskt heja på och hävda att man bryr sig om barn om man går med på att äcklig pedofilers oskyldiga barn indirekt drabbas av vad en vuxen person har gjort. För de drabbas. Sen går den här typen av äckel att konfrontera, stoppa och skapa konsekvenser för utan att hänga ut med bild och namn och därmed även att pedofilens barn indirekt blir uthängda, riskerar mobbning, angrepp och trauma över vad deras pappa har gjort.

Alldeles för många gillar främst showen som pågår och kan inte hålla två tankar i huvudet samtidigt och tänka i fler än ett steg.

Att pedofiler förtjänar konsekvenser och bli av med sin hustru och så vidare är ALLA överens om. Ingen har hävdat motsatsen.

Med andra ord håller jag med vissa uthängningar, andra inte. För i vissa fall är det alldeles för många andra som drabbas — och kanske till och med mer än den som egentligen har gjort fel.

Insiktsfullt inlägg!
Citera
2022-11-24, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkylen
Bara genom att finnas till och att hänga ut alla som åker fast så tror jag Dumpen på sikt kommer att vara en faktor som gör att pedofiler som är på gränsen kanske avstår från att faktiskt göra övergrepp.
Inte alla men några kommer att inse faran med att grooma barn och det är ju jättebra isf.
Att infon om hur de faktiskt beter sej ligger ute kommer också att se till att de inte får så lätt att vara för nära barn.
Argumentet att oskyldiga anhöriga drabbas är ju lika om polisen tar dom som om Dumpen tar dom.
Det är ju inte direkt så att om polisen tar dom så vet ingen vad dom gjort.

Det enda som saknas är fackla och högaffel. Avsaknad av hjärna och kritiskt tänkande är redan klart!

Polisen hänger inte ut misstänkta nakna med förnedrande texter på nätet. Som du säger, ryktet går snabbt på byn. Och på ungarnas skola.

Sen så får misstänka möjlighet att försvara sig när polisen tar dem.

Såg för övrigt att hatstämning piskades upp på Dumpens Facebook, de är upprörda över att en kille blivit frikänd i domstol. Säger en del om rättspatos. Misstänkt = skyldig.

Eller gädda #166 som haft en Stroke och helt uppenbart lider av problem i huvudkontoret. Ska vi hänga ut Dementa också och straffa deras släktingar? Du kan ju också bli tokig pga sjukdom och göra konstiga saker. Ska dina anhöriga lida dubbelt för den saken tycker du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in