Citat:
Ursprungligen postat av
UnitedKingdom
Ja detta med att Dumpen ena sidan bryr sej om barn men nästa sida skiter fullständigt i barn är min största invändning mot Dumpen, gäddors barn är inget värda för dem.
Tror Sara nämnde vid något tillfälle att det var inget de kunde bry sej om (att gäddors barn tar skada vid konfrontation), stämmer detta uttalande är hon sjukare än jag någonsin föreställt mej.
Sagt det förr säger det igen, lägg ner freakshowen, konfrontera gärna gäddor, blanda gärna in anhöriga men inte till bekostnad av barnen via denna sinnessjuka freakshow.
Jag följer dumpen och har varit tacksam för en del fall men man måste kunna hålla två tankar i huvudet samtidigt.
Det går inte ihop att okritiskt heja på och hävda att man bryr sig om barn om man går med på att äcklig pedofilers oskyldiga barn indirekt drabbas av vad en vuxen person har gjort. För de drabbas. Sen går den här typen av äckel att konfrontera, stoppa och skapa konsekvenser för utan att hänga ut med bild och namn och därmed även att pedofilens barn indirekt blir uthängda, riskerar mobbning, angrepp och trauma över vad deras pappa har gjort.
Alldeles för många gillar främst showen som pågår och kan inte hålla två tankar i huvudet samtidigt och tänka i fler än ett steg.
Att pedofiler förtjänar konsekvenser och bli av med sin hustru och så vidare är ALLA överens om. Ingen har hävdat motsatsen.
Med andra ord håller jag med vissa uthängningar, andra inte. För i vissa fall är det alldeles för många andra som drabbas — och kanske till och med mer än den som egentligen har gjort fel.