Citat:
Ursprungligen postat av
populopidus
Jag vet ärligt talat inte, men jag hoppas. Du har så klart helt rätt i att den här debatten är lika polariserad som vänster/höger-debatten - fast ännu värre skulle jag säga.
Det finns så mycket som är uppenbart sjukt med dumpen som fenomen att jag inte ens orkar rada upp det, men du vet så klart detta också. Det är nu 2 självmord som skett och fler kommer tyvärr att ske.
Om inte annat är jag fullständigt övertygad om att dumpen förr eller senare kommer att lägga ner. Antingen pga att det uppdagas ekonomiskt fiffel eller att det händer något riktigt jävla allvarligt kopplat till dumpen som gör att folk kanske vaknar upp. Det är farliga saker P&S sysslar med.
Dumpen har blivit en sekt och sektledaren Saras ego börjar bli löjligt stort, och precis som med alla egon som blåses upp allt för hårt och allt för snabbt spricker till slut bubblan och smällen blir hård.
Ja, det är otroligt hemskt att under Dumpens korta livscirkel så har två människor dött, medan inga barn har varken hjälpts eller räddats - vad jag vet. Att agera lockbete hjälper ju knappast barn och ungdomar.
I vissa fall, där det inte bara är ett möte med en person som de har sexchattat med, utan där man har haft tydliga bevis på att en person ägnar sig åt pedofili över nätet, så kan jag tycka att det är bra att de får strålkastarna på sig. Jag tänker på JF från Kalmar som sprang iväg i ren panik. Men när man pushar någon i flera månader till att träffas så blir det någon slags sjuk desperation från Dumpens sida. Som om de vore ett reklamföretag som vill tvinga fram nya kunder. För utan nya gäddor så dör ju hela projektet och deras inkomster försvinner också.
De tjänar nog rätt bra på alla donationer och givetvis är det inte någonting de vill gå miste om.