2022-11-24, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedbyus
Vilka är VI?

Jag stöder absolut inte någon, dom får slåss bäst dom vill. Mina pengar ska inte gå dit.

USA för ett proxykrig mot ryssland, de som inte fattar det vill inte fatta det.

Ojojoj, nu låter det väldigt annorlunda från dig. Du tar tydligt distans till ryssarna helt plötsligt?

Ryssarna startade detta, usa och väst kommer avsluta det. Du är otvivelaktigt på fel sida här. Och det kommer vi komma ihåg
Citera
2022-11-24, 00:21
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedbyus
Ukraina är som Titanic dömd sedan staten på denna konflikt, men Titanic hade en kapten som direkt fick information om att skeppet inte kunde räddas så han satte utlivbåtarna, Zelensky kör sitt eget race med löften från USA att dom ska rädda landet men ingen räddning kommer tvärtom bara mer vapen så att färre kan räddas.
Zelesnky gör väl inget annat än lyder EU och USAs direktiv egentligen. Det är ju dom som skickar vapen. Utan dem så hade inte mycket hänt. Tror mer han är en marionettdocka.
Citera
2022-11-24, 00:26
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Ojojoj, nu låter det väldigt annorlunda från dig. Du tar tydligt distans till ryssarna helt plötsligt?

Ryssarna startade detta, usa och väst kommer avsluta det. Du är otvivelaktigt på fel sida här. Och det kommer vi komma ihåg
Folk ska väl för fan få observera vad de ser i media och försöka skaffa sig en bild av vad som pågår och skriva vad de vill? Personen kanske är missledd av propaganda? Personen kanske ändrar uppfattning. I det här propgandakriget vet man ju inte vad man ska tro. Va ska du komma och hota folk för det? Bara för att de skriver sådant du inte gillar? Men omvänt då, om Ryssland vinner så kan man tänka sig att det istället är du som ligger risigt till. Och det är sjukast av allt. Folk ska straffas för att de skriver nått på nätet. Väldigt rutten människosyn.

Yttrandefriheten har aldrig varit mer hotad. Du ser der överallt. Sossevänster censur osv.
Senast redigerad av CockWitch 2022-11-24 kl. 00:30.
Citera
2022-11-24, 00:28
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Inte proxy alls, ryssar anföll och ryssar dör i massor. Ukrainska oskyldiga också. I Ukraina. Ser du skillnaden? Propaganda i form av att ryssland ljuger, Ukraina vill bara överleva och gör vad som helst för just det. Vi stödjer Ukraina.

Läser vi mellan readerna av vad du skriver så har många proryssar skrivit sak till en början med också. Så var står du egentligen?
Proxy, per definition. Per definition. Det är mitt framför ögonen på dig. Man märker direkt på dig att du uteslutande läser aftonbladet och sitter på Facebook och känner dig "medveten".
Citera
2022-11-24, 00:40
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
Proxy, per definition. Per definition. Det är mitt framför ögonen på dig. Man märker direkt på dig att du uteslutande läser aftonbladet och sitter på Facebook och känner dig "medveten".
Nu är det i bara USA, utan hela väst, även Sverige. Frågan är vad skillnaden mellan att stödja och bedriva proxykrig. Bedrev Sverige proxykrig i Finland 1939, eller stödde vi finnarnas kamp mot Rysslands försök till ockupation. Det är inte heller så att USA, så att säga startade kriget, det gjorde ryssarna.

Så då blir min fråga, var får du information från. Du som läser annat än Aftonbladet, även om jag inte har så mycket tilltro till vad de skriver själv. Är det ryska källor, Flashback, YouTube eller var får du din "korrekta" information från. Det skulle vara intressant att veta.
Du verkar i huvudsak säga samma som ryssarna påstår, om jag ser vad du skriver.
Senast redigerad av EnCarte 2022-11-24 kl. 00:45.
Citera
2022-11-24, 00:44
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Nu är det i bara USA, utan hela väst, även Sverige. Frågan är vad skillnaden mellan att stödja och bedriva proxykrig. Bedrev Sverige proxykrig i Finland 1939, eller stödde vi finnarnas kamp mot Ryssland försök till ockupation. Det är inte heller så att USA, så att säga startade kriget, det gjorde ryssarna.

Så då blir min fråga, var får du information från. Du som läser annat än Aftonbladet, även om jag inte har så mycket tilltro till vad de skriver själva. Är det ryska källor, Flashback, YouTube eller var får du din "korrekta" information från. Det skulle vara intressant att veta.

Jag kollar twitter, följer alla sidor av konflikterna, kollar länkar, läser utländskt media, andra länders perspektiv på konflikten, lite historia, ja allt jag kommer över som INTE är just västerländsk media. Men visst, jag kollar svt nyheter med. Och då kan man ibland skönja vem som säger vad och varför och vilken agenda denne kan tänkas ha. Läser även amerikansk media, även de alternativa.

Självklart även ryska källor.
Citera
2022-11-24, 00:50
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Folk ska väl för fan få observera vad de ser i media och försöka skaffa sig en bild av vad som pågår och skriva vad de vill? Personen kanske är missledd av propaganda? Personen kanske ändrar uppfattning. I det här propgandakriget vet man ju inte vad man ska tro. Va ska du komma och hota folk för det? Bara för att de skriver sådant du inte gillar? Men omvänt då, om Ryssland vinner så kan man tänka sig att det istället är du som ligger risigt till. Och det är sjukast av allt. Folk ska straffas för att de skriver nått på nätet. Väldigt rutten människosyn.

Yttrandefriheten har aldrig varit mer hotad. Du ser der överallt. Sossevänster censur osv.

Du har helt rätt. Pratar man illa om kriget och regimen i Ryssland så åker man in direkt eller blir novichokad.
Citera
2022-11-24, 00:57
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Jag kollar twitter, följer alla sidor av konflikterna, kollar länkar, läser utländskt media, andra länders perspektiv på konflikten, lite historia, ja allt jag kommer över som INTE är just västerländsk media. Men visst, jag kollar svt nyheter med. Och då kan man ibland skönja vem som säger varför och vilken agenda denne kan tänkas ha.
Så du har bestämt dig för att det bara är den andra sidan som har rätt då. Du jämför inte uppgifter från olika håll, utan har bestämt dig för att de andra ljuger. Twitter är väl inte direkt sanningssägare, består mer åsikter där båda sidorna försöker vrida det till sin fördel, i de fall det inte är direkta lögner.
Du sa tidigare att Zelensky bara var en marionett för USA, vad bygger du det på då. Vilken källa kommer det från då. Al Jazeera, China news, RT eller vad bygger du det påståendet på, mer än att du kanske bara anser det eller att någon sagt det. Jag vill påstå att inga tidningar som inte stöder Putin fullt ut påstår det, även oberoende av väst. Eller är det bara en anti-USA åsikt, för du är emot USA, av någon dunkel anledning.
Citera
2022-11-24, 01:00
Bannlyst
Citat:

Jag tar varken sida eller distans, MEN i diskussioner så föredrar jag en öppen diskussion.

Propaganda är livsfarligt, det har vi sett i Tyskland och vi ser i väst nu när allt faller samman på alla fronter.

Asien med loket Kina är den nya världen, så vem vill vi i Europa höra till, en krigsmakt på dekis känns inte så jättesmart.
Citera
2022-11-24, 01:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Nu är det i bara USA, utan hela väst, även Sverige. Frågan är vad skillnaden mellan att stödja och bedriva proxykrig. Bedrev Sverige proxykrig i Finland 1939, eller stödde vi finnarnas kamp mot Rysslands försök till ockupation. Det är inte heller så att USA, så att säga startade kriget, det gjorde ryssarna.

Så då blir min fråga, var får du information från. Du som läser annat än Aftonbladet, även om jag inte har så mycket tilltro till vad de skriver själv. Är det ryska källor, Flashback, YouTube eller var får du din "korrekta" information från. Det skulle vara intressant att veta.
Vi kan inte stirra oss blind på vad som hände i februari, det var då bägaren rann över för ryssen men konflikten med USA ligger bakåt i tiden, denna gång blev Ukraina proxyn.

1939 så bedrev vi inget krig mot Ryssland med Finland som proxy, vi stöttade Finland mot Ryssland.

Proxykrigsföring är när ett land som vill påverka ett annat land låter ett tredje land kan göra jobbet.
Citera
2022-11-24, 01:12
Bannlyst
Till dom som törs se en beskrivning på annat sätt på vad som hänt i år än det som vi i väst matas vid.

War in Ukraine: Quiet Before the Storm?

https://www.youtube.com/watch?v=CB9yBkVAfDQ
Citera
2022-11-24, 01:20
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Du har helt rätt. Pratar man illa om kriget och regimen i Ryssland så åker man in direkt eller blir novichokad.
Är det därför vissa Rysslands älskare här stödjer dem så hårt? Liksom för att försäkra sig om att de slipper straff när Ryssland sen invaderar Sverige? Jaja. Jag ligger väl illa till då. Jag talar ju inte gott om någon ledare i hela världen. Alla mot mig . Sanningen är att jag har inte tillräckligt information för att kunna ta ställning eller veta vad som egentligen pågår. I största allmänhet så är jag en misantrop. I början av kriget var jag som alla andra och vad med i massosykosen om det hemska Rysshotet. Och stöd på Ukrainas sida. Sedan började allt bara bli mer och mer märkligt. Och så kommer Jean Penn med en jävla Oscar mitt upp i cirkusen. Då började jag skratta. Mem jag skiter i det här. Jag vet inte hur länge jag orkar leva ändå. Går igenom skit. Så bunkrar upp en självmordsdos med opioider och benso här hemma. Ifall jag inte orkar med all skit längre. Då bryr man sig inte så mycket om saker längre. Jag bara betraktar. Jag känner mig rätt främmande i den här världen. Den är för absurd och infantil för min smak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in