2022-11-23, 22:14
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djingiskahn
ÅJ!!!!
DET FINNS VERKLIGEN IDIOTER PÅ FLASHBACK. PRECIS SOM NÅGON PÅSTOD. NU VET JAG FRÅN EGEN KÄLLA.

Det här kan vara det sämsta försöket till en förminskande replik som jag någonsin sett här. Du framstår som fullkomligt av banan. Har du kritik mot sakinnehållet i den kommentar du citerade så framför det istället.

Mvh
Citera
2022-11-23, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
Rapporteringen är givetvis inte korrekt. Inte i närheten. Men att bara 2000 ryssar skulle ha dött, det behöver man inte ens media för att att förstå att det inte är rimligt.

Jag står inte på någons sida. Och jag vet att INGENTING jag läser om detta är pålitligt.

Om jag skulle gissa så tror jag inte att Ukraina vinner detta så vida inte NATO ingriper.

Jag tar avstånd från alla propaganda och de bilder jag ser försöker jag betrakta för vad de är. De kan vara tagna helt ur sitt sammanhang, de kan vara äkta, de kan vara arrangerande.

Detta är inte bara ett proxykrig, det är också ett propagandakrig som jag skulle säga världen inte tidigare skådat.
Håller med att det går inte att lita på något man läser om kriget, och det är lika från bägge sidor.
Media i Sverige håller ju naturligtvis på Ukraina och då skrivs det väldigt mycket just till fördel Ukraina, men om det är riktigt sant det vet man ju inte.

Tror heller inte att Ukraina kommer att vinna detta, dessutom missbedömde USA och Nato Rysslands kapacitet, och det var ett stort misstag som gjorde att många civila har fått lida.
Tror Zelenskyj har gjort för många misstag nu så stödet kommer att minska kraftigt, i alla fall från USA.
Citera
2022-11-23, 22:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Håller med att det går inte att lita på något man läser om kriget, och det är lika från bägge sidor.
Media i Sverige håller ju naturligtvis på Ukraina och då skrivs det väldigt mycket just till fördel Ukraina, men om det är riktigt sant det vet man ju inte.

Tror heller inte att Ukraina kommer att vinna detta, dessutom missbedömde USA och Nato Rysslands kapacitet, och det var ett stort misstag som gjorde att många civila har fått lida.
Tror Zelenskyj har gjort för många misstag nu så stödet kommer att minska kraftigt, i alla fall från USA.
Är misstaget väst gjort att man inte räknade med att Ryssland skulle övergå till terrorbombning och utökade krigsförbrytelser när man inte når militär framgång eller vad menar du med att civila får lida?
Citera
2022-11-23, 22:29
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123

Ja, men frågan är om USA låter Ryssland vinna. Det är i mina ögon lika mycket deras krig. Det kan inte sluta väl i alla fall.
Citera
2022-11-23, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Det här kan vara det sämsta försöket till en förminskande replik som jag någonsin sett här. Du framstår som fullkomligt av banan. Har du kritik mot sakinnehållet i den kommentar du citerade så framför det istället.

Mvh
Ja. Läs det jag skrev efter min förminskande replik. Där framgår det sakliga. Ursäkta mig för min spontana och snabba utryckelse.

Mvh
Citera
2022-11-23, 23:04
Medlem
Citat:
Rapporteringen är givetvis inte korrekt. Inte i närheten. Men att bara 2000 ryssar skulle ha dött, det behöver man inte ens media för att att förstå att det inte är rimligt.

Jag står inte på någons sida. Och jag vet att INGENTING jag läser om detta är pålitligt.

Om jag skulle gissa så tror jag inte att Ukraina vinner detta så vida inte NATO ingriper.

Jag tar avstånd från alla propaganda och de bilder jag ser försöker jag betrakta för vad de är. De kan vara tagna helt ur sitt sammanhang, de kan vara äkta, de kan vara arrangerande.

Detta är inte bara ett proxykrig, det är också ett propagandakrig som jag skulle säga världen inte tidigare skådat.

Bra skrivet håller med om allt
Runt 100k på båda sidor spås det

Båda sidor kan trycka in massor med manskap och material
Men Ryssland är ändå i favör eftersom dom är intakta.
Ukraina kommer högst troligen bli strömlöst. Hur många år orkar man ha sitt land som ett obeboeligt slagfält och slåss i ett evigt krig mot ryssland
Citera
2022-11-23, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkonkungen
Är misstaget väst gjort att man inte räknade med att Ryssland skulle övergå till terrorbombning och utökade krigsförbrytelser när man inte når militär framgång eller vad menar du med att civila får lida?

Dom trodde att Ryssland fortsatt skulle hålla det på "Operationsnivå" antagligen. Svårt att säga om dom trodde det. Främsta målet är ändå att försvaga Ryssland genom att ge material till Ukraina.

Nu ser Ryssland Ukraina osm en riktig fiende och nu börjar det riktiga kriget, regelboken slängs ut

Ukraina måste ge sig förr eller senare då deras land kommer förvandlas till ett obeboeligt slagfält utan el / vatten, fungerande transport och industri

Ukraina hade behövt fulla NATO-stryker med extrema anfallsvapen där de även kunnat slå ut Ryska militärbaser i Ryssland (kommer inte att hända då det blir WW3 då) för att trycka ur Ryssland helt ur Ukraina. Det skulle även då nog inte gå, och Ryssland kan bomba Ukraina alla dagar i veckan
Citera
2022-11-23, 23:32
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorban

Ukraina kommer högst troligen bli strömlöst. Hur många år orkar man ha sitt land som ett obeboeligt slagfält och slåss i ett evigt krig mot ryssland
Nä alltså det kommer ju inte funka. Utan el och värme så blir det ju svältkatastrof. Och folk fryser ihjäl. Det är bara nomaderna ute i vildmarken som är rustade för något sådant. Insåg det nyss att det är väl ganska givet att det går åt helvete för dem nu i vinter. Och då kommer vi till fas 2, vad händer sen?
Citera
2022-11-23, 23:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jorban

Tysken vet hur det är att slåss mot ryssen, vad sa Jodl om ryssen "den mäktigaste armen världen skådat"
Citera
2022-11-23, 23:57
Bannlyst
Citat:
Nä alltså det kommer ju inte funka. Utan el och värme så blir det ju svältkatastrof. Och folk fryser ihjäl. Det är bara nomaderna ute i vildmarken som är rustade för något sådant. Insåg det nyss att det är väl ganska givet att det går åt helvete för dem nu i vinter. Och då kommer vi till fas 2, vad händer sen?

Ukraina är som Titanic dömd sedan staten på denna konflikt, men Titanic hade en kapten som direkt fick information om att skeppet inte kunde räddas så han satte utlivbåtarna, Zelensky kör sitt eget race med löften från USA att dom ska rädda landet men ingen räddning kommer tvärtom bara mer vapen så att färre kan räddas.
Citera
2022-11-23, 23:59
Medlem
Citat:

Inte proxy alls, ryssar anföll och ryssar dör i massor. Ukrainska oskyldiga också. I Ukraina. Ser du skillnaden? Propaganda i form av att ryssland ljuger, Ukraina vill bara överleva och gör vad som helst för just det. Vi stödjer Ukraina.

Läser vi mellan readerna av vad du skriver så har många proryssar skrivit sak till en början med också. Så var står du egentligen?
Citera
2022-11-24, 00:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Inte proxy alls, ryssar anföll och ryssar dör i massor. Ukrainska oskyldiga också. I Ukraina. Ser du skillnaden? Propaganda i form av att ryssland ljuger, Ukraina vill bara överleva och gör vad som helst för just det. Vi stödjer Ukraina.

Läser vi mellan readerna av vad du skriver så har många proryssar skrivit sak till en början med också. Så var står du egentligen?

Vilka är VI?

Jag stöder absolut inte någon, dom får slåss bäst dom vill. Mina pengar ska inte gå dit.

USA för ett proxykrig mot ryssland, de som inte fattar det vill inte fatta det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in