2022-11-23, 18:17
Medlem
Ringhals3s avatar
Dessa ryska soldater har utöver att de ockuperat landet de i är mot internationella konventioner systematiskt ägnat sig åt, gruppvåldtäkter, plundring, avrättningar av civila, försåtsminering osv.

Ägnar man sig åt sådant barbari så bör man räkna med att få en kula i nacken om fienden får möjlighet till det.

Vad hade de trott egentligen?

What goes around comes around som jänkarna säger.

Karma säger indierna

Skit ska skit ha säger svenskarna.
Citera
2022-11-23, 18:20
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Absolut inte Ukraina gjorde inget fel .. men sen hur dom ska förklara hur varje soldat kunde ha skott i huvudet vet jag dock inte ..men det går säkert att hinna pricka rätt på alla soldater som ligger ner i en kaossituation.
Du måste berätta hur du vet att ryssarna är skjutna i just huvudet. Har du sett några bilder som vi andra inte har? Jag har sett en film med döda ryssar med blod under och blod rinner nedåt oavsett var skadan är.

Sedan spelar det ingen roll om ukrainarna skjuter ryssarna i huvudet eller pungen. De är legitima mål eftersom de är stridförande så fort deras kamrat öppnar eld. De kan inte räkna med individuell status när de tillhör ett och samma stridande förband. Tråkigt för några av dem (åtminstone en tycks vara beredd på vad som händer).

Du har uppenbarligen svårt att ta in att några av dina adopterade landsmän begått ett svekfullt krigsbrott genom en falsk kapitulation. Huruvida några andra krigsbrott begåtts vet inte du, men likväl upprepar du samma sak om och om igen.
Senast redigerad av farbror_barbro 2022-11-23 kl. 18:23.
Citera
2022-11-23, 18:26
Medlem
Det enda jag har att säga är, "what goes around comes around". Det kan hända att de ukrainska soldaterna får möta samma öde.

Alla ni ukrainska internetkrigare, ni är patetiska!
Citera
2022-11-23, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Du måste berätta hur du vet att ryssarna är skjutna i just huvudet. Har du sett några bilder som vi andra inte har? Jag har sett en film med döda ryssar med blod under och blod rinner nedåt oavsett var skadan är.

Sedan spelar det ingen roll om ukrainarna skjuter ryssarna i huvudet eller pungen. De är legitima mål eftersom de är stridförande så fort deras kamrat öppnar eld. De kan inte räkna med individuell status när de tillhör ett och samma stridande förband. Tråkigt för några av dem (åtminstone en tycks vara beredd på vad som händer).

Du har uppenbarligen svårt att ta in att några av dina adopterade landsmän begått ett svekfullt krigsbrott genom en falsk kapitulation. Huruvida några andra krigsbrott begåtts vet inte du, men likväl upprepar du samma sak om och om igen.

Det stod lite överallt... men om det stämmer eller inte kommer vi aldrig få veta.
https://www.dn.se/varlden/ryssland-anklagar-ukraina-for-att-ha-avrattat-fangar/
Citera
2022-11-23, 22:46
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Det stod lite överallt... men om det stämmer eller inte kommer vi aldrig få veta.
https://www.dn.se/varlden/ryssland-anklagar-ukraina-for-att-ha-avrattat-fangar/
Ständig desinformation från Kremls Leningrad-megafon.

”Stod lite överallt”…
DN-artikeln skriver att Ryssland säger att de avrättades med skott i huvudet. Frågan du skall ställa dig är vad Ryssland säger om det svekfulla agerandet av dess egna soldater, den bevisade falska kapitulation som utgör ett krigsbrott i sig (’perfidy’).
Citera
2022-11-23, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Ständig desinformation från Kremls Leningrad-megafon.

”Stod lite överallt”…
DN-artikeln skriver att Ryssland säger att de avrättades med skott i huvudet. Frågan du skall ställa dig är vad Ryssland säger om det svekfulla agerandet av dess egna soldater, den bevisade falska kapitulation som utgör ett krigsbrott i sig (’perfidy’).

Ja alltså det är knappast svårt att få fram svaret i en obduktion att alla har skotthål i huvudet/pannan/ansiktet.. men som sagt den infon även om den skulle vara sann hade aldrig kommit ut för allmänheten.
Citera
2022-11-23, 22:57
Medlem
Jag hänger inte riktigt med. Hade detta hänt om de inte åkt från sitt eget land till Ukraina för att döda, våldta och plundra?
Låter troligt att det är den ortodoxa guden som utdelat rättvisa
Citera
2022-11-23, 22:59
Medlem
Ukraina må ha kommit längre i sin demokratiseringsprocess än Ryssland, men i många avseenden är Ukraina och Ryssland väldigt lika varandra och har mycket gemensam historia. Det gör att detta krig nästan är som ett inbördeskrig mellan brödrafolk, och historien har visat att få krig är så smutsiga och grymma som inbördeskrig. Därför lär det ske många brutala händelser liknande det som beskrivs i denna tråd, med överträdelser och grymheter från båda sidor. De som påpekar att Ryssland är angripare och förtjänar att få lida har förstås en poäng, men att önska livet ur unga ryska män - som bara är vid fronten för att de lyder order - är jäkligt osmakligt. Hoppas dock att ryssarna (läs: Putin) ger upp snart och lämnar Ukraina så vi får slut på dödandet.
Citera
2022-11-23, 23:59
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av john-henry-eden
Ingen skillnad på ISIS och Ukraina. Båda är sionistiska skapelser. Ni Ukraina-runkare är helt inavlade.
Vad har jag skrivit som gör mig till en "Ukraina-runkare"?

Är det för att jag hånar din dåliga svenska som jag är en "Ukraina-runkare"?
Citera
2022-11-24, 00:16
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av john-henry-eden
Ingen skillnad på ISIS och Ukraina. Båda är sionistiska skapelser. Ni Ukraina-runkare är helt inavlade.
Antivaxxer, asperger, lever på existensminimum, muslim, antisemit - Rysslandskramare.
Är du säker på att det är "Ukraina-runkarna" som har fel och du som har rätt?

Hur är det förresten med den "sionistiska skapelsen" Ukraina; är den inte "neo-nazistisk" också?
Citera
2022-11-24, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Jag hänger inte riktigt med. Hade detta hänt om de inte åkt från sitt eget land till Ukraina för att döda, våldta och plundra?
Låter troligt att det är den ortodoxa guden som utdelat rättvisa

Ja alltså hade Finland attackerat Sverige så har väl inte Sverige automatisk rätt att avrätta finländare som lagt ifrån sig vapen!? Skulle du göra det?

Hur tänker du nu? Vilken lag faller in under den kategorien?
Citera
2022-11-24, 11:55
Medlem
Citat:
Ja alltså hade Finland attackerat Sverige så har väl inte Sverige automatisk rätt att avrätta finländare som lagt ifrån sig vapen!? Skulle du göra det?

Hur tänker du nu? Vilken lag faller in under den kategorien?

Finländarna har i din fantasi nyss våldtagit barn och en av dem ska igång och börja skjuta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in