2022-11-24, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Finländarna har i din fantasi nyss våldtagit barn och en av dem ska igång och börja skjuta?

ja om din fantasi är att alla ryska soldater våldtar barn så bör du nog söka hjälp.

Om en börjar skjuta med vapen har du rätt till försvar. men inte avrätta dom som ligger på marken utan vapen.
Citera
2022-11-24, 12:09
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea

Om en börjar skjuta med vapen har du rätt till försvar. men inte avrätta dom som ligger på marken utan vapen.

Jaså?? Har det blivit bekräftat att ryzzarna var avväpnade och genomsökta nu?? Visste jag inte!!!
Citera
2022-11-24, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Jaså?? Har det blivit bekräftat att ryzzarna var avväpnade och genomsökta nu?? Visste jag inte!!!

Alla visade händerna när dom la sig på marken.. isf med din teori skulle alla krigsfångar behöva avrättas innan dom visiteras. Hur som helst om det stämmer att alla soldater på marken hade skott i huvudet så är det solklart avrättning. I annat fall hade soldaterna haft skotthåll överallt om dom sköts i den paniken.
Kommer knappast vara svårt att se på en utredning.
Citera
2022-11-24, 12:40
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Alla visade händerna när dom la sig på marken.. isf med din teori skulle alla krigsfångar behöva avrättas innan dom visiteras. Hur som helst om det stämmer att alla soldater på marken hade skott i huvudet så är det solklart avrättning. I annat fall hade soldaterna haft skotthåll överallt om dom sköts i den paniken.
Kommer knappast vara svårt att se på en utredning.

Men var dem VISITERADE INNAN DE LADE SIG PÅ MARKEN!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja eller Nej??

Om JA. Bra inget hot utgörs.

Om NEJ. De är fortfarande ett hot.

Men du lägger ju åsikter i min mun så det är totalt meningslöst att ens försöka diskutera med en Putinrunkare som dig.
Citera
2022-11-24, 15:24
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
ja om din fantasi är att alla ryska soldater våldtar barn så bör du nog söka hjälp.

Du skriver det ja, men som jag påtalat för dig många gånger så var ryssarna stridförande i och med att den siste ryssen öppnar eld mot ukrainarna under kapitulationen. Således var de alla legitima mål, och det var inget brott att döda dem. Det enda krigsbrott vi kan vara säkra på begicks av ryssarna genom sin falska kapitulation (’perfidy’, GK-I, art. 37).

I krig är normaltillståndet att man försöker döda sina stridförande motståndare. Man har ingen skyldighet att skona dem. De stridförande kan uppnå status som icke stridförande (’hors de combat’), t.ex. genom att kapitulera, men det förutsätter att de inte attackerar (GK-I, art. 41).
Citera
2022-11-24, 17:05
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Vad jag kan se så verkar dom ligga kvar döda på samma sätt dom la sig på.
https://www.youtube.com/watch?v=nvKUR6Lz3a0&list=LL&index=16&t=1s

Ah buhuu the humanity..............

Opps dom invaderade fel fucking land................

Som sagt ryzzar gör Aldrig fel enligt Menea.
Citera
2022-11-24, 17:23
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Jo vi har förstått att du tycker avrättning av ryska krigsfångar är okej.. men själv tycker jag det var fel.
Sluta med din desinformation och tilldela mig inte åsikter jag inte har.

Du har för det första inte presenterat några belägg för att ryssarna blev krigsfångar. Det räcker inte att lägga sig ner, i synnerhet när en annan ryss öppnar eld under den falska kapitulationen. Krigsfångeststatus får man efter att motståndaren tagit en i förvar. Det har helt uppenbart inte hänt när det börjar skjutas. Ren lögn från din sida.

För det andra har du inte presenterat några belägg för att ryssarna avrättades. Vi vet att en ryss kom ut med vapen i hand och sedan blev det en eldstrid. Därefter har vi ett antal döda ryssar. Vi vet inte hur de blev skjutna. Jag föreslår att du håller dig till den sanning vi känner till i fortsättningen.
Senast redigerad av farbror_barbro 2022-11-24 kl. 17:26.
Citera
2022-11-24, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Sluta med din desinformation och tilldela mig inte åsikter jag inte har.

Du har för det första inte presenterat några belägg för att ryssarna blev krigsfångar. Det räcker inte att lägga sig ner, i synnerhet när en annan ryss öppnar eld under den falska kapitulationen. Krigsfångeststatus får man efter att motståndaren tagit en i förvar. Det har helt uppenbart inte hänt när det börjar skjutas. Ren lögn från din sida.

För det andra har du inte presenterat några belägg för att ryssarna avrättades. Vi vet att en ryss kom ut med vapen i hand och sedan blev det en eldstrid. Därefter har vi ett antal döda ryssar. Vi vet inte hur de blev skjutna. Jag föreslår att du håller dig till den sanning vi känner till i fortsättningen.

Kolla videon så ser du.. soldaterna lägger sig ner. På samma plats ligger dom sedan döda och dom blodpölar man kan se verkar finnas uppåt mot huvudet.

Jag har inte sagt säkert att det är avrättning men själv tycker jag det ser väldigt suspekt ut.

Men som sagt.. utredning kommer ske och dom kan nog ganska snabbt se om det stämmer eller inte men den utredningen kommer vi självklartvis inte få ta del av.
Citera
2022-11-24, 17:42
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Kolla videon så ser du.. soldaterna lägger sig ner. På samma plats ligger dom sedan döda och dom blodpölar man kan se verkar finnas uppåt mot huvudet.

Jag har inte sagt säkert att det är avrättning men själv tycker jag det ser väldigt suspekt ut.

Men som sagt.. utredning kommer ske och dom kan nog ganska snabbt se om det stämmer eller inte men den utredningen kommer vi självklartvis inte få ta del av.
Jo. Du har upprepade gånger sagt att de blev ”avrättade”, senast för en timme sedan. Minns du inte dina egna inlägg? Det var i samma inlägg där du felaktigt påstod att ryssarna var krigsfångar, trots att en ryss öppnar eld under den falska kapitulstionen. En ren lögn.

Om du ”tycker det ser suspekt ut”, skriv då det. Hur tycker du det ser ut med den ”photoshoppade” svekfulle ryssen som lurar ukrainarna att de skall kapitulera och sedan skjuter och skadar eller dödar en ukrainare? Blev han också ”avrättad”, eller kan du sträcka dig så långt att han fick vad han förtjänade?

Det är rätt patetiskt att Ryssland i sin stats-tv drar upp ett fall av bevisat krigsbrott från rysk sida (falsk kapitulation) för att visa på ett hypotetiskt ukrainsk krigsbrott. Ja, de ryska tittarna får förstås knappast se den svekfulle ryssen. Det klipp från RT jag såg slutade lägligt nog precis innan dåren börjar skjuta.
https://twitter.com/juliadavisnews/status/1595232329190064128?s=46&t=Gl-h5mQSwUO7wHW-f0o5GQ
Citera
2022-11-24, 17:49
Medlem
Citat:

De ryska soldaterna och det Ryska folket har ett kollektivt ansvar och kommer att straffas.
De Ukrainska soldater som varit dumma nog att filma eventuella krigsbrott kommer att utredas men ingen blir speciellt upprörd. Det får du nog räkna med.
Citera
2022-11-24, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
De ryska soldaterna och det Ryska folket har ett kollektivt ansvar och kommer att straffas.
De Ukrainska soldater som varit dumma nog att filma eventuella krigsbrott kommer att utredas men ingen blir speciellt upprörd. Det får du nog räkna med.

Nej dom kommer inte att straffas. Finns ingen anledning till det då det är ryska folkets fel enligt lagen.
Sen vad man personligen kan tycka är en annan sak.
Citera
2022-11-24, 18:26
Medlem
Citat:
Nej dom kommer inte att straffas. Finns ingen anledning till det då det är ryska folkets fel enligt lagen.
Sen vad man personligen kan tycka är en annan sak.

Ja, just de här ju redan döda så det får vi betrakta som kvitt. Mer kommer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in