Citat:
Ursprungligen postat av
Tavelramskrok
Det måste väl ändå bevisas att TT verkligen dog i lägenheten och inte där hon hittades ?
Grov Misshandel eller Mord i lägenheten är ju en viss skillnad. Dog TT verkligen i lägenheten ?
Nu kan jag tänka mig att en stark tidslinje, där det inte saknas tidsluckor, inte kräver en exakt mordplats.
Tänker på faller Beata, där man varken hade en exakt dödsorsak ( två alternativ) och inte heller en mordplats.
Nu skiljer sig brotten åt genom att i Beatas fall var det en gm, även om Cezary skyllde på mållor. Nu är domen från TR och överklagad till HR så vi får se var det landar.
I det här fallet vet vi ju inte hur mycket it- data man har. Och inte heller vad obduktionen gett.
Kan man koppla ihop personerna inom en tidsram då mordet skedde, 02:00- 02:45, och även binda personerna till fyndplatsen borde det kanske gå?
Det har varit kallt när Tove försvann. Vi kan hoppas på både dödsorsak och andra fynd.
Om kroppen flyttats från lgh till bilen och det har lämnat spår på kroppen, då kanske man kan bestämma mordplatsen lättare tillsammans med andra tekniska fynd t ex i lgh.
Om mordplatsen är utomhus, kan förstås regn och annat försvåra DNA fynd mm.
Min okvalificerade gissning.