2022-11-23, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svensk90
Ja då har Ryssland gjort allt i sin makt att skona civila, allt blod hamnar nu på zalenskys händer.

Lol, du är efterbliven om du tror att det är så det fungerar.
Citera
2022-11-23, 13:13
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EiraThunberg
För att fira julafton i lugn och ro?
Det blir säkert en kortare vapenvila över julhelgen.
Som ryssarna givetvis kommer att bryta. Djur firar ju inte jul.
Citera
2022-11-23, 13:15
Avstängd
Citat:
Vilka är ni? Vad svamlar du om?

Det är en rysstrollad individ.
https://en.wikipedia.org/wiki/Vatnik_(slang)

Typ denna komentar kvalade nog in dig (rätt eller fel?)

(FB) Ryssland erbjuder vapenvila inför vintern. Ukraina avböjer.

iden att ukraina behöver "bygga försvar" när de nyligen framgångsrikt genomfört motofensiv i kherson och kharkiv är ju... märklig.
Citera
2022-11-23, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Ryssland sträcker ut en hand och har erbjudit vapenvila nu inför vintern med en månad kvar till julafton. Det skulle innebära att Ukraina kan reparera elnätet innan kylan slår till och att civila får en lugn vinter i fred. Men Ukraina avböjer. Varför offrar Zelensky den egna befolkningen? Även USA uppmuntrar till fredsförhandlingar. Kommer vi att se ett stigande missnöje mot Zelensky från den egna befolkningen?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4o3KGe/zelenskyj-avfardar-vapenvila-med-ryssland
Du har rätt nick som svar på din urdumma fråga!

Enligt underrättelsetjänster har ryssarna börjat få ont om avancerad krigsmaterial och att få tid att omgruppera och fylla på med manskap är det enda ryssarna vill. Ryssarna har inte ens vinterutrustning till alla som behövs varför skulle Ukraina ge idioterna i Kreml en respit att återhämta sig nä de gör rätt i att fortsätta sin offensiv utan att ta hänsyn till putte och hans kompisar.
Citera
2022-11-23, 13:25
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danne_00
Nuförtiden är man dum i huvet ifall man inte tycker som alla andra.
Nej då, man är dum i huvudet om man inte förmår att ta till sig enkla fakta kring skeenden i vår värld. Man också dum i huvudet om man öppet deklarerar att man väljer att inte ta till sig fakta. Så nu lämnar jag till dig att analysera vem som är dum i huvudet.
Citera
2022-11-23, 13:28
Medlem
swebarbs avatar
Nya attacker mot kiev läser man, varför fortsätter zelensky att offra sitt eget folk ? ryssarna kommer inte sluta bomba och det lär väl sluta med att hela kiev måste evakueras innan jul. Går knappast bo där när minus 20 grader är att vänta när kylan kommer och ingen fungerande elförsörjning.

https://t.me/intelslava/41593
Powerful explosion in kiev

In a number of areas on the left bank, water disappeared and power outages began.

⚡️Emergency blackouts introduced in Kiev – DTEK

🇷🇺🇺🇦⚡️Local authorities have confirmed attacks on energy infrastructure facilities in the Vinnytsia region.
Senast redigerad av swebarb 2022-11-23 kl. 13:31.
Citera
2022-11-23, 13:45
Medlem
Citat:
För att fira julafton i lugn och ro?

Och medans soldaterna åker hem för att fira jul attackerar ju Ryssland såklart, hur blåögd är du?
Citera
2022-11-23, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Så min poäng är att snacket om att vintern skulle innebära mindre stridigheter & att den ena eller andra sidan skulle ha svårt att klara strider vintertid är rent nonsens.

Enig. Förutom just i detta fall då ryssen verkar sakna utrustning och ammo.
Citera
2022-11-23, 14:06
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Ryssland sträcker ut en hand och har erbjudit vapenvila nu inför vintern med en månad kvar till julafton.
Vilken julafton? Mordor har ju ställt in julen, eftersom ryzzarna inte har råd med den iom. "5 day special military operation".
https://www.washingtonexaminer.com/policy/defense-national-security/christmas-is-canceled-russia-war
Citat:
Christmas is canceled: Russian mayors scrap holiday parties to buy war equipment
Och inte verkar det bli något nyår för dem heller:
https://www.foxnews.com/politics/russia-cancels-new-years-celebration-despite-previous-kremlin-objections-war-concerns
Citat:
Russia cancels New Year's celebration despite previous Kremlin objections to war concerns
Moscow joins dozens of other Russian cities in canceling Christmas and New Year's events

Det ser faktiskt ganska dystert ut där i den frusna Nigeria-motsvarigheten Ryzzland, så inte så konstigt att de nu blivit allt mer desperata efter att få till sina oärliga och ganska genomskinliga försök till "förhandlingar"...
https://threadreaderapp.com/thread/1594714830644314112.html
Citat:
When we are talking about a truce or even peace, we should keep in mind that Russia won't be honouring it.
Any ceasefire will be used for regrouping, restocking and then attacking again with a better chance of success. Notice that they compare Russian situation to Khasavyurt:
https://twitter.com/JuliaDavisNews/status/1594408064337301504

One could argue that the Khasavyurt did not deescalate the situation, it escalated it. In Russia this truce still serves as an epitome of cowardice and betrayal. It is a dishonour that can be cleansed only by a new offensive.
Second Chechen War was predetermined in Khasavyurt.
Ryzzarna vill bara göra en repris av Groznyj: Skriva ett falskt fredsfördrag man aldrig hade tänkt hålla och sedan anfalla igen och försöka fullkomligt utplåna den lättlurade motparten. Så det är utmärkt och klokt gjort av Ukraina att ge de lögnaktiga ryzz-svinen långfingret.
Citera
2022-11-23, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danne_00
Man blir ju mörkrädd, du ska alltså tvinga mig att tänka som dig och tycka som dig? Jag väljer att inte tro det våra nyheter sänder. Jag tänker logiskt, enligt mig. Nej i mina ögon så är detta ryska strategin. Men det är mina åsikter och tankar. Nuförtiden är man dum i huvet ifall man inte tycker som alla andra. Men du får tycka det om du mår bättre av det.

Handlar ju inte om vad jag tycker. Statistiken och faktan talar sitt tydliga språk. Eller ryssens förluster både i manskap och material samt att de trycks tillbaka är "strategi"?

Ryssland klarar ju inte ens av att besegra ett av europas fattigaste länder. Det har snart gått ett år. Men det är väl ryssens strategi? Avväpna sig själv, ha ihjäl sina reguljära trupper och isolera sig ekonomiskt fråm omvärlden. Snygg strategi.
Citera
2022-11-23, 18:17
Medlem
danne_00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Nej då, man är dum i huvudet om man inte förmår att ta till sig enkla fakta kring skeenden i vår värld. Man också dum i huvudet om man öppet deklarerar att man väljer att inte ta till sig fakta. Så nu lämnar jag till dig att analysera vem som är dum i huvudet.

Men fakta från vem då? Från Aftonbladet? Vi pratar inte samma språk jag och du. I mina ögon så har Ryssland vunnit detta, dom har förstört hela Ukrainas ekonomi, deras elförsörjning. Hela landet har kollapsat. Hela EU håller på att kollapsa och många av er sitter och skriver att Ryssland håller på att förlora. Det är bullshit! (Även fast jag själv önskar att Putin dör och vi kan skapa fred igen).
Citera
2022-11-23, 18:24
Medlem
EiraThunbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Ja, helt övertygad, faktiskt!

Fast hur vet du att ukrainska soldater inte vill fira jul i lugn och ro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in