2022-11-23, 09:27
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Denna video är svårare att säga vad det är men ett krigsbrott vilket fall som helst.
(ja om den är äkta dvs vilket den troligen är)

Frågan är bara vilka som skjuter vilka.

Kan vara styrkor på den Ukrainska sidan men kan lika bra vara på den Ryska sidan.

Kolla på armbanden, och vilket språk pratar dom?
Citera
2022-11-23, 09:46
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Denna video är svårare att säga vad det är men ett krigsbrott vilket fall som helst.
(ja om den är äkta dvs vilket den troligen är)

Frågan är bara vilka som skjuter vilka.

Kan vara styrkor på den Ukrainska sidan men kan lika bra vara på den Ryska sidan.

Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Kolla på armbanden, och vilket språk pratar dom?

En del av dem har röda armbindlar ligger dessutom sådana på marken.

Såg inte om de som sköt hade armbindlar på sig?

Vilket fall som helst armbindlar säger inte allt om vem som skjuter vem.

Krigsbrott vilket fall som helst om videon är äkta.

Men visar inte direkt vem som är vem, skulle behövas mera material.
Citera
2022-11-23, 10:10
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
En del av dem har röda armbindlar ligger dessutom sådana på marken.

Såg inte om de som sköt hade armbindlar på sig?
Jag tycker jag ser nån typ av tejpning runt det ena benet på den soldaten som går?, orange / gul färg? Svårt å se tydligt

Vilket fall som helst armbindlar säger inte allt om vem som skjuter vem.

Krigsbrott vilket fall som helst om videon är äkta.

Men visar inte direkt vem som är vem, skulle behövas mera material.

Nej jag håller med dig om armbindlar säger inte allt, men uniformerna är typiskt ryska, röda armbindlar = ryssar.

Dom som skjuter har ukrainsk uniform på sig?

Språket som talas?

Men ja tydligt krigsbrott! Vem som än nu gör det!
Senast redigerad av SpOeNdi 2022-11-23 kl. 10:24.
Citera
2022-11-23, 10:14
Medlem
District9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toyZ
https://t.me/AussieCossack/4351

Nu kommer Ukraina dyrkarna tycka detta är OK.

Innan kriget bröt ut visste 95% inget om Ukraina, nu vet varenda jävel mer än alla andra tydligen, ”fritt och demokratiskt land” sägs det vara haha, större får än svenskar får man leta efter, möjligtvis alla Biden och Trump dyrkare är värre

Precis så Ukraina nazisterna dödar krigsfångar. Ser klart och tydligt hur den unga killen fortfarande andas innan dom skjuter han i huvudet.
Citera
2022-11-23, 10:16
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Visst är det krigsbrott men ryssarna som utför det, som vanligt. Kallas perfidy på engelska, förrädiskt förfarande på svenska.

Som vanligt finns det även en klar och tydlig lösning: för Ryssland att GTFO från Ukraina. Simpelt.
Citera
2022-11-23, 10:19
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MomsPlusSkatt
Visst är det krigsbrott men ryssarna som utför det, som vanligt. Kallas perfidy på engelska, förrädiskt förfarande på svenska.

Som vanligt finns det även en klar och tydlig lösning: för Ryssland att GTFO från Ukraina. Simpelt.

Bevis? Annars ännu ett känslo inlägg 🏳️‍🌈 dvs skräppost
Citera
2022-11-23, 10:34
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Nej jag håller med dig om armbindlar säger inte allt, men uniformerna är typiskt ryska, röda armbindlar = ryssar.

Dom som skjuter har ukrainsk uniform på sig?

Språket som talas?

Men ja tydligt krigsbrott! Vem som än nu gör det!

Jag skulle behöva en längre video med mera info än denna.

Uniform, kan lika bra vara Wagner som skjuter desertörer.

Språket är rätt lika som jag har förstått det.

Vissa ord lika men sen är hur de uttalar de mm nej jag är tyvärr ingen lingvist.

Är filmen äkta är det ett krigsbrott.

Citat:
Ursprungligen postat av District9
Precis så Ukraina nazisterna dödar krigsfångar. Ser klart och tydligt hur den unga killen fortfarande andas innan dom skjuter han i huvudet.

Just denna sekvens som känns lite scriptad får en känsla av det.

Skulle behövas mera material för att avgöra vad vi ser och vad som har skett.
Citera
2022-11-23, 10:40
Medlem
Alltså vad tror folk händer i krig? Hur tror ni själva skulle påverkas av denna extrema press. Så löjligt att läsa om folk som tror de själva inte skulle mörda motståndaren som tidigare dödat dina kamrater men nu gett upp.
Citera
2022-11-23, 10:48
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Bevis? Annars ännu ett känslo inlägg 🏳️‍🌈 dvs skräppost
MomsplusSkatt skrev om fallet tråden handlar om, inte telegramklippet du drog in av oklar anledning.

I fallet med de kapitulerande ryssarna som öppnar eld mot ukrainarna så begår ryssarna solkart krigsbrott mot GK-I art. 37 (Perfidy). Vad som exakt händer därefter vet vi inte, och det finns all möjlighet att ukrainarna har dödat de liggande (men åter stridförande) ryssarna inom ramen för GK.
Citera
2022-11-23, 11:01
Medlem
Om alla blev avrättade huvudet så sköt dom knappast i självförsvar Då skulle alla ryssar ha skott över hela kroppen istället från den vinkeln .. jag tror inte man hinner springa runt och sikta alla mot huvudet.. den där siluetten som syns är helt klart ditmålad i Photoshop av Ukraina för att försöka få det att se ut som självförsvar.

Utredningen kommer läggas ner vilket som och Ukriana går fria.
Citera
2022-11-23, 11:04
Avslutad
Citat:
Sluta lipa, alla vet att ryssen inte bryr sig om krigslagar så de får skylla sig själva, Uraltattarna.
Citera
2022-11-23, 11:09
Medlem
qrzds avatar
Citat:
Ja ukrainarna startade kriget genom att döda etniska ryskar år 2013. Sedan har de tyvärr fått stryck ifrån storebror Ryssland.
Putinkn*llare, Dina Sovjetättlingar får stryk som vanligt, historiskt sett är ryssar ett klent folk både fysiskt och mentalt, de förlorar varje krig de skapar men tar inte lärdom = Lågutvecklade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in