2022-11-22, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Antagligen för att visa att man är öppen för förhandlingar och att avsluta kriget nu när man annekterat Krim, Donetsk, Luhansk, Zaporizjzja och Kherson.

Tänk dig en hockeymatch.

Slutminutrarna. Vilka är det som begär en time-out?
Det lag som har momentum och övertaget för tillfället, eller det lag som är tillbakapressat och jagar en vändning?

En ganska simplifierad jämförelse men det pekar åt rätt håll.
Citera
2022-11-22, 21:28
Medlem
danne_00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Tänk dig en hockeymatch.

Slutminutrarna. Vilka är det som begär en time-out?
Det lag som har momentum och övertaget för tillfället, eller det lag som är tillbakapressat och jagar en vändning?

Tänk dig en fotbollsmatch, Ryssland leder med 10-2 och vill att man avbryter matchen istället för att förlänga den.

Det är hål i huvet om du verkligen tror att Ukrania håller på att vinna detta, Ryssland är klara med deras "special operation". Men det blir långdraget då Ukrania inte vill ge sig/förhandla.

Winter is coming. Det kommer skapa kaos överallt, kolla elpriserna i Sverige. Över 3 kronor och vintern har knappt börjat, vi får väl se i dec/jan när europas gassilos börjar ta slut. Kolla inflationen, den ballar ur. Den kommer forsätta att stiga om man inte stabiliserar bränsle, elen, gasen osv. Det kommer tyvärr inte hjälpa med räntehöjningar eller bidrag, eller jo det kommer hjälpa när räntan ligger på över 10% och hushållen i Sverige och resten av europa inte klarar av det. Ekonomin kommer stanna upp, och det är precis det Ryssland vill åstakomma med allt detta. Dom är på god väg, och det kommer inte gå att stoppa dom. Tydligt, dom har dragit tillbaka sin arme och rustar upp och förbereder sig. Garanterar dig att detta är Rysslands plan, om inte. Spara mitt inlägg så hörs vi inom kort.

Om man tror att Rysslands ekonomi håller på att kollapsa, ja in och kolla deras branschkollegor. Ryssland tjänar ofantligt mycket pengar på gasen och oljan idag, men det är tyvärr inget som tidningarna skriver om. Inget land kommer erkänna att dom köper sin olja/gas ifrån Ryssland. https://oilprice.com/Energy/Crude-Oil/The-Worlds-Largest-Oil-Company-Posts-Record-High-Free-Cash-Flow.html
Citera
2022-11-22, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insamlingskontroll
De har sin enda styrka i kärnvapen.

Så är det nog. Kärnvapen är den enda ryska styrka som kan mäta sig med USA:s och Natoländernas kärnvapen arsenal. Och sannolikt också det hinder som gör att Nato inte går all in och krossar Rysslands närvaro i Ukraina. Frågan är var gränsen går. Hur mycket vapen kan Nato länderna bistå Ukraina med innan det blir riktigt farligt. Hur mycket accepterar ryssarna innan dom känner sig fullständigt förudmjukade och körda i botten både ekonomiskt och militärt?
Citera
2022-11-22, 21:34
Medlem
Citat:
En vapenvila innebär även att Ukraina kan bygga upp sitt försvar och reparera elnätet. I regel är en vapenvila en öppning till förhandlingar. Frågan är hur civilbefolkningen kommer att reagera på Zelenskys vägran. Finns säkert många ukrainare som inte vill ha något krig och inte bryr sig om områdena i öst tillhör Ryssland.

Han tjänar nog enorma pengar på kriget.. om det blir vapenvila stoppas nog också hans inkomst.
Citera
2022-11-22, 21:40
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danne_00
Tänk dig en fotbollsmatch, Ryssland leder med 10-2 och vill att man avbryter matchen istället för att förlänga den.

Det är hål i huvet om du verkligen tror att Ukrania håller på att vinna detta, Ryssland är klara med deras "special operation". Men det blir långdraget då Ukrania inte vill ge sig/förhandla.

Winter is coming. Det kommer skapa kaos överallt, kolla elpriserna i Sverige. Över 3 kronor och vintern har knappt börjat, vi får väl se i dec/jan när europas gassilos börjar ta slut. Kolla inflationen, den ballar ur. Den kommer forsätta att stiga om man inte stabiliserar bränsle, elen, gasen osv. Det kommer tyvärr inte hjälpa med räntehöjningar eller bidrag, eller jo det kommer hjälpa när räntan ligger på över 10% och hushållen i Sverige och resten av europa inte klarar av det. Ekonomin kommer stanna upp, och det är precis det Ryssland vill åstakomma med allt detta. Dom är på god väg, och det kommer inte gå att stoppa dom. Tydligt, dom har dragit tillbaka sin arme och rustar upp och förbereder sig. Garanterar dig att detta är Rysslands plan, om inte. Spara mitt inlägg så hörs vi inom kort.

Om man tror att Rysslands ekonomi håller på att kollapsa, ja in och kolla deras branschkollegor. Ryssland tjänar ofantligt mycket pengar på gasen och oljan idag, men det är tyvärr inget som tidningarna skriver om. Inget land kommer erkänna att dom köper sin olja/gas ifrån Ryssland. https://oilprice.com/Energy/Crude-Oil/The-Worlds-Largest-Oil-Company-Posts-Record-High-Free-Cash-Flow.html

Ryssland är inte ens med i matchen, knappt med på läktaren.

De griper efter varenda halmstrå för att vända detta.

Nej jag ser fram emot när Ryssland faller ihop när regioner vill bryta sig fria.
Citera
2022-11-22, 21:46
Medlem
danne_00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Ryssland är inte ens med i matchen, knappt med på läktaren.

De griper efter varenda halmstrå för att vända detta.

Nej jag ser fram emot när Ryssland faller ihop när regioner vill bryta sig fria.
Jag önskar att det var så, jag önskar att Ryssland faller ihop och regionerna bryter sig fria. Men jag är ledsen, det kommer inte hända. Detta är ju deras plan och det har dom ju hela tiden sagt. Deras plan (enligt Putin och Ryssland). Dom har även rustat upp och är väl förberedda mot Ukrania. Vi får prata mer om detta om någon månad. Ukrania är kört i botten, landet har kollapsat. I mina ögon har dom redan förlorat kriget, för läääänge sen.
Citera
2022-11-22, 21:52
Medlem
Symptms avatar
Citat:
Antagligen för att visa att man är öppen för förhandlingar och att avsluta kriget nu när man annekterat Krim, Donetsk, Luhansk, Zaporizjzja och Kherson.

Wow var det allting du kunde komma på?

Det kanske finns en uns av "vi behöver förbereda oss så vi kan slå till mer ordentligt" KANSKE?
Citera
2022-11-22, 21:59
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ryssland sträcker ut en hand och har erbjudit vapenvila nu inför vintern med en månad kvar till julafton. Det skulle innebära att Ukraina kan reparera elnätet innan kylan slår till och att civila får en lugn vinter i fred. Men Ukraina avböjer. Varför offrar Zelensky den egna befolkningen? Även USA uppmuntrar till fredsförhandlingar. Kommer vi att se ett stigande missnöje mot Zelensky från den egna befolkningen?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4o3KGe/zelenskyj-avfardar-vapenvila-med-ryssland
Hahaha!!! Ryzk propaganda fungerar inte nu heller. Inser du hur korkat det låter: först terrorbomba sönder el- och värmeinfrastrukturwn och sedan grandiost erbjuda Ukraina att reparera den? Hello???

När vintern kommer så skall Ukraina på vinteroffensiv. Död åt alla ryzzsvin!
Senast redigerad av ForumApache 2022-11-22 kl. 22:04.
Citera
2022-11-22, 22:01
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Bra poäng. De försökte i och för sig ta tillbaka det sen, men när det visade sig vara en dålig idé så svek de pragmatiskt tysken och slöt separatfred.
Finland inte bara försökte utan befriade även allt.
När Tyskland var på väg att kollapsa så var Finland tvunget att förhandla fred med dessa vidriga odjur.
Citera
2022-11-22, 22:03
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:

Du är så värdelös att du får säkert inte ens betalt.

Allt du skiter ur dig är rent struntprat.
Citera
2022-11-22, 22:11
Medlem
danne_00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Du är så värdelös att du får säkert inte ens betalt.

Allt du skiter ur dig är rent struntprat.

En sak jag kan garantera dig, jag har en bättre lön än dig och hela din familj tillsammans. Snacka inte om ekonomi med mig din skojare.

Vad är det som är struntprat? Jag är bara logisk, jag gillar varken Ryssland eller Ukrania. Jag vill bara ha fred och lugnare tider.
Citera
2022-11-22, 22:12
Medlem
Citat:
En sak jag kan garantera dig, jag har en bättre lön än dig och hela din familj tillsammans. Snacka inte om ekonomi med mig din skojare.

Vad är det som är struntprat? Jag är bara logisk, jag gillar varken Ryssland eller Ukrania. Jag vill bara ha fred och lugnare tider.
Går bra för Ryssland.
Åhh vi måste ha fred för vi har ej råd med vinterutrustning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in