2022-11-22, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danne_00
En sak jag kan garantera dig, jag har en bättre lön än dig och hela din familj tillsammans. Snacka inte om ekonomi med mig din skojare.

Vad är det som är struntprat? Jag är bara logisk, jag gillar varken Ryssland eller Ukrania. Jag vill bara ha fred och lugnare tider.

En logisk rysskuksugare om inget annat, bra där!
Citera
2022-11-22, 22:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag tittade genom Putins annekteringstal. Kommer ihåg där att han sa "we are ready for negotiations but remember that the annexed parts belongs to Russia again, and forever" (fritt från huvudet). Det är iof inte helt samma sak som ett eld upphör.
I början av kriget tyckte jag Zelensky var sympatisk och trovärdig men på sistone tycker jag att han spårat ur. Skyller vad som helst på ryssen , NS, attackerna på KKV, preemptiv nuclear attack, missiler på Polen, 30 000 krigsbrott , POW massaker osv. Han är säker på att MSM i Väst alltid står på hans sida men till slut är det too much och det blir absurt istället.
Han är hårt pressad såklart och helt beroende av att Väst backar upp.
Citera
2022-11-23, 01:21
Medlem
Hoppas ingen är så korkad så de tror att det skulle bli fred om Ryssland får alla områden de annekterat. Kanske något år då de återhämtar sig, sen påbörjas offensiven igen. Ni är verkligen en utpressares dröm.
Citera
2022-11-23, 01:35
Medlem
Citat:
Tänk dig en fotbollsmatch, Ryssland leder med 10-2 och vill att man avbryter matchen istället för att förlänga den.
En ganska simplifierad jämförelse men det pekar åt rätt håll.

Det är hål i huvet om du verkligen tror att Ukrania håller på att vinna detta, Ryssland är klara med deras "special operation". Men det blir långdraget då Ukrania inte vill ge sig/förhandla.

Winter is coming. Det kommer skapa kaos överallt, kolla elpriserna i Sverige. Över 3 kronor och vintern har knappt börjat, vi får väl se i dec/jan när europas gassilos börjar ta slut. Kolla inflationen, den ballar ur. Den kommer forsätta att stiga om man inte stabiliserar bränsle, elen, gasen osv. Det kommer tyvärr inte hjälpa med räntehöjningar eller bidrag, eller jo det kommer hjälpa när räntan ligger på över 10% och hushållen i Sverige och resten av europa inte klarar av det. Ekonomin kommer stanna upp, och det är precis det Ryssland vill åstakomma med allt detta. Dom är på god väg, och det kommer inte gå att stoppa dom. Tydligt, dom har dragit tillbaka sin arme och rustar upp och förbereder sig. Garanterar dig att detta är Rysslands plan, om inte. Spara mitt inlägg så hörs vi inom kort.

Om man tror att Rysslands ekonomi håller på att kollapsa, ja in och kolla deras branschkollegor. Ryssland tjänar ofantligt mycket pengar på gasen och oljan idag, men det är tyvärr inget som tidningarna skriver om. Inget land kommer erkänna att dom köper sin olja/gas ifrån Ryssland. https://oilprice.com/Energy/Crude-Oil/The-Worlds-Largest-Oil-Company-Posts-Record-High-Free-Cash-Flow.html
Oljepriset låg väl som högst över 100 dollar, nu 81 dollar och kostnaden för utvinning är 40 dollar per fat. Så när priset låg som högst tjänade Ryssland över 60 dollar per fat de sålde, fortfarande tjänar de över 40 dollar per fat när de säljer till väst. Kruxet är att deras nya största köpare, Indien och Kina, får 30% rabatt. Det innebär att de säljer för 56 dollar till dem vilket innebär en avans på 16 dollar. Det är mindre än en fjärdedel av vad de fick i vinst när oljepriset var som mest och närmare en tredjedel i vinst från när de säljer till väst.
Citera
2022-11-23, 01:44
Medlem
Citat:
En sak jag kan garantera dig, jag har en bättre lön än dig och hela din familj tillsammans. Snacka inte om ekonomi med mig din skojare.

Vad är det som är struntprat? Jag är bara logisk, jag gillar varken Ryssland eller Ukrania. Jag vill bara ha fred och lugnare tider.
Nja krävs väl en 250000 rubel i månaden för att komma upp i en svensk medellön och runt en halv miljon eller mer för att jämföras med en familj
Citera
2022-11-23, 03:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Ryssland sträcker ut en hand och har erbjudit vapenvila nu inför vintern med en månad kvar till julafton. Det skulle innebära att Ukraina kan reparera elnätet innan kylan slår till och att civila får en lugn vinter i fred. Men Ukraina avböjer. Varför offrar Zelensky den egna befolkningen? Även USA uppmuntrar till fredsförhandlingar. Kommer vi att se ett stigande missnöje mot Zelensky från den egna befolkningen?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4o3KGe/zelenskyj-avfardar-vapenvila-med-ryssland

Ryssland har visat att de står på ukrainska folkets sida.
Citera
2022-11-23, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif0

Ursäkta? Det kan vara det dummaste jag hört från rysstrollen här.

Ryssland bombar civilbefolkningen dagligen sedan februari.

Det har gjort att 44 miljoner ukrainare övertygade om att driva ut ryssland ur ukraina, tillomed ryssar i ukraina vill ha bort ryssland från ukraina.
Citera
2022-11-23, 07:16
Medlem
Insamlingskontrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pax80
...Frågan är var gränsen går. Hur mycket vapen kan Nato länderna bistå Ukraina med innan det blir riktigt farligt. Hur mycket accepterar ryssarna innan dom känner sig fullständigt förödmjukade och körda i botten både ekonomiskt och militärt?
En balansgång som leder till mångas död och sönderbombande av Ukraina. Men kistor med döda ryssar har nog sin inrikespolitiska verkan.
Citera
2022-11-23, 07:54
Medlem
danne_00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chamdar
Nja krävs väl en 250000 rubel i månaden för att komma upp i en svensk medellön och runt en halv miljon eller mer för att jämföras med en familj

Bara för att jag inte håller med er andra så är jag alltså en spion, nazist älskare, bög hatare och ryssälskare. Ja.. vad ska man säga? Det är helt galet och alla har tappat förståndet. Jag är emot kriget, jag skiter fullständigt i om Ryssland eller Ukraina ”vinner” kriget som om det vore nåt jävla spel. Det är människoliv vi pratar om. Jag vill bara ha lugn och ro.
Citera
2022-11-23, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif0
Du blatte varför har Ryssland sabbat elnätet då ?
Citera
2022-11-23, 08:50
Medlem
Motavisgossars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astralhopp
Det var förr ja - dagens "soldater" är inte gårdagens och det är ju därför man vill "erbjuda" en paus.

Tror inte dagens ryska soldater krigar i detta krig inne i Ukraina. Kan ha totalt fel. men tror att de endast är de som flyger över och bombar från ryskt territorium. De i fronten är snabbutbildade nyrekryter. Ca 30 miljoner ryssar är i vapenför ålder så de har underlag även om en del flyr utomlands.
Citera
2022-11-23, 09:04
Medlem
Motavisgossars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Du är ett äkta rysstroll.

Missilförsvaret missade skjuta ner en ryskmissil så försvarsmissilen hamnade på fel sida gränsen, ryssmissilens fel.

Det intressanta är om du tror på dina lögner eller får betalt för dem.

Vi kan ta det en gång till.

Ryssidioterna ockuperade krim och donbass samt luhansk redan 2014. Hur är det ukrainas fel?

Du vet att hela Ukraina hålls uppe med bistånd. Detta är ett proxykrig väst mot Ryssland. Ryssland accepterar aldrig en västerländsk kontroll av Ukraina. De bombar sönder landet och som sista desperata (om det går så långt) kontaminerar de marken till Tjernobyl-nivån. Men det tillåter nog inte USA och kommer tvinga ut Zelenskij från makten och framtvinga efterträdaren på förhandlingsbordet. Zelenskij parti har bara 17% stöd i Ukraina efter det senaste valet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in