2022-11-22, 19:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
JJ säger i sin p7:a att hon sover hos mamma.

MH däremot säger sig vara på platsen, dock sovandes och/eller illamående av alkohol.

Min fundering var när skulle en sovstund hos mor ens rymmas i tidslinjen?

Och när och hur kom MH hem till sig?

JJs berättelse om att hon sov hos mamman ser jag som att hon försöker få till en förklaring till varför hon inte är hemma vid en viss tidpunkt?

Nu utgår jag från att hon är skyldig, och då finns ju inget utrymme för denna sovtid utifrån det vi fått till oss.

Vi vet ju inte vad JJ menar heller om vad MH ska ha gjort då. Sovit ensam kvar? Varför ska JJ hem och sova hos sin mamma när hon har en egen lgh?

Menar hon att MH gick hem samtidigt som hon själv lämnar?

Spännande hur hon, JJ, får ihop detta med bilen som observerats i övervakningskameror.

Vad säger mamman?

Å ena sidan sak mamman köra JJ till Donken, å andra sida bör hon då vara hemma? Har JJ pratat med mamman om att säga att hon sovit hemma, eller kan JJ slinka in i sitt gamla rum att sova där utan att mamman märker något?

Håller inte ihop där.

Som det ser ut, så ljuger JJ lite hit och dit. Det redan innan de blir gripna. Sen fortsätter det.

Det gör att jag tycker att hon ser skyldig ut.
Citera
2022-11-22, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
MH är långt ifrån en normal människa och JJ har även hon tvivelaktig historia. "försök till att bränna ner hennex EX hus", hallå???
Du har väll läst P7orna, säg mig ett endaste utmärkande drag hos någon av dom som vittnar om att allt inte står rätt till som skulle kunna förklara att dom mördar en jämnårig flicka.
Citera
2022-11-22, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
JJs berättelse om att hon sov hos mamman ser jag som att hon försöker få till en förklaring till varför hon inte är hemma vid en viss tidpunkt?

Nu utgår jag från att hon är skyldig, och då finns ju inget utrymme för denna sovtid utifrån det vi fått till oss.

Vi vet ju inte vad JJ menar heller om vad MH ska ha gjort då. Sovit ensam kvar? Varför ska JJ hem och sova hos sin mamma när hon har en egen lgh?

Menar hon att MH gick hem samtidigt som hon själv lämnar?

Spännande hur hon, JJ, får ihop detta med bilen som observerats i övervakningskameror.

Vad säger mamman?

Å ena sidan sak mamman köra JJ till Donken, å andra sida bör hon då vara hemma? Har JJ pratat med mamman om att säga att hon sovit hemma, eller kan JJ slinka in i sitt gamla rum att sova där utan att mamman märker något?

Håller inte ihop där.

Som det ser ut, så ljuger JJ lite hit och dit. Det redan innan de blir gripna. Sen fortsätter det.

Det gör att jag tycker att hon ser skyldig ut.

Ja ljuger man ska man göra det på rätt sätt. Bara ljuga om saker som inte går att kollas upp, men Jj snurrar in sig i sina egna lögner.
Citera
2022-11-22, 19:30
Medlem
Smilla77s avatar
Var kan jag läsa dem?
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Du har väll läst P7orna, säg mig ett endaste utmärkande drag hos någon av dom som vittnar om att allt inte står rätt till som skulle kunna förklara att dom mördar en jämnårig flicka.
Citera
2022-11-22, 19:34
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven666
Jag är inte så säker på att de utreder hotbilder men kommer det in hot så kan det säkert bli fråga om något slags beskydd eller flytt till en hemlig adress om hoten ses som riktigt hotfulla.

Däremot är jag helt säker på att de har utrett eventuellt andra gärningsmän. Det är de skyldiga att göra. Gör de det inte så spelar de advokaterna i fatet och ger dem möjlighet att anföra tvivel mot utredningen. Du vet hur det brukar heta: det ska vara ställt bortom allt rimligt tvivel.

I det här fallet kan det mycket väl vara så att de släppt (alla) eventuella andra spår nu eftersom det sagts att de har en rätt klar bild av vad som har hänt. Men som jag skrev här tidigare i ett inlägg: det är när allt känns så självklart som det är viktigt att vända på stenen.

Tack för info, visste inte att polis är skyldiga att utreda alternativa GM. Hur kunde de avskriva alternativa GM inom så kort tid?
Citera
2022-11-22, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Nej och barn med trasig uppväxt kan inte heller hjälpa det, MEN alla människor ansvarar för sina handlingar oavsett. Även om det finns ”förklaringar” är valet alltid ditt eget. Skulden är inte hennes föräldrars, även om det kunde förklara en del så är det HENNES ansvar och HENNES dåliga val.
HON äger ansvaret.
Självklart är hon ansvarig för sina gärningar, har aldrig påstått något annat. Läs gärna ordentligt innan du bestämmer dig för att svara på inlägg, då de självklarheter du nyss skrev varken passar in som "svar" på det inlägg du citerade eller tillför något värde till tråden.
Citera
2022-11-22, 19:37
Medlem
Raven666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Tack för info, visste inte att polis är skyldiga att utreda alternativa GM. Hur kunde de avskriva alternativa GM inom så kort tid?

Skyldiga är kanske fel ord. Men de skulle göra ett dåligt jobb om de inte gjorde det. Om de kunnat avskriva andra så skulle det, som jag ser det, handla om tekniska bevis (eller snarare avsaknad av sådana) som kan göra att någon annan kan kopplas till gärningarna. Det är i alla vad jag tror.
Citera
2022-11-22, 19:38
Medlem
Härligt gymnasium JJ gick på

Alla recensioner ser identiska ut:
Luktar skit i nästan hela skolan.
Lärare som inte bryr sig.
Orättvisa lärare.
Orättvisa betyg.

Kanske inte va så svårt att skaffa bra betyg om man vet hur man ska "hantera" folk.

Källa:
https://www.gymnasium.se/skola/njudungsgymnasiet/recensioner
Citera
2022-11-22, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smilla77
Var kan jag läsa dem?

Sida 1, inlägg 1
Citera
2022-11-22, 19:41
Medlem
Bara att vänta på FUP nu då för vi kommer nog inte längre härinne.
Citera
2022-11-22, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Hm... "De flesta här inne gör en samlad bedömning. Sannolikhetsbedömning", skriver du.
Det finns 2,3 miljarder kristna i världen. De gör en samlad bedömning, en sannolikhetsbedömning, och menar att Gud finns.
Kan man göra en samlad bedömning om en företeelse eller händelse, och mena att den blir mer sannolik ju fler som tror på den?

Argumentum ad numerum.

Logiska felslut lider vi verkligen ingen brist på härinne!

Logiska felslut och argumentationsfel for dummies.
https://www.vof.se/blogg/logiska-felslut-och-argumentationsfel/
Citera
2022-11-22, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
Därför att JJ och MH framstår som oskyldiga ju längre vi kommer i tråden. Att de sitter där kan vara för att skydda dem i nuläget. Som jag skrivit tidigare så är det ett podd vittnena som skapar oredan för att leda misstanken bort från sig själv (han som skjutsade JJ till McD). Och troligen flyttade TT så hon hittades åt det hållet JJ och MH åkte.. Kan inte få fram en annan lösning på mordet.
Det känns som att du följer en annan tråd än de flesta av oss andra. Ju mer som kommer fram i tråden desto tydligare blir det att rätt personer sitter häktade. Frågan är inte längre vem eller vilka som mördat TT utan till vilken grad JJ & MH agerat tillsammans och vem av dem som gjort vad när de inte agerat i samförstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in