2022-11-21, 18:37
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Jag läste varje inlägg dygnet runt dom två första veckorna av denna tråd och nu läst P7’orna, fattar verkligen ingenting dom är inte ens sjuka, hur ovanligt är inte hela caset?

MH är långt ifrån en normal människa och JJ har även hon tvivelaktig historia. "försök till att bränna ner hennex EX hus", hallå???
Citera
2022-11-21, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Varför i helvete skulle JJ hem till sin Mamma o sova för....när de var i hennes lght.....Skulle hon åka till sin Mamma o MH skulle sova kvar i JJ's lght?!...o klockan måste ju varit runt 03.45 på morgonen isf....hemma från Donken ca 03.25...Varför??....Nä en lögn utan dess like..

Men för att den lögnen ska funka så måste ju Jjs mamma bekräfta det. Gör hon det så kan hon ju själv åka dit.
Citera
2022-11-21, 18:41
Medlem
zugfahrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Hade Maja varit mördaren och Johanna bara medhjälpare, då hade hon aldrig nekat allting. Hon hade satt dit M direkt för att rädda sitt eget rykte. Hon ter sig extremt självgod. Hon älskar sig själv för mycket för att åka i fängelse för någon annans vållande. J har definitivt varit drivande enligt mig.

Ja det känns ju onekligen så. JJ har ju t om varit utanför lägenhet i denna kaotiska situation.
Citera
2022-11-21, 18:42
Medlem
Skaraborg2s avatar
Två farliga unga damer.

Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
MH är långt ifrån en normal människa och JJ har även hon tvivelaktig historia. "försök till att bränna ner hennex EX hus", hallå???

Två farliga damer som blir ännu farligare tillsammans.
Citera
2022-11-21, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seaside0099
Intressant att JJ påstår att hon sovit hos mamman (istället för att ta bilen ut till fyndplatsen). Hur blåst är hon som drar den lögnen?

(Ja min teori är att det är en solklar lögn med tanke på övervakningsbilderna från gulf).

Bor hennes mamma ens åt det hållet att övervakningskamerorna fångat henne där och hon ska till sin mamma? Vet bara hennes pappa bor däråt.
Citera
2022-11-21, 18:43
Medlem
C.Ps avatar
Kan ngn vara snäll att skicka bilder eller en länk som funka för android angående JJ undersökning? MJ har jag läst, tack för den!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Får starka Johanna Möller-vibbar av JJ när jag läser P7an. En narcissistisk sociopat.

100% min bild också!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Nu har jag läst P7 docsen.

Märklig historia.

MH verkar vara öppen som en bok.

JJ är däremot ganska sluten, prata mest om sig själv hur bra hon är.

Ingen av dem har brukat våld mot TT.

MH sov, spydde på toan. Polisen har säkert kolla det, speciellt rester av en spya.

JJ åkte hem till mamma. Polisen har säkert kollat detta också.

Båda säger att TT lämnade lgh, levande (kanske), hon lämnade... Med fötterna före eller?

Då är ju frågan:

Vem dödade då TT, vem dumpade henne någon mil bort, i skogen nära JJs föräldrahem.

Jag tror nog att JJ är bra på att ljuga. Hon ljuger som häst travar.

Jag tror nog att hon är narcissist och klarar nog en P7 ganska bra. Ungefär som Tishko Ahmed gjorde när det gällde Wilma i Uddevalla.

De är väldigt smarta, fast på kort sikt.
Näsan räcker tyvärr inte längre mer än två meter framför tårna.

Detta var min första känsla och tanke...

MH är nog mer bekväm i sällskap med en läkare och prata hur hon mår eller inte mår än vad JJ är. Därav kanske den lite mer öppna och avslappnade approachen.

Noterar tvångstankar att fippla med mobilen. Kan vara en långsökt anledning till att det KAN finnas bevis på att hon inte sov.
Citera
2022-11-21, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.P
Kan ngn vara snäll att skicka bilder eller en länk som funka för android angående JJ undersökning? MJ har jag läst, tack för den!

Finns i sammanfattningen!
Citera
2022-11-21, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Om J hade slagit Tove tror du hon hade följt med dem hem då? Så kanske det var Tove som började slåss. Varför kan ingen tala klarspråk i detta.
1 vem är Toves kompis
2 Vem är kompisens kille
3 vem är JJ senaste kille
Precis.Dessa frågor är viktigast. Vittnena till örfilen/slaget har så klart lämnat uppgifter till polisen.

Vem är det som Tove försvarar så intensivt så hon slår.?
inför andra.. Och eftersom Tove beskrivs som snäll så lär hon ha ångrat sig eller hur?
Tove var kanske berusad men ändå..
Johanna skulle inte kunnat påstå att Tove slog om inte detta var sant.
Vittnen måste ha sett..
och Tove blev rädd att bli polisanmäld,därför följde hon med till Johanna.
Citera
2022-11-21, 18:45
Medlem
Kanske Tvillingsystern som försvaras
Citera
2022-11-21, 18:47
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Enligt grannen så skulle JJ få skjuts hem av mamman men beslöt sig att åka med grannen, det är jättekonstigt och det är egentligen bara för polisen att kolla om JJ upperätthöll någon kontakt med modern på natten eller inte...

Eller att grannen får förtydliga sig lite mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in