2022-11-22, 17:28
Medlem
Raven666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Apropå pappan, kan "den krigiska genen" ha gått i arv?

Tror du på allvar att det finns en krigisk gen?
Citera
2022-11-22, 17:29
Medlem
Vladimir-Suckmeoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Negern är ju rätt korkad här.
1. varför kommer uppgifterna nu? och inte för länge sen?
2. Hur kan hon säga att Tove lämnade lägenheten? det gjort hon inte utan hon dog i lägenheten, annars hade de öppnat när grannen ringde på.
3. MH måste ju ha vaknat av dunsarna och sparkarna i lägenheten. varför larmade hon inte polisen?
4. TT bör ha varit död i lägenheten när JJ kliver ut eftersom ingen lämnar lägenheten när dörren öppnas 1-2 gånger. TT säger ju själv att hon är på väg hem, men tydligen inte.
5. Varför ljuger negern i början och säger att de båda åkte till donken? hon har tabbat sig likaså JJ
men undra vad JJ säger om detta ingen lojalitet här inte

Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
3, inkl. offret. Du har fel. Det hänger helt och hållet på gener och konstitution. En kvinna kan givetvis vara starkare än en man. Är du sedan i affekt, blir resultatet än värre. Och sluta använda rasistiska tillmälen i tråden.

Ett dött lik som TT räknas inte som en person, så det var endast två personer som åkte till Nye, din pantburk. Dessutom finns det andra som använder just de tillmälen som du åsyftades, se citatet ovan
Citera
2022-11-22, 17:31
Medlem
argusmaximuss avatar
Gammal nyhet, men kan delförklara varför det är två MGM.

"Försvunna Tove, 21, har hittats död i skogen utanför Vetlanda.
Enligt polisen var det ingen slump att de sökte på fyndplatsen.
– Vi har gjort kartläggningar av de misstänktas rörelsemönster som tagit oss till den här platsen, säger Rickard Finndahl, chef på polisens avdelning för grova brott."

Troligtvis bådas mobiler tillsammans med Gulf.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/q1Pe9o/polisen-om-fyndplatsen-i-vetlanda-ingen-slump
Citera
2022-11-22, 17:33
Medlem
Vladimir-Suckmeoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Lät min mor läsa hennes P7a innan som jobbat på piva hela livet och fick kommentaren:
"Det där är en farlig människa, skulle definitivt haft en mer utförlig undersökning och framförallt en diagnos. För många punkter som säger "jag är herre på täppan"."

Citat:
Ursprungligen postat av Vladimir-Suckmeoff
Var fick du tag på hennes p7a?

Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
överallt i hela tråden.... på typ 20 ställen och i sammanfattningen. prova sökfunktionen....

Känner till sökfunktionen, och skrev "p7a" och sökte, men fann inget. Men jag får väl söka vidare
Citera
2022-11-22, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ja. Det är ju utrett att även han ligger på lågt IQ och att han har begåvning klart under genomsnittet.

MH kan inte ha haft en lätt uppväxt. Låg IQ, -svårigheter inom autismområdet, inlärningssvårigheter, ADHD.... m.m. Tråkigt att hon inte fick hjälp förrän i högstadiet.

Tyvärr ser det hur såhär idag. Köerna in till BUP är på flera år!
Lyckas man bara följa strömmen någorlunda så görs inget akut men om det blir fällande dom kanske någon tänker till men tveksamt.
Tragiskt !
Citera
2022-11-22, 17:38
Medlem
Tiares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vladimir-Suckmeoff
Känner till sökfunktionen, och skrev "p7a" och sökte, men fann inget. Men jag får väl söka vidare

Sida 1, Grevens sammanfattning del 10.
Citera
2022-11-22, 17:44
Medlem
Ilharjen-observationen, vad tror ni om de uppgifterna? Uppgift från bl.a Bluegypsy i tråden, vars trovärdighet jag bedömer som mycket hög (dock tredjehandskälla till honom)

Men varför skulle MH och JJ åka dit? Och när, relativt Gulf-registreringen 05,45?
Observationer av MH, JJ och JJ:s far Illharjen Naturreservat - tidigt sön 16 okt
- "En persons (väldigt nära person till mig) kollega berättade att dennes pappa hade varit på morgonpromenad i Illharjen tidigt söndag morgon (16 oktober) och hade då reagerat på att det stod en bil där. Det satt folk i den och den var immig på rutorna, så dem hade knackat på för att höra om allt var okej. Det var JJ och MH som satt i bilen. Polis är underrättade. (Obekräftat. Bluegypsy)

- Det var på parkeringen vid Illharjen, vid katthemmet. - Det är också den huvudsakliga parkeringen för Illharjen, och dessutom den naturliga utgångspunkten (eller slutpunkten) om man ska ta rundan igenom naturreservatet. (Obekräftat. Bluegypsy och Belloq)

- Enligt uppgift hade dom setts sittandes i liten röd bil. Den stod kvar när vittnena kom tillbaka efter ca 1-1,5 timme. (Obekräftat)

-"Jag har hört samma sak, också ifrån en trovärdig person. Den personen sa att det var en liten röd bil. Vilket JJ har". (Obekräftat. Kulsprutan86)

- I söndags, innan det kom ut med efterlysning, var det en bekant som promenerade i Illharjen. Där mötte personen en man. Efteråt så inser personen att det var JJ's pappa. Annars väldigt, väldigt likt (Obekräftat. Sodastreamcoca)
Senast redigerad av GrevenFB 2022-11-22 kl. 18:25.
Citera
2022-11-22, 17:49
Medlem
Citat:
Ilharjen-observationen, vad tror ni om de uppgifterna? Uppgift från bl.a Bluegypsy i tråden, vars trovärdighet jag bedömer som mycket hög.

Men varför skulle MH och JJ åka dit? Och när, relativt Gulf-macken registreringen 05,45?
Observationer av MH, JJ och JJ:s far Illharjen Naturreservat - tidigt sön 16 okt
- "En persons (väldigt nära person till mig) kollega berättade att dennes pappa hade varit på morgonpromenad i Illharjen tidigt söndag morgon (16 oktober) och hade då reagerat på att det stod en bil där. Det satt folk i den och den var immig på rutorna, så dem hade knackat på för att höra om allt var okej. Det var JJ och MH som satt i bilen. Polis är underrättade. (Obekräftad uppgift). Skrivet av Bluegypsy
- Det var på parkeringen vid Illharjen, vid katthemmet. - Det är också den huvudsakliga parkeringen för Illharjen, och dessutom den naturliga utgångspunkten (eller slutpunkten) om man ska ta rundan igenom naturreservatet. (Bluegypsy och Belloq)
- Enligt uppgift hade dom setts sittandes i liten röd bil. Den stod kvar när vittnena kom tillbaka efter ca 1-1,5 timme.
-"Jag har hört samma sak, också ifrån en trovärdig person. Den personen sa att det var en liten röd bil. Vilket JJ har". (Obekräftad uppgift. Skrivet av: Kulsprutan86)
- I söndags, innan det kom ut med efterlysning, var det en bekant som promenerade i Illharjen. Där mötte personen en man. Efteråt så inser personen att det var JJ's pappa. Annars väldigt, väldigt likt (Skriver användare sodastreamcoca)

Jag och andra har varit inne på det innan med sitt ursprung/kultur. Man hjälper varandra oavsett och man ringer inte 112 om dottern ringer och berättar.
Dock märkligt att placera kroppen nära sin bostad men kanske hade de inte tiden? Lägga den på ett ”säkert” ställe för att vinna tid men verkligheten kom ifatt?

Hade han lämnat landet direkt efter JJ häktades?

De uppgifterna du noterat är intressanta.
Citera
2022-11-22, 18:08
Medlem
Citat:
Ilharjen-observationen, vad tror ni om de uppgifterna? Uppgift från bl.a Bluegypsy i tråden, vars trovärdighet jag bedömer som mycket hög (dock tredjehandskälla till honom)

Men varför skulle MH och JJ åka dit? Och när, relativt Gulf-macken registreringen 05,45?
- "En persons (väldigt nära person till mig) kollega berättade att dennes pappa hade varit på morgonpromenad i Illharjen tidigt söndag morgon (16 oktober) och hade då reagerat på att det stod en bil där. Det satt folk i den och den var immig på rutorna, så dem hade knackat på för att höra om allt var okej. Det var JJ och MH som satt i bilen. Polis är underrättade. (Obekräftat. Bluegypsy)

- Det var på parkeringen vid Illharjen, vid katthemmet. - Det är också den huvudsakliga parkeringen för Illharjen, och dessutom den naturliga utgångspunkten (eller slutpunkten) om man ska ta rundan igenom naturreservatet. (Obekräftat. Bluegypsy och Belloq)

- Enligt uppgift hade dom setts sittandes i liten röd bil. Den stod kvar när vittnena kom tillbaka efter ca 1-1,5 timme. (Obekräftat)

-"Jag har hört samma sak, också ifrån en trovärdig person. Den personen sa att det var en liten röd bil. Vilket JJ har". (Obekräftat. Kulsprutan86)

- I söndags, innan det kom ut med efterlysning, var det en bekant som promenerade i Illharjen. Där mötte personen en man. Efteråt så inser personen att det var JJ's pappa. Annars väldigt, väldigt likt (Obekräftat. Sodastreamcoca)

Stressen och paniken när det flyttar kroppen gör att det inte hinner flytta cykeln då.

Cykeln måste flyttas därför åker det tillbaka mot lägenheten efter att kroppen är dumpad i nye.

Efter cykeln är flyttad åker man till parkeringen på illharjen för att prata ihop sig.

Edit:Undra om det finns kameror som kan ha fångat upp dom på färden mot illharjen.också
Senast redigerad av painkiler 2022-11-22 kl. 18:15.
Citera
2022-11-22, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Jag tror att polisen kan se i deras rörelsemönster att det är en lögn.

För om det vi vet stämmer, så finns det ingen tid för "sova hos mamma".
02-02:45 huvuddelen av brottet sker
Ca 03 mcd resan med grannen
Ca 04:00 Bilresa förbi gulf, ut ur stan
Ca 05:45 bilresa förbi gulf, in mot stan

Därtill sker städning (?), cykelkurragömma och ridtur ute hos pappan. Kanske något parkeringsmöte också, med immiga fönster.

När och hur skulle hon varit hos mamma och sovit?
För MH säger att JJ betedde sig märkligt dagen efter, rimligtvis umgicks de då.

Och MH nämner bara att hon vaknar dagen efter, inte att hon väntar på att JJ ska komma tillbaka från mor.

När och hur åker/kommer MH hem till sig?

Ytterst relevant fråga, lämnar JJ MH hemma hos sig efter de dumpat kroppen i skogen?
Citera
2022-11-22, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Men tror du att just den parametern tillhör de viktigaste? T hade trots allt avbrutit sina studier. Jag tänker att annat spelar större roll i den här händelsen, t ex att T hade en pojkvän. Det har/hade inte JJ, vilket kan ha stuckit henne i ögonen. Avundsjuka på det tror jag är mer troligt i den ålderskategorin som JJ tillhör. Det, och/eller att T haft egenskaper som JJ helt gått barsärka på, några som stört JJ i hennes framfart. Kanske var T rak och ärlig, sa vad hon tyckte, så även till JJ. Finns människor som absolut inte tål sådant, klarar inte av kritik.

Beskyller JJ TT för att hennes förhållande med H tog slut?

Är det motivet till att JJ mördar TT?
Citera
2022-11-22, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Analyserar förundersökningsledaren om det finns en hotbild kring häktade MGM eller deras anhöriga för att avskriva alternativa GM?

Någon form av hotbildsbedömningar görs säkerligen av polis/åkl avseende de häktade; tex inför varje typ av transport inför förhandling, vallning, sjukhus osv.
Tveksamt om de direkt engagerar sig i de anhöriga, givetvis om de själva anmäler att de känner sig/blivit hotade. Men då utreds det nog av andra poliser.

Men på vilket vis menar du att sådan analys skulle göras för att avskriva alternativa GM?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in