Citat:
Ursprungligen postat av
TupolevTu-144
Konstig olycka, man ser väl om man håller på att åka in i någon? Om man inte kan vika undan så lägger man väl sig ner i skidbacken, eller åtminstone skyddar sig från kollisionen med händerna.
Har dödskrockar ens någonsin hänt i skidbacken, alltså att man krockar med en annan skidåkare för att sedan dö av kollisionen?
Hoppas inte detta blir ett första fall, tjejerna har hela livet framför sig så man får hålla tummarna att de inte bara klarar sig, men att de också blir helt återställda och slipper men för livet..
Ägnade några år att åka skidor i Österrike.
En av mina skador orsakades av en överförfriskad gubbe som plötsligt fick för sig att skråa mot mig när jag kom i hög fart ute på kanten av pisten. Hade vi krockat kropp mot kropp hade vi nog båda dött, men eftersom jag lutade mig bakåt ner på rygg innan jag träffade honom och for något sätt mellan hans ben (tror jag), så klarade vi oss.
…eller nästan…
eftersom jag kom i hög fart så orsakade min undanmanöver en mycket lång flygtur, måste ha träffat en puckel eller något, som slutade i menisk och ledbandsskada som tog ca ett år att läka.
Det är inte svårt alls att dö i en pist. Krävs bara hyfsat hög fart samt ett mycket abrupt stopp.