2022-11-22, 15:11
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Ryssarna begår 30000 krigsbrott, och det dyker upp ett klipp där några hjältar befriar världen från några orcher och ryssrunkarna på flashback skriker KRIGSBROTT!

Patetiskt, tillåt mig skratta.
Bra gjort, tycker jag.
Poletten kanske trillar ner strax när de inser att samma öde väntar resterande när man invaderar en suverän stat och våldtar spädbarn.
Du kan se i mitt svar här nedan vad som faktiskt hände på filmen, den visade alltså ett ryskt krigsbrott.

Citat:
Ursprungligen postat av District9
Hur kommer det sig att denna video då går viral på mainstream media och inte de andra 30 000 brotten? Det finns kanske bara ett tio tal mainstream videon och de flesta är ukrainska mord på krigsfångar. Ryssarna har video på Butcha på sig, men i de flesta fall Ukraina. Alla dom här påståendena om 30 000 krigsbrott är ett skämt och oseriöst påstående.
Ja, vi kan ju börja med denna videon. Visar klart och tydligt ett ryskt krigsbrott när ryssarna först ger upp och sen hoppar en ut och börjar skjuta mot ukrainarna. Krigsbrott. Inte konstigt att dom dör när dom hamnar mitt i en eldstrid.
Om ukrainarna skjuter dom under eldstriden så är det alltså inget krigsbrott från deras sida. Så tack för att du visar upp ryssarnas krigsbrott.
Citera
2022-11-22, 15:46
Medlem
Dragonflashs avatar
Det är fel o döda men vedergällning är mer ett sätt att hämnas för övrigt.
Citera
2022-11-22, 15:48
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Ja, vi kan ju börja med denna videon. Visar klart och tydligt ett ryskt krigsbrott när ryssarna först ger upp och sen hoppar en ut och börjar skjuta mot ukrainarna. Krigsbrott. Inte konstigt att dom dör när dom hamnar mitt i en eldstrid.
Om ukrainarna skjuter dom under eldstriden så är det alltså inget krigsbrott från deras sida. Så tack för att du visar upp ryssarnas krigsbrott.

Ja ingen verkar förstå att Ryssarna begick ett krigsbrott av den handling som videon visar.

Inte heller den första videon där putteniterna här gapar om krigsbrott.

Fanns en tidigare då en Orch försökte med handgranat trick som gick som förväntat.

De dödade uppradade ryssarna i videon blev sannolikt sprejade av kulsprutan.
Citera
2022-11-22, 15:55
Medlem
qrzds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av District9
Vad tycker ni om att Ukrainska soldater dödar 13 liggande krigsfångar pga. en idiot som väljer att inte ge upp?

Är det ok att hämnas på de 13 som ligger nere och har kapitulerat med skott i huvudet?

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/ytw4rp/what_1000_kia_a_day_looks_like_large_number_of/?utm_source=share&utm_medium=android_app&utm_name= androidcss&utm_term=3&utm_content=share_button

själva avrättningen

https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/yy62hy/ukrainians_were_taking_a_group_of_russians/?utm_source=share&utm_medium=android_app&utm_name= androidcss&utm_term=3&utm_content=share_button
Det är de som anfaller, mördar och våldtar - No sympathy no violins!
Citera
2022-11-22, 16:04
Medlem
qrzds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Ja ingen verkar förstå att Ryssarna begick ett krigsbrott av den handling som videon visar.

Inte heller den första videon där putteniterna här gapar om krigsbrott.

Fanns en tidigare då en Orch försökte med handgranat trick som gick som förväntat.

De dödade uppradade ryssarna i videon blev sannolikt sprejade av kulsprutan.
Så sant! Har någon låtsats kapitulera för ett bakhåll är det rätt att skydda sig själv. Jag menar dock inte att de första inte hade givit upp, men hur ska man annars tolka händelsen när man blir utsatt för eldöverfall?
Senast redigerad av qrzd 2022-11-22 kl. 16:08.
Citera
2022-11-22, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Tror du verkligen på detta överlag (och inte sett till enbart själva invasionen då) så är du hjärntvättad. Länderna har liknande problem överlag, även med korruption t.ex. Dom jag pratat med som varit i bägge länderna säger att det råder lika mycket svårigheter i bägge länderna, med tanke på hur lika människorna och länderna är så är det inte så underligt egentligen.

Även om jag avskyr invasionen och Putins udda och irrationella handlingar så låter jag mig inte duperas utav dom partiska källorna som påstår att Ryssland är paria och Ukraina himlariket, det är inget annat än propaganda då länderna har återigen issues på samma nivå.
Det är väl rätt självklart att Ukraina och Ryssland före kriget var rätt lika länder, på alla sätt och vis. Utom att Ukraina hade en lite bättre fungerande demokrati. Men i och med kriget händer det mycket positivt i Ukraina, det talas om en ny nationell identitet och stolthet. I Ryssland sker motsatt utveckling på grund av kriget. Men med det sagt skulle jag ändå aldrig bosätta mig i Ukraina. Landet är alldeles för apart för min smak.
Citera
2022-11-22, 16:47
Avslutad
Ser inte ett dugg bra ut. Zelensky borde genast gå ut med en rimlig förklaring. Ukraina kan enbart vinna genom att ha bättre disciplin än motståndarna. Västs stöd kommer att strypas direkt om Ukrainas soldater börjar bete sig som invasionsstyrkorna.
Citera
2022-11-22, 17:00
Medlem
Har inte kollat dom andra videosarna som ligger uppe här men det jag ser här i denna video så ser det mer ut som en mörk silhouette typ gjord i photoshop. ser ju inte ens verklig ut.? Men som sagt alla vet ju vad detta kommer sluta i vid eventuell utredning .. Ukraina gjorde rätt.

https://www.youtube.com/watch?v=nvKUR6Lz3a0&t=3s
Senast redigerad av Menea 2022-11-22 kl. 17:04.
Citera
2022-11-22, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Ser inte ett dugg bra ut. Zelensky borde genast gå ut med en rimlig förklaring. Ukraina kan enbart vinna genom att ha bättre disciplin än motståndarna. Västs stöd kommer att strypas direkt om Ukrainas soldater börjar bete sig som invasionsstyrkorna.
Det är rimligt att försvara sig när fienden anfaller under falsk vit flagg. Där har du den rimliga förklaringen. Sedan är ukrainska soldater inte immuna mot att begå hemskheter. Krig utkämpas inte av helgon. Men i det här fallet gör de det enda rätta. De sätter sin säkerhet först då de inte kan utesluta ytterligare angrepp. Det finns ett annat klipp där ukrainska soldater ställs inför en liknande situation där en rysk soldat drar fram en handgranat då hans kamrater gett upp. Där visar de stor återhållsamhet som inte många kunnat uppbåda.
Citera
2022-11-22, 17:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Varför skulle han göra det din tomte? En ryss viftar med sin Kalashnikov och ukrainarna skjuter, helt enligt krigets lagar och regler.
Citera
2022-11-22, 17:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av F.Underwood
Det är rimligt att försvara sig när fienden anfaller under falsk vit flagg. Där har du den rimliga förklaringen. Sedan är ukrainska soldater inte immuna mot att begå hemskheter. Krig utkämpas inte av helgon. Men i det här fallet gör de det enda rätta. De sätter sin säkerhet först då de inte kan utesluta ytterligare angrepp. Det finns ett annat klipp där ukrainska soldater ställs inför en liknande situation där en rysk soldat drar fram en handgranat då hans kamrater gett upp. Där visar de stor återhållsamhet som inte många kunnat uppbåda.

Vi som är emot Putin och Stor-Rysk imperialism bör hålla oss kritiska. Vi måste hålla huvudet högt. Ukrainska trupper kan inte tillåtas komma undan med någonting. När "våra" soldater begår krigsbrott så eroderas stödet på sikt.
Senast redigerad av löktårta 2022-11-22 kl. 17:10.
Citera
2022-11-22, 17:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Varför skulle han göra det din tomte? En ryss viftar med sin Kalashnikov och ukrainarna skjuter, helt enligt krigets lagar och regler.

Visst kan det vara så. I så fall bör Ukraina göra allt de kan för att bevisa att det var så det gick till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in