2022-11-21, 20:02
Medlem
Klippet nere på reddit. Var kan jag se det?
Citera
2022-11-21, 20:59
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RIKSKRIM
Mystery? Det beror på att de befann sig på Ukrainskt territorium.

Ja man kanske skulle hållit sig hemma i Ryssland så hade detta mysterium aldrig skett Alt kunde pissryssen som vifta med vapen under kapitulation gett fan i det så hade hans kamrater nu suttit och ätit borscht i en någorlunda varm förläggning.
Citera
2022-11-22, 01:12
Medlem
HejaFinlands avatar
Det finns ett namn i Genevékonventionen för vad ryssarna gjorde. Perfidy på engelska. Det är ett krigsbrott.
https://www.youtube.com/watch?v=YA0snjnSwUk
Citera
2022-11-22, 02:15
Medlem
ShotsFireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av District9
Vad tycker ni om att Ukrainska soldater dödar 13 liggande krigsfångar pga. en idiot som väljer att inte ge upp?

Är det ok att hämnas på de 13 som ligger nere och har kapitulerat med skott i huvudet?

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/ytw4rp/what_1000_kia_a_day_looks_like_large_number_of/?utm_source=share&utm_medium=android_app&utm_name= androidcss&utm_term=3&utm_content=share_button

själva avrättningen

https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/yy62hy/ukrainians_were_taking_a_group_of_russians/?utm_source=share&utm_medium=android_app&utm_name= androidcss&utm_term=3&utm_content=share_button
Herregud. De är ju ute efter att döda ukrainare. Vore oförskämt och skamligt att bjuda dem på fika.
Citera
2022-11-22, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Observerare
Trådstartaren ägnar sig åt dubbelmoral. Högre krav ska tydligen ställas på Ukraina än på Ryssland. Och jag håller faktiskt med. Ukraina är ett relativt civiliserat land, särskilt så i förhållande till Ryssland. Men det säger egentligen mer om Ryssland än om Ukraina.
Tror du verkligen på detta överlag (och inte sett till enbart själva invasionen då) så är du hjärntvättad. Länderna har liknande problem överlag, även med korruption t.ex. Dom jag pratat med som varit i bägge länderna säger att det råder lika mycket svårigheter i bägge länderna, med tanke på hur lika människorna och länderna är så är det inte så underligt egentligen.

Även om jag avskyr invasionen och Putins udda och irrationella handlingar så låter jag mig inte duperas utav dom partiska källorna som påstår att Ryssland är paria och Ukraina himlariket, det är inget annat än propaganda då länderna har återigen issues på samma nivå.
Citera
2022-11-22, 04:53
Medlem
VetVemDuArs avatar
Krig gör förfärliga saker med människor. Den som är ansvarig för att det är krig är Ryssland. Där hittar du därför skulden för de hemskheter som sker nu.
Citera
2022-11-22, 05:34
Medlem
Inhale82s avatar
Ryssarna begår 30000 krigsbrott, och det dyker upp ett klipp där några hjältar befriar världen från några orcher och ryssrunkarna på flashback skriker KRIGSBROTT!

Patetiskt, tillåt mig skratta.
Bra gjort, tycker jag.
Poletten kanske trillar ner strax när de inser att samma öde väntar resterande när man invaderar en suverän stat och våldtar spädbarn.
Citera
2022-11-22, 07:14
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Ryssarna begår 30000 krigsbrott, och det dyker upp ett klipp där några hjältar befriar världen från några orcher och ryssrunkarna på flashback skriker KRIGSBROTT!

Bra gjort, tycker jag.
Poletten kanske trillar ner strax när de inser att samma öde väntar resterande när man invaderar en suverän stat och våldtar spädbarn.

Det är importerad Z-inavel som skriker för det mesta. Såg video där Tyskland kastade ut en ryZZhora för hennes Z-propagandavideo. Hoppas att vi även börjar rensa Sverige fr dessa inom kort.
Citera
2022-11-22, 07:42
Medlem
Skadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelmerLjus
Hur vet man att de gett upp ? Är väll påtvingat, annars hade de säkerligen fortsatt följt order och bombat sönder ukraina. kan inte förstå hur man kan bomba upp landet .. varje rysk soldat som gör så har ett eget val.
Får lite "It's just a prank"-vibbar. Slaktar barn och sedan när det är över lägger man vapnet på marken och tror att inga konsekvenser kommer ske.
Citera
2022-11-22, 07:59
Medlem
Old-Crows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Är du helt jävla väck? Det är klart att de gett sig under tvång/de har inte sett någon väg ut så de har kapitulerat, det är så folk brukar bli krigsfångar... Detta är lika vidrigt som om det vore ryssar som skjöt ihjäl liggande ukrainska soldater som gett sig, elelr du tycker inte det? Folk ska helt enkelt dödas pga sin etnicitet och elelr nationella tillhörighet? Gamle Adolf ler åt dig fårn helvetet.
Ryssarna dödas av de ukrainska soldaterna för att de angriper deras land och medvetet mördar både deras kvinnor och barn. Svårare än så är det inte, hur mycket rysstrollen här i forumet än försöker att vända och vrida på det hela.

Summa summarum: Det är Ryssland som startat kriget mot Ukraina. Inte tvärtom.
Citera
2022-11-22, 08:11
Medlem
District9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82

Bra gjort, tycker jag.

Hur kommer det sig att denna video då går viral på mainstream media och inte de andra 30 000 brotten? Det finns kanske bara ett tio tal mainstream videon och de flesta är ukrainska mord på krigsfångar. Ryssarna har video på Butcha på sig, men i de flesta fall Ukraina. Alla dom här påståendena om 30 000 krigsbrott är ett skämt och oseriöst påstående.
Citera
2022-11-22, 08:16
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av District9
Hur kommer det sig att denna video då går viral på mainstream media och inte de andra 30 000 brotten? Det finns kanske bara ett tio tal mainstream videon och de flesta är ukrainska mord på krigsfångar. Ryssarna har video på Butcha på sig, men i de flesta fall Ukraina. Alla dom här påståendena om 30 000 krigsbrott är ett skämt och oseriöst påstående.

Den viral videon Bra att den kom ut så Världen får se Ryssarnas vidrigheter med bla att öppna eld under egen kapitulation så man verkligen får se Ryssen krigsbrott och det enda krigsbrottet som sker i hela videon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in