2022-11-22, 09:41
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det är en stor skillnad på finger och kuk, begriper du inte det? Alltså, på allvar?

Vi kan sitta här på flashback och ha en massa åsikter. Men det är intressant att yrkeskvinnan Kristina Bandrup, som faktiskt jobbar med det här tycker att det har försämrat rättssäkerheten för unga män och tar upp just det här fallet som ett sådant exempel.
Citera
2022-11-22, 09:46
Medlem
tjallepetters avatar
Lika bra sätta upp en dold kamera i sovrummet
Citera
2022-11-22, 09:58
Medlem
Citat:
Det är en stor skillnad på finger och kuk, begriper du inte det? Alltså, på allvar?

Sluta gör dig dum, mig veterligen gör inte lagen skillnad på ett finger och en kuk när det kommer till våldtäkt. Penetration som penetration.
Citera
2022-11-22, 10:01
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Lika bra sätta upp en dold kamera i sovrummet

Men att filma när man knullar utan den andres godkännande är väl också olagligt?
Citera
2022-11-22, 10:26
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregorpegor
Sluta gör dig dum, mig veterligen gör inte lagen skillnad på ett finger och en kuk när det kommer till våldtäkt. Penetration som penetration.

En tunga då?
Citera
2022-11-22, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
En tunga då?

Bör även det räcka för att få till en fällande dom, ja.
Citera
2022-11-22, 11:10
Medlem
Snöröks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Men att filma när man knullar utan den andres godkännande är väl också olagligt?

Filma borde inte vara olagligt. Sprida filmen däremot är nog olagligt.
Citera
2022-11-22, 11:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Varför tror du advokaten, som jobbar professionellt med det här, tog upp just detta fall som ett avskräckande exempel?
Står att du citerat mig fast det är norakuzma.
(FB) SVT: Advokatens råd till unga män: “Undvik one night stands på fyllan”
Citera
2022-11-22, 11:42
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Sluta bara att falskanmäla så är det inget problem. Det är det man ska straffas för.

Sluta våldta bara så är det inget problem. Lagen hade aldrig kommit ifråga om det inte vore för det sexuella våldet.
Citera
2022-11-22, 11:43
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Man behöver inte alltid dömas till våldtäkt, och det är inte jag som säger de, utan dom som är kunniga på området. I ungefär 9 fall av 10 så döms mannen i såna här fall. Och det låter inte jätte konstigt. För vad ska mannen göra i den situationen, han kan bara erkänna och säga att hon var med på de, men de hjälper inte. Så använd kondom för fan och elda upp skiten efteråt. Det är mitt råd

Om du fortsätter påstå att nio av tio döms för något brott behöver du underbygga det. Jag har sett noll bevis hittills.
Citera
2022-11-22, 11:53
Medlem
Citat:
Sluta våldta bara så är det inget problem. Lagen hade aldrig kommit ifråga om det inte vore för det sexuella våldet.

Precis du håller med om resonemanget, då har du inget problem med att falskanmälare döms till det dubbla maxstraffet som anklagelsen kan ge.
Citera
2022-11-22, 11:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snörök
Filma borde inte vara olagligt. Sprida filmen däremot är nog olagligt.
Filma är en ynnest för mänskligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in