2022-11-21, 23:33
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregorpegor
Lille vän, jag kan garantera dig att alla normalbegåvade kvinnor tycker att samtyckeslagen är skräp om jag berättar att de kan bli fällda för våldtäkt om de tar en kille på pungen utan att fråga först..

Problemet med ditt exempel är att det är fullständigt irrelevant eftersom det inte stämmer.
Citera
2022-11-21, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Exemplet från debatten tycker jag var ganska allvarligt, det handlade ju om att han påbörjat analsex utan att kommunicera detta innan. Han kan omöjligt fått ett samtycke om de körde bakifrån, till exempel. Då har han inte haft någon kontakt med kvinnan alls, utan bara tagit en chansning. Inte OK.

Då ser vi fram emot 100-tals kommande domar där homosexuella män blivit våldtagna..
Citera
2022-11-21, 23:37
Medlem
Citat:
Problemet med ditt exempel är att det är fullständigt irrelevant eftersom det inte stämmer.

Du får gärna förklara för mig hur den nya lagen inte skulle kunna appliceras i detta fallet.
Citera
2022-11-22, 00:04
Medlem
Citat:
Då ser vi fram emot 100-tals kommande domar där homosexuella män blivit våldtagna..
Analsex är inte något som måste accepteras och det är våldtäkt om det sker som "överraskning", ger skador och blir en jävla massa blod.

Jävla patetiska idiot.
Citera
2022-11-22, 00:16
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Kan han mycket väl ha, tycker fortfarande inte att en tjej ska dömas till fängelse för att hon suger av en ”begåvningshandikappad” snubbe..
Min poäng med att spela djävulens advokat är att du måste liksom läsa domen innan du drar slutsatsen att "asså man blir oskyldigt dömd för våldtäkt ba för att man klantar sig lite under analsex!". Tvärtom mot vad folk verkar tro är nämligen inte juridik svartvitt. Det funkar inte så att helt jävla oavsett vad som hänt eller hur det gått till så blir man automatiskt dömd för våldtäkt om bara bruden kan ha sagt "sluta". T om trafikregler har utrymme för tolkning av situationen.

I inslaget ifrågasätter man lagen genom att ta kvinnans "sluta" som exempel. Man ska som sagt ifrågasätta alla lagar, det är nyttigt. Men utan att ha läst igenom hela domen och förundersökningen har du inte en aning om vad som har hänt, sagts, gjorts etc mellan att kvinnan samtyckt fram tills dess hon säger "sluta!".

Du drar slutsatsen att den oskyldiga mannen alldeles övertygad om samtycke har testat försiktigt om kvinnan ville ha analsex. Men det ville hon ju inte. Och vips åkte han in på kåken utan att passera gå. Varken rättegångar eller juridik fungerar så. Läser du hela domen kan du ser varför rätten har bedömt det som våldtäkt.

- Jamen dom säger ju att det var det som hände!

Ja, det är lika relevant som att sammanfatta fallet Thomas Quick med "Han åkte in helt oskyldig för massa mord helt utan några som helst bevis. Lagen om mord är helt livsfarlig!". Vilket i sig möjligen kan stämma på sätt och vis men vem som helst som gör research ser att det inte var så det gick till. Nej, det räcker inte med att säga "Aah, det va jag som mörda han" för att bli dömd för mord utan bevis. Och nej, man blir inte dömd för våldtäkt för minsta lilla att man klantar sig lite.

Det är alltså extremt, synnerligen, viktigt att ta reda på exakt vad som hänt i ditt hypotetiska fall om ofrivillig avsugning. Båda parter måste höras. Det funkar liksom inte så att det är lagligt att ha munnen 20 cm från någons kuk men inte 15 cm. Etc etc. Det blir lite tramsigt.
Citera
2022-11-22, 01:15
Medlem
Citat:
Hur kan du inte se problemet? Det finns så många lägen där den här lagen riskerar kasta oskyldiga bakom lås och bom.

* Alla har inte förmågan att visa tydligt att
något inte är ok, det måste väl alla förstå?
* Du ser inte problemet i att den kommer kunna användas av hämndlystna ex? Kommer kunna slå tillbaka på feministerna själva..

Läste du det jag skrev ens? Jag skrev att undantag existerar, men dessa är inte i en majoritet såsom jag förstått det.

Falska anmälningar är horribelt för den som råkar illa ut, men inte så vanligt som vissa här försöker få det att låta. Det krävs rätt mycket för att göra en sådan anmälan överhuvudtaget, mentalt från offret. Tänk mörkertalet offer som inte vågat göra någon anmälan medan ett as går fritt och får inte betala för sina vidriga handlingar?

Kan man inte göra en sådan bedömning så bör man hålla sig undan sexlivet eller något, och att säga ifrån kan alla nog göra(om man har förmågan att prata, d.v.s), men om partner ändå fortsätter så är hen förövaren.
Jag har inga problem med att fråga min partner om hen vill ha samlag eller ej, och ska man liksom testa något nytt så kan man fråga. Så svårt är det inte, är man så väck(eller vad nu dessa hävdar var problemet) att man inte kan kommunicera så bör man nyktra till eller strunta i det helt enkelt imo.

Förstår inte hur vissa hamnar i sådana situationer. Personligen är jag nog lite old fashioned när det gäller sådant, och föredrar sex i ett seriöst förhållande alla dagar i veckan, så slipper man riskerna med ONS.
Det kan vara ännu värre borde dessa som ägnar sig åt det tänka, att få hiv är så mycket värre. Så var försiktiga, ska man ligga så är det safe sex som gäller.
Citera
2022-11-22, 01:30
Medlem
Citat:
Jo men nu sa du att det skulle vara dubbel strafflängd, så det var det jag undrade om. Men du menade kanske inte vad du skrev?

Du kan ha rätt, det borde kanske vara tredubbel strafflängd.
Principen bör förstås vara att eftersom inte alla falskanmälare åker fast ska strafflängden vara längre.

Samma princip som att om du åker buss utan en biljett ska böterna vara högre än biljettpriset.
Senast redigerad av m.g.t.o.w 2022-11-22 kl. 01:36.
Citera
2022-11-22, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
Killar borde inte ha ONS av den enkla anledningen att slippa bli ofrivilliga fäder till barn. Ni vet att det är 30% risk att en tjej i 20-årsåldern blir gravid vid ägglossning. Att ni vågar ta den risken och få betala underhåll för ett barn som ni ska ha varannan vecka och jul. Samarbeta med den här mamman de närmaste 20 åren. Om det inte är just den tjejen ni kan tänka er göra allt det här med, håll er innanför brallan!

Nja, har man avkomman varannan vecka, så betalar man inte underhåll. Underhåll betalas bara ut om man tex. endast har sin avkomma varannan helg eller ännu mindre.

Men ja. Finns många positiva saker med att undvika ONS på fyllan. Bättre att träffas dagen efter när båda är nyktra och se om intresset för varandra fortsatt finns kvar. Gör det det, så kanske man borde börja dejta istället och se om det leder till något seriöst. Och först då börja ligga med varandra. Givetvis med ömsesidigt samtycke om sex.
Citera
2022-11-22, 02:40
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Lille vän, du kan nog fråga nästan vilken kvinna som helst och de kommer tycka att samtyckeslagen fyller en funktion för vissa personer som behöver den. Det är alltså inte så att det krävs en "nazifeminist", (vad det nu är? ) för att tycka att våldtäkt är ett stort problem i samhället och att samtyckeslagen där kan fylla en funktion.
Denna tråden visar ju för övrigt att lagen behövs.

Nej verkligen inte utan du får ju stå för din nazifeminism själv. Kvinnor som tänker hatar givetvis lagen som alla oss andra.
Tråden visar att dom flesta kvinnor i tråden är empatistörda och står bakom falska våldtäkter som denna. Jag sa ju det att ni visat era rätta färger och män som ligger med er är lika dumma i huvudet som kvinnor som går hem med tidigare dömda våldtäktsmän. Att ni hysteriskor är usla ligg avslöjar ni ju dessutom i varenda neurotisk post ni gör.
Citera
2022-11-22, 03:51
Medlem
knullar man tillräckligt bra anmäls man inte

En rolig anekdot där jag kunnat bli anmäld:

Precis singel efter en Femme Fatale med stort F och hade en tjej hemma på Vin. Det ena ledde till det andra och vips låg hon ner naken framför mig i sängen. Satte genast igång och belägrade henne i missionären varpå en tidigare arbetsskada från Femme Fatalen slog knut och jag levererade en kraftig örfil som smackade hårdare än en granris näve i en finsk bastu. I hennes ögon tändes en låga och hon pendlade mellan att hata och älska mig samtidigt. Tre sekunder tog det, sen kom hon och sprutade ner min säng. =)
Citera
2022-11-22, 05:05
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nja, har man avkomman varannan vecka, så betalar man inte underhåll. Underhåll betalas bara ut om man tex. endast har sin avkomma varannan helg eller ännu mindre.

Men ja. Finns många positiva saker med att undvika ONS på fyllan. Bättre att träffas dagen efter när båda är nyktra och se om intresset för varandra fortsatt finns kvar. Gör det det, så kanske man borde börja dejta istället och se om det leder till något seriöst. Och först då börja ligga med varandra. Givetvis med ömsesidigt samtycke om sex.

Det har utvecklats till att idag är det männen som med ljus och lykta letar efter bra, stabila förhållanden, med bra, stabila kvinnor. vilket i sin tur har blivit en bristvara.

En man idag riskerar MYCKET.
Men han får fanimig använda skallen någon gång också.
Citera
2022-11-22, 05:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Nej verkligen inte utan du får ju stå för din nazifeminism själv. Kvinnor som tänker hatar givetvis lagen som alla oss andra.
Tråden visar att dom flesta kvinnor i tråden är empatistörda och står bakom falska våldtäkter som denna. Jag sa ju det att ni visat era rätta färger och män som ligger med er är lika dumma i huvudet som kvinnor som går hem med tidigare dömda våldtäktsmän. Att ni hysteriskor är usla ligg avslöjar ni ju dessutom i varenda neurotisk post ni gör.

Ja att det inte ens går att resonera med dessa psykstörda kvinnor i tråden visar hur farliga de är. Självklart kommer de inte redogöra för vad som hänt på ett ärligt sett, det ser vi med all önskvärd tydlighet här.

Nej undvik dem helt
MGTOW
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in