2022-11-21, 22:28
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregorpegor
Ja, det finns ju faktiskt de som uppskattar analsex. Får väl se om homosexuella män börjar massanmäla varandra för våldtäkt enligt din logik?
Fast nu pratar vi analsex utan samtycke. Hur många skulle du uppskatta gillar analsex utan samtycke?
Citera
2022-11-21, 22:34
Medlem
Att inte ligga med någon är ingen garanti för att inte bli oskyldigt anklagad.
Citera
2022-11-21, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Okej då måste jag som hypotetisk utredare fråga varför han, som får traumatisk panik av avsugningar låter henne sitta med munnen 20 cm från hans kuk. Det låter märkligt. Jag påstår inte att han ljuger, han kan ju ha något begåvningshandikapp.

Har han begåvningshandikapp i ditt exempel?

Kan han mycket väl ha, tycker fortfarande inte att en tjej ska dömas till fängelse för att hon suger av en ”begåvningshandikappad” snubbe..
Citera
2022-11-21, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Fast nu pratar vi analsex utan samtycke. Hur många skulle du uppskatta gillar analsex utan samtycke?

Vad innebär då detta samtycke, det är ju det som är problemet med hela lagen..
Senast redigerad av Gregorpegor 2022-11-21 kl. 22:37.
Citera
2022-11-21, 22:52
Medlem
BluePrinces avatar
Killar borde inte ha ONS av den enkla anledningen att slippa bli ofrivilliga fäder till barn. Ni vet att det är 30% risk att en tjej i 20-årsåldern blir gravid vid ägglossning. Att ni vågar ta den risken och få betala underhåll för ett barn som ni ska ha varannan vecka och jul. Samarbeta med den här mamman de närmaste 20 åren. Om det inte är just den tjejen ni kan tänka er göra allt det här med, håll er innanför brallan!
Citera
2022-11-21, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
Killar borde inte ha ONS av den enkla anledningen att slippa bli ofrivilliga fäder till barn. Ni vet att det är 30% risk att en tjej i 20-årsåldern blir gravid vid ägglossning. Att ni vågar ta den risken och få betala underhåll för ett barn som ni ska ha varannan vecka och jul. Samarbeta med den här mamman de närmaste 20 åren. Om det inte är just den tjejen ni kan tänka er göra allt det här med, håll er innanför brallan!

Det här är också en helt bisarr krock med feminismen i Sverige. Tjejer kan göra abort men inte killar. ”Men använd kondom då”, samma argument kan användas för att förbjuda abort för kvinnor..

Håller med, men låg med mitt ex i 7 år och lyckades undvika graviditet med hjälp av finska rycket (eller infertilitet), så känner mig ganska trygg.
Citera
2022-11-21, 23:24
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Faktiska våldtäktsmän har aldrig och kommer aldrig att bry sig om lagar, vill du offra 19 åriga grabbar för ditt nazifeministiska projekt så är det ditt samvete. Ingen behöver leva i celibat för att man väljer bort feminister, det är bara sunt förnuft för en man 2022.

Lille vän, du kan nog fråga nästan vilken kvinna som helst och de kommer tycka att samtyckeslagen fyller en funktion för vissa personer som behöver den. Det är alltså inte så att det krävs en "nazifeminist", (vad det nu är? ) för att tycka att våldtäkt är ett stort problem i samhället och att samtyckeslagen där kan fylla en funktion.
Denna tråden visar ju för övrigt att lagen behövs.
Citera
2022-11-21, 23:25
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Det gör det ju, men det kostar sällan att falskanmäla. Det bör förstås kosta mer än vad det kan kosta för den som blir dömd för falkanmälningen.
Jo men nu sa du att det skulle vara dubbel strafflängd, så det var det jag undrade om. Men du menade kanske inte vad du skrev?
Citera
2022-11-21, 23:28
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Nu pratar jag om one night stands som kan ske varje helg för många

Och vad skulle motivering vara att falskt anmäla en okänd person man haft ett one night stand med?
Och om det finns anledning att anmäla, ja då betyder det ju helt enkelt att något övertramp har begåtts. Kan man inte tygla sig bör man avhålla sig från one night stands.
Citera
2022-11-21, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Lille vän, du kan nog fråga nästan vilken kvinna som helst och de kommer tycka att samtyckeslagen fyller en funktion för vissa personer som behöver den. Det är alltså inte så att det krävs en "nazifeminist", (vad det nu är? ) för att tycka att våldtäkt är ett stort problem i samhället och att samtyckeslagen där kan fylla en funktion.
Denna tråden visar ju för övrigt att lagen behövs.

Lille vän, jag kan garantera dig att alla normalbegåvade kvinnor tycker att samtyckeslagen är skräp om jag berättar att de kan bli fällda för våldtäkt om de tar en kille på pungen utan att fråga först..
Citera
2022-11-21, 23:32
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Det är ju det som kan bli så fel med den här lagen. Vad händer om du läst av fel? Vips så är du våldtäktsman. Exemplet från debatten är väl ett tydligt exempel på det?
Jag håller med dig om att man oftast faktiskt kan läsa/känna av situationen. Men rent krasst om du hade tagit på hans penis i tron att han ville det men han säger nej så har du ju begått ett brott om man ska gå efter domen som de tog som exempel i debatten. Och det tror jag faktiskt att du också håller med om skulle vara fel. Att ha en våldtäktsdom på sig är nog bland en av de värsta sakerna att försöka leva vidare med.

Exemplet från debatten tycker jag var ganska allvarligt, det handlade ju om att han påbörjat analsex utan att kommunicera detta innan. Han kan omöjligt fått ett samtycke om de körde bakifrån, till exempel. Då har han inte haft någon kontakt med kvinnan alls, utan bara tagit en chansning. Inte OK.
Citera
2022-11-21, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Och vad skulle motivering vara att falskt anmäla en okänd person man haft ett one night stand med?
Och om det finns anledning att anmäla, ja då betyder det ju helt enkelt att något övertramp har begåtts. Kan man inte tygla sig bör man avhålla sig från one night stands.

Hört talas om att du får skadestånd? För att inte tala om alla fall där tjejen kanske är narcissist och hatar att bli ghostad efter ett
engångsligg..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in