2022-11-21, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KattenGustavf
Jag tror att MH spydde pga att hon insåg att dom hade dödat TT.

Ja med. Först var hon i affekt och "borta" när det hände och sen sjuk ångest när hon inser vad som skett och då kommer "allt på en gång".

Och jag tror samma med föräldrarna som fick hjärtinfarkt och blev inlagd på psyk. Dom förstod, redan innan utredningen är klar, och trots att MH nekar, att hon förmodligen är medskyldig. För dom har sett henne i affekt tidigare.
Citera
2022-11-21, 23:13
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Sökte i tråden och fick fram denna info

”Denna PF som bor i samma trapp som JJ ska alltså jobba som ordningsvakt, befann han sig på Nöjet den 16?
Såg att han var kompis med TT:s pappa på Facebook. Måste kännas olustigt för honom att dottern till hans kompis blev utsatt för något/dräpt i samma hus.”
Är det då flera olika hyresgäster i huset som har det yrket? Du skrev (citat) :

"Fast nån i den familjen jobbar visst som ordningsvakt . Då är det den äldsta av dem 3 bröderna ."
Senast redigerad av Xedome 2022-11-21 kl. 23:16.
Citera
2022-11-21, 23:14
Medlem
Citat:
Fallet Lisa Holm tex och många andra mors där kroppen hittas, fälls personerna nästan direkt . Nånting måste saknas i detta .
Nä dom fälls inte direkt här har du en jämförelse med Lisa Holms fallet.
Lisa försvann 7 juni och domen i tingsrätten föll 17 november.

Sen fastställdes domen 8e februari året efteråt.

Så runt ett halvår får vi nog räkna med att det tar tills tingsrättens dom det här fallet kommer också.
Citera
2022-11-21, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Krångla till det ?
Det är egentligen vi alla i tråden som krånglar till det med det lilla vi faktiskt vet. Men ponera att mgm dansar med hörlurar på eller försöker sig på att kicksparka och hoppar på ev parkett. (Jodå jag har sett MH på film när hon sparkar och pappan kommer in) Spyr på toa och slår i väggen eller annat som finns däri.
Det är inte omöjligt även om det för närvarande är mindre troligt.

TT kan ha lämnat lägenheten och blivit upplockad eller intvingad i bil. I det scenariet är hon bara en öppnad bildörr bort. Kanske var det just därför som cykeln stod illa till ?

Jag håller då alla dörrar öppna tills åklagaren visat hela sin säkra teori eller kanske t.o.m. tills domen hunnit laga kraft

Det låter krångligt eftersom det precis som du säger är mindre troligt givet de vittnesmål och uppgifter som förekommit i tråden.

Givetvis kan det också vara så att det var Trump och Putin som möttes i JJs lägenhet i ett hemligt möte. JJ hade då tagit dit TT som en del av en sextrafficking-härva. När Trump och Putin fick syn på JJ börjar de hoppa upp och ner i en traditionell maskuling parningsdans. Därav dunsar på uppåt 100 kg (det rör sig om två bastanta karlar). När grannen knackar på dörren blir Trump och Putin så arga att de börjar sparka i väggen. TT, som hålls i lägenheten mot sin vilja, ser strax sin chans och försöker rymma. Hon kommer inte längre än till porten innan den indiska grannsonen lägger fälleben för henne och galant kastar in henne i bakluckan på sin bil. JJ, som desperat vill få tillbaka TT för att få inkassera sina pimp-pengar, möter grannen. Grannen, som sedan länge är dödstrött på indisk mat, tar tillfället i akt och åker iväg till McDonalds med JJ. Detaljerna därefter är lite oklara. Men absolut - så kan det ha gått till.
Citera
2022-11-21, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mange30
Tror bara som jag skriver. Blir svårt att få dom dömda om dom har gjort det. Det ska bevisas i rätten att det är dom. Inte säkert att det är dom. Är det dom så måste bevis finnas. Annars går dom fria.
Ja det är ju därför dom utreder det? det är ju därför man väcker åtal och har en förhandling i tingsrätten? Har polisen bevis(vilket dom verkar ha gott om), så är dom nog väldigt noga att behålla dom för sig själv fram tills rättegången. annars förstör dom ju hela förundersökningen och då blir det definitivt inget åtal.
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Nån tidigare långt tillbaka skrev att jjs mamma jobbade natt på sjukhuset i Eksjö

Hur ligger Wasagatan till i förhållande till Biltemamasten? Kan JJ ha svängt förbi mamsen och kastat TTs mobil i mamsens sopor?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Cirkle K truck har öppet dygnet runt.

Jaaa och hur mycket bärs hittar du där att lägga i en påse och sen i cykelkorgen?

Nu har väl Pripps Blå 3.5 ungefär lika stor fördelning av vatten och urea som Adblue men tror inte de har det på burk där.
Citera
2022-11-21, 23:16
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Så JJ påstår att hon åkte för att sova hos sin mamma. Kan det vara så att mamman var borta den natten? Kanske har hon nattjobb eller så dejtar hon någon, så JJ vet att helgnätter så är ingen i mammans lägenhet. Vore den enda lämpliga förklaringen till hur hon annars kan hävda att hon sovit där, såvida hon inte övertalat mamman att ge falskt alibi (tvek..)

Moderna telefoner "kopplar upp sig" mot alla omkringliggande wifi, men inte på sättet som det låter. Kopplingen sker bara ytligt, med syfte att telefonen skall kunna lokalisera sig. Användare Avel skrev ett schysst inlägg om detta var han beskrev det mycket bättre. Avel verkar riktigt sakkunnig.

Ja ni är några som har bra koll så det är bra att fråga ;-))

Så man skulle rent tekniskt även kunna tex kolla om deras mobiler kopplar upp sig mot mackens modem med kameran ? alt några hus på vägen och se deras resväg ???
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Är det då flera olika hyresgäster i huset som har det yrket? Du skrev (citat) :

'Fast nån i den familjen jobbar visst som ordningsvakt . Då är det den äldsta av dem 3 bröderna .'

Jag citerade från det inlägget jag hittade
För det var inte mitt eget . Citerade vad personen skrev
Citera
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Du var tveksam över hur vanligt det var med röda påsar och jag förklarade för dig. och nu håller du på med personangrepp för vad? för att jag förklarade för dig att det finns i nästan varje hushåll då det har med sophantering att göra?
åk till vetlanda och fråga om du kan få en röd påse att sparka på om du blev så förbannad över att påsen var röd och gratis.

Nu får du allt bevisa att du vet att den röda påsen i cykelkorgen är en återvinningspåse och vilken roll den spelat i att T inte är i livet längre. Jag får känslan av att det är viktigt för dig att det är en återvinningspåse, varför vet jag inte men förklara gärna.
Citera
2022-11-21, 23:17
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Jag citerade från det inlägget jag hittade
För det var inte mitt eget . Citerade vad personen skrev
Citatet du nämnde implicerar inte att någon i den förstnämnda familjen skulle vara ordningsvakt.
Däremot gör ditt inlägg det. Kanske bra att vara noggrann med källorna, så att inget blir fel?
Citera
2022-11-21, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jaaa och hur mycket bärs hittar du där att lägga i en påse och sen i cykelkorgen?

Nu har väl Pripps Blå 3.5 ungefär lika stor fördelning av vatten och urea som Adblue men tror inte de har det på burk där.

Det har vi redan slagit fast att det är ingen fysisk butik, enbart pump
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in