2022-11-21, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
När dunsarna var hade TT redan lämnat. Det var MH som spydde och levde om i min version

Jag har också fastnat på grannen, tyckte han pratade lite för detaljrikt om cykeln och han lät lite nervös på sättet han pratade på.. En annan fundering är angående JJs mamma som hon flertalet gånger nämnt under kvällen. Kan mamman ha hjälpt till på något sätt? Var det inte hon som hamna på psykriatrin kort efteråt? Kanske man snöat in på militär-pappan och helt missat mamman, tror inte jag har läst så mycket om henne mer än att hon bor rätt nära JJ.
Citera
2022-11-21, 22:55
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
De stänger midnatt. Öppnar 08 söndagar.

Ja folk återanvänder påsar. Det är trendigt och bra.

TT’s lånade cykel/cykelkorg. TT’s påse?

alternativt

TT gick hem till JJ med cykeln. Lät JJ’s eller MH’s påse ligga i cykelkorgen som en försoningsgest?

JJ vid hemkomst från McD t/r: ”Shit glömde ju (röda?) (återanvända?) (bärs-?)påsen i cykelkorgen”.

Cirkle K truck har öppet dygnet runt.
Citera
2022-11-21, 22:56
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Jo, men hur många butiker i Vetlanda har röda påsar och är öppet dygnet runt? Har hittills bara stött på en. Ok, påsen kan ha inhandlats vid annan tidpunkt men då är frågan vem som verkligen lade påsen i cykelkorgen.
Det är konstaterat tidigare i tråden, att en av de mest använda påsarna i området är till återvinning och väldigt väldigt röd. (Huruvida det var för brännbart eller icke har jag däremot inte lagt på minnet, då jag avskyr att sopsortera).
Citera
2022-11-21, 22:58
Medlem
Är det brodern till grannen som skjutsade JJ till mc d den natten som jobbar som ordningsvakt på stället eller är det pappan som jobbar som vakt . Jobbade han denna kvällen?
Citera
Medlem
Jag tror att MH spydde pga att hon insåg att dom hade dödat TT.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Det kan nog skilja sig. Där har väl anhöriga mandat att bestämma? Den erfarenhet jag har är att det ska finnas särskilda skäl för att få ut ett rättsmedicinskt protokoll. Exempelvis att vara nära anhörig.

Jag tror att det är lite annorlunda vid ett dödsfall som inte utredes som misstänkt brott och ett dödsfall som är konstaterat brott och som går till åtal.

Man måste inte vara nära anhörig för att få tillgång till ett FUP även om det innefattar ett rättsmedicinskt utlåtande samt obduktionsprotokoll.

Jag har i ärlighetens namn inte plöjt igenom ett FUP på ett bra tag, men förväntar mig både dödsorsak och detaljer om skador på T.T. när mgm åtalas.
Citera
2022-11-21, 23:00
Medlem
Svår nöt att kläcka för polisen. Även om dom är skyldiga tror jag inte dom gar bevis nog. Dom kommer gå fria.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Är det bara jag som finner det märkligt i MH P7a att hon uppger att TT lämnat lägenheten, samtidigt så tror hon JJ har med TTs död att göra?
Menar hon att JJ skulle gett sig av och mördat TT utomhus senare? Tycker hennes uppgifter blir löjeväckande. Men blir ju intressant att läsa FUPen med förhören
Jag tror hon glömmer bort och blandar ihop lögnerna, som JJ instruerade henne i, med delar av sanningen. Tror hennes mentala hälsa är åt helvetes till sedan mordet och hon har svårigheter sedan innan att hålla koll på tankarna, nu blir det nog ännu svårare. Historien är: hon var full, hon mådde dåligt/har trillat några gånger i golvet, JJ hjälper henne. Sen lägger hon till saker jag tror har sanning i sig, som att hon sov (kanske hon slumrade till på soffan precis när de kom hem?) och att hon tror JJ har något med Toves död att göra (hon vet mycket väl JJ har något med hennes död att göra). Återstår och se vilken del M själv har. Jag är säker på hon kommer berätta nästan allt. Hennes psyke klarar inte av detta flera månader till. JJ däremot kommer nog neka så länge hon lever.
Citera
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Är det brodern till grannen som skjutsade JJ till mc d den natten som jobbar som ordningsvakt på stället eller är det pappan som jobbar som vakt . Jobbade han denna kvällen?
Ingetdera.
Citera
Medlem
Citat:
Cirkle K truck har öppet dygnet runt.
Det är ingen butik, det är bara en stor pump på en stor plan för lastbilar med diesel/adblue.
Citera
2022-11-21, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mange30
Svår nöt att kläcka för polisen. Även om dom är skyldiga tror jag inte dom gar bevis nog. Dom kommer gå fria.
Du har redan sagt detta flera gånger i tråden. Vad baserar du det på? Jag tror polisen har väldigt mycket bevis emot dem.
Citera
2022-11-21, 23:01
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Ah ok . Ja det är ju inte kul om mhs historik med bla psykvården kommer ut om det kommer fram att hon är oskyldig . Väldigt känsligt material. Hur kommer det sig att den kom ut omaskad?
Brukar den inte göra det?
Hur det kan komma sig att de lämnats ut omaskade kan jag inte begripa. Vilket som är vanligast, sekretessstämpel eller maskning, vet jag inte. Men jag är villig att satsa en peng på sekretess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in