2022-11-21, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Och hur kan du vara så bombsäker på att det är en återvinningspåse? Snälla dra något gammalt över dig.
Du var tveksam över hur vanligt det var med röda påsar och jag förklarade för dig. och nu håller du på med personangrepp för vad? för att jag förklarade för dig att det finns i nästan varje hushåll då det har med sophantering att göra?
åk till vetlanda och fråga om du kan få en röd påse att sparka på om du blev så förbannad över att påsen var röd och gratis.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Vad menas med omaskat i detta sammanband ? Vad i p7 skulle vara maskat ? Personnummer och namn eller?

Mycket, som diagnoser och barndomsberättelser och besök hos psykiatrin, erkännandet av blandbruk av olagliga substanser, listan kan göras lång.

Det hela är dåligt skött av de båda försvararna.
Citera
Moderator
KomissarieBecks avatar
Ny i tråden och har endast läst ca 100 sidor inklusive sammanfattningen i trådstarten.

Den tekniska bevisningen lär ju väga väldigt tungt i den här utredningen.
Har det läck ut någon som helst information från den ännu?

Finns det några som helst kända konstaterade bevis än så länge?

Är det konstaterat om utredarna har lyckats slå hål på respektive MGM versioner av mordnatten dvs konstaterat att någon eller båda far med osanning?

Kort sagt, finns det något som helst konkret i nuläget?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jag behöver inte styrka det med något bevis. Jag vet vem som får ut rättsmedicinska obduktionsprotokoll. Av egen erfarenhet.

Ett rättsmedicinskt utlåtande samt obduktionsprotokoll brukar väl ingå i ett förundersökningsprotokoll och bli offentligt vid åtal om än med vissa uppgifter maskade(sekretess)?
Citera
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Du kan testa att skriva något sammanhängande till att börja med. Vet du ens vad din tes har varit i föregående inlägg?

Jag har olika teser, vilken syftar du på?
Citera
2022-11-21, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
I princip borde allt vad det gäller deras hälsa vara maskat, då det normalt sett faller under sekretess.

Ah ok . Ja det är ju inte kul om mhs historik med bla psykvården kommer ut om det kommer fram att hon är oskyldig . Väldigt känsligt material. Hur kommer det sig att den kom ut omaskad?
Brukar den inte göra det?
Citera
2022-11-21, 22:51
Medlem
Citat:
Och hur kan du vara så bombsäker på att det är en återvinningspåse? Snälla dra något gammalt över dig.
Jag läste någonstans i media att påsen som låg på JJ cykel var blå
Men vad spelar färgen för roll i det här mysteriet?
Citera
Medlem
Citat:
Jag har olika teser, vilken syftar du på?

Du har inte lagt fram någon än.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Det finns vittnen som ger en annorlunda bild av en labil kvinna med hetsigt humör, empatilöshet och uttalad agressivitet.
men det gäller väl att inte anamma alla tokigheter, du förstår väl att vissa skribenter gårigång
med fantasier enl regeln värre än värst..
det är inte sanningar som skrivs här, och hennes vänner som uttalat sig o expojkvännen har inte direkt utmålat ut henne som Lilith, typ Som psychobruden.
Har följt tråden o ser att vissa verkligen inte kan veta om det som de påstår..
Citera
Medlem
Citat:
Jo, men hur många butiker i Vetlanda har röda påsar och är öppet dygnet runt? Har hittills bara stött på en. Ok, påsen kan ha inhandlats vid annan tidpunkt men då är frågan vem som verkligen lade påsen i cykelkorgen.

De stänger midnatt. Öppnar 08 söndagar.

Ja folk återanvänder påsar. Det är trendigt och bra.

TT’s lånade cykel/cykelkorg. TT’s påse?

alternativt

TT gick hem till JJ med cykeln. Lät JJ’s eller MH’s påse ligga i cykelkorgen som en försoningsgest?

JJ vid hemkomst från McD t/r: ”Shit glömde ju (röda?) (återanvända?) (bärs-?)påsen i cykelkorgen”.
Citera
2022-11-21, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Så du menar att bara för man är ute och kör på natten så är man skyldig .
Hon kanske körde till hennes mamma?
Körde hem MH . Vi VET INTE innan dem är fällda i rätten .
Dem flesta tror att dom mördade tt & det är inte omöjligt . Men tills att vi vet så kan vi inte måla ut dem som mördare . Känns inte som polisen har tillräckligt mycket kött på benen alls faktiskt . Fallet Lisa Holm tex och många andra mors där kroppen hittas, fälls personerna nästan direkt . Nånting måste saknas i detta .

Jag har aldrig påstått att jag vet exakt vad som har skett. Bara vad jag tror har skett och vad det indikerar. Vänligen lägg inte ord i min mun.

Det såklart vi ska utgå från att de är oskyldiga till motsatsen är bevisad.

Men när någon lägger fram en alternativ tes och en alternativ gärningsman så för man ju ett resonemang kring styrkan i det resonemanget och lägger fram vad som styrker eller försvagar argumenten för tesen och gärningsmannen.
Citera
2022-11-21, 22:53
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ett rättsmedicinskt utlåtande samt obduktionsprotokoll brukar väl ingå i ett förundersökningsprotokoll och bli offentligt vid åtal om än med vissa uppgifter maskade(sekretess)?

Det kan nog skilja sig. Där har väl anhöriga mandat att bestämma? Den erfarenhet jag har är att det ska finnas särskilda skäl för att få ut ett rättsmedicinskt protokoll. Exempelvis att vara nära anhörig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in