2022-11-21, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Har funderat på JJ:s mamma
Hur var relationen där?
Var det den dominante fadern som fostrade medan mamman fanns i bakgrunden ?
Anledning till att jag undrar är att det inte finns i mammans historik på hitta.se att hon bott på ”gården” med mannen och barnen
Om man söker på henne på hitta så bor hin nu i centrala Vetlanda
Innan dess bodde hon i lägenhet i Nye

Alla fd adresser brukar finnas med på hitta.se
Men det finns inte med att hon skulle bott på gården där nu JJ:s pappa bor
Om dom separerade när JJ var 7år gammal så flyttade hon för 13 år sedan och då finns det inte med.

Hur relationen såg ut vet jag inte, hade varit intressant om någon i deras kompiskrets kunde kliva fram och berätta lite mer.
Citera
2022-11-21, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
JJ verkar vara en riktig otäck typ.. Stackars TT som fick utstå detta....

Ja är hon skyldig så har hon också l helt klart lurat psykologerna också
Just dold narcissism är något många psykologer tyvärr går bet på

Fruktansvärt sorgligt slut för TT 😥
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det är ytterst förvånande att du fick dem omaskade över huvud taget! Det borde du inte fått och det skulle inte förvåna mig om det får efterspel.

Jag har ingen aning alls, aldrig läst förut så vet inte hur de brukar se ut.
Men jag kan ju dra slutsatsen att jag verkar ha fått samma version som media.

Vad för efterspel?
Citera
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
är du på riktigt? det är ju DU som pratar om den röda påsen?
Nej dom har inte slutat med dem röda och gröna påsarna på kretslopp sydost... Färgen är till för att sorteringsmaskinen ska skilja på innehållet då dom gröna påsarna ska åka och bli biogas och dom röda ska eldas i fjärrvärmeverk eller liknande.
Att sluta med dom är som att kasta flera miljarder i sjön för dom.

Och hur kan du vara så bombsäker på att det är en återvinningspåse? Snälla dra något gammalt över dig.
Citera
2022-11-21, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Eller så hade han intervjuats 14 gånger den dagen och pallade inte med media mer? det var väl ändå hans story som kom ut först?

Nej . Det var grannen bredvid . Wilhelms som kom ut först
Citera
2022-11-21, 22:42
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsnosse
https://delafil.se/cbbe31b7f23dc0c1/Eksjö_TR_B_1877-22_Aktbil_69.pdf

Fanns ju massa länkar att kopiera så har ingen aning om vilken som ska kopieras 😣

Tack för den! För mig fungerade nedladdningen alldeles förträffligt.

Sitter på PC med Windows.
Citera
2022-11-21, 22:43
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Vad menas med omaskat i detta sammanband ? Vad i p7 skulle vara maskat ? Personnummer och namn eller?
I princip borde allt vad det gäller deras hälsa vara maskat, då det normalt sett faller under sekretess.
Citera
2022-11-21, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Troll-varning på vem? Vad ska det annars rubriceras som, spårlöst försvunnen när T senast sågs med JJ och MH? Läs in dig på Amela K-fallet så kanske du får lite perspektiv på vad som inte är troll.

Du skriver ju helt osammanhängande. Varför skulle det rubriceras som spårlöst försvunnen?

Jag följde för övrigt Amela-caset. Väldigt nyttigt case för att förstå vikten av oskyldighetspresumtionen och att ett häktningsbeslut kan vara helt rätt givet situationen och fakta kända vid det tillfället trots att den tes som låg bakom häktningsbeslutet senare inte visade sig stämma med verkligheten.
Citera
2022-11-21, 22:44
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsnosse
Jag har ingen aning alls, aldrig läst förut så vet inte hur de brukar se ut.
Men jag kan ju dra slutsatsen att jag verkar ha fått samma version som media.

Vad för efterspel?
Efterspel för den person som lämnat ut handlingarna omaskade.
Citera
2022-11-21, 22:45
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Du skriver ju helt osammanhängande. Varför skulle det rubriceras som spårlöst försvunnen?

Jag följde för övrigt Amela-caset. Väldigt nyttigt case för att förstå vikten av oskyldighetspresumtionen och att ett häktningsbeslut kan vara helt rätt givet situationen och fakta kända vid det tillfället trots att den tes som låg bakom häktningsbeslutet senare inte visade sig stämma med verkligheten.

Om du hade förmågan att läsa vad jag skriver så kanske du skulle få ett sammanhang. Du citerar löst hur du vill och skriver det som passar för stunden. Backa lite i tråden så kanske du får ett sammanhang. Ett litet tips bara.
Citera
2022-11-21, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Vet vi att grannen under då hade läst/tagit del av den andra grannens vittnesmål?

Och oavsett vad så har ju den första grannen vittnat om dunsarna.

Dessutom måste ju pappan hos grannen också ha vittnat om dunsarna.

Och så har vi ju faktumet att JJs bil är fångad två gånger på övervakningskameror.

Etc, etc.

Så du menar att bara för man är ute och kör på natten så är man skyldig .
Hon kanske körde till hennes mamma?
Körde hem MH . Vi VET INTE innan dem är fällda i rätten .
Dem flesta tror att dom mördade tt & det är inte omöjligt . Men tills att vi vet så kan vi inte måla ut dem som mördare . Känns inte som polisen har tillräckligt mycket kött på benen alls faktiskt . Fallet Lisa Holm tex och många andra mors där kroppen hittas, fälls personerna nästan direkt . Nånting måste saknas i detta .
Citera
2022-11-21, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Om du hade förmågan att läsa vad jag skriver så kanske du skulle få ett sammanhang. Du citerar löst hur du vill och skriver det som passar för stunden. Backa lite i tråden så kanske du får ett sammanhang. Ett litet tips bara.

Du kan testa att skriva något sammanhängande till att börja med. Vet du ens vad din tes har varit i föregående inlägg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in