2022-11-21, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsnosse
MHs p7
https://delafil.se/65b0a14c603ca50f/Eksj%C3%B6_TR_B_1877-22_Aktbil_69.pdf

Citat:
Ursprungligen postat av noselake
För att JJ och MH skulle bli anklagade för att det var hos dom tt var . Jag har länge tyckt grannen är konstig . Jag håller fast min tro trots att man får många emot sig . Jag tror ( min teori ) att grannen är inblandad på nåt sätt .
Grannen visste säkert var JJs pappa bodde ( inte så svårt att ta reda på )
Men oerhört smart att själv komma undan .
Första gång jag lyssnade på grannens uttalande kändes lite konstigt. Ingen vettig människa skulle uppmärksamma så många detaljer om cykel. Det andra om maten. Tredje varför gick han direkt och la sig om han var så orolig för det han hörde....hm
Citera
2022-11-21, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Perfekt liv?
förstår inte hur du tolkar hennes liv som perfekt?
det är ett typiskt liv, varken perfekt eller miserabelt, bara så vanligt
hon beskriver det sakligt med neutrala ord, hon skryter inte eller hävdar sig-
uttrycker sig klart o tydligt, sammanfattar, rakt på sak.
Hon har inte utsatts för sådant som flickor i trassliga familjer får utstå- tex hos sina alkisföräldrar.

Eller familj där föräldrarna slagits och barnen bevittnat bråk..det förstår man att hon haft bra familj.
Men hade hon tillfrågats om eventuella sorger så kanske hon upplevt dödsfall av äldre släkting, sorg när föräldrar a valde att skiljas osv
men hon säger ju på inget sätt att titta så bra jag är-så snygg jag är- eller jag är bäst i Vetlanda.
Hon verkar trygg och typiskt genomsnitt för normal ung tjej.
Ni tolkar allt mkt konstigt -mellan raderna,,

Det finns vittnen som ger en annorlunda bild av en labil kvinna med hetsigt humör, empatilöshet och uttalad agressivitet.
Citera
2022-11-21, 22:31
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LouvaDeus
Är helt ny i tråden.
Baserat på vad ni skriver tycks det som att JJ tagit TT av daga pga AW o h att MH mest haft oturen att haft JJ som kompis? Alternativt att MH på rekordtid gått från helylle till medhjälp till mord?
Nej det är ett troll i tråden som fantiserar ihop så hemska scenarion som möjligt och sprider falska rykten. Tyvärr. Respektlöst och motbjudande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Perfekt liv?
förstår inte hur du tolkar hennes liv som perfekt?
det är ett typiskt liv, varken perfekt eller miserabelt, bara så vanligt
hon beskriver det sakligt med neutrala ord, hon skryter inte eller hävdar sig-
uttrycker sig klart o tydligt, sammanfattar, rakt på sak.
Hon har inte utsatts för sådant som flickor i trassliga familjer får utstå- tex hos sina alkisföräldrar.

Eller familj där föräldrarna slagits och barnen bevittnat bråk..det förstår man att hon haft bra familj.
Men hade hon tillfrågats om eventuella sorger så kanske hon upplevt dödsfall av äldre släkting, sorg när föräldrar a valde att skiljas osv
men hon säger ju på inget sätt att titta så bra jag är-så snygg jag är- eller jag är bäst i Vetlanda.
Hon verkar trygg och typiskt genomsnitt för normal ung tjej.
Ni tolkar allt mkt konstigt -mellan raderna,,

Hittar du något negativt i hennes historia?
mer än att hon "provat cannabis en gång och det var absolut inte hennes grej" vilket är en fet lögn enligt hennes kompisar. skulle MH punda loss helt ensam i JJs lägenhet?

Hon framställer sitt liv som guld och gröna skogar.
Citera
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Men vad tyder på att hon hölls där mot sin vilja? Nånting måste polisen ha, eftersom dom misstänker människorov.

Exakt. Amela K åkte med restaurangägaren frivilligt, kanske, och han blev häktad för människorov så det krävs nog inte mycket för att häktas för människorov om någon varit med en person som försvinner spårlöst. Restaurangägaren satt för övrig häktad i en månad innan han släpptes och nu är hela hans liv förstört.
Kan de inte binda MGM till TT:s bortgång blir fallet olöst. Åklagaren har en hel del att bevisa.
Citera
2022-11-21, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den-Randiga-Zebran
Finns ingen bindande teknisk bevisning.

Inget DNA , Inga vittnen, Ingen dödsorsak fastställd som vi vet.
Inget mordvapen om det finns.
Inga spår i bilar efter TT som inte borde vara där.
etc.

Hur vet du det?
Citera
Medlem
Hydrangeas avatar
Är det någon som varit utanför och sett typ av lås till porten vid JJs lägenhetshus?
Är det en relativ modern kodläsare så finns det registrerat öppna/stäng med klockslag.
Det vet polisen och genom det kan de tillsammans med grannarnas vittnesuppgifter få en god bild om tidsspann. Också om någon hållt upp dörren lite längre, t ex vid utforsling.
Citera
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
inte igen... Röda påsar är för sophantering i vetlanda och många andra kommuner. sök i tråden så hittar du det eller gå in på www.kretsloppsydost.se

Och hur vet du att den är röd? Den kan lika gärna vara orange? F ö har kommunen slutat med de röda påsarna såvitt jag vet. Grannen har sinne för detaljer må jag säga, 18 år gammal och så medveten. Toppen!
Citera
2022-11-21, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Den undersökningen visar inget av det som några i hennes bekantskapskrets beskrivit

En psykopat eller dold nasrcissist brukar kunna dölja bra mycket för psykologer

Dom har förmågan att lura hela sin omgivning

Allt verkar så sjukt
Alla tre tjejerna verkar vara helt vanliga ungdomar
Och öndå har en av dem blivit mördad
Troligtvis av de andra två?

Dessa bråk var nog allvarligare än vad vönner beskrivet?
Hade man vetat mer exakt vad dessa bråk innehöll så kanske det hade varit lättare att få en mer nyanserad bild?

Det verksr som deras umgängeskrets inte vill eller vågar berätta?

JJ verkar vara en riktig otäck typ.. Stackars TT som fick utstå detta....
Citera
2022-11-21, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Den undersökningen visar inget av det som några i hennes bekantskapskrets beskrivit

En psykopat eller dold nasrcissist brukar kunna dölja bra mycket för psykologer

Dom har förmågan att lura hela sin omgivning

Allt verkar så sjukt
Alla tre tjejerna verkar vara helt vanliga ungdomar
Och öndå har en av dem blivit mördad
Troligtvis av de andra två?

Dessa bråk var nog allvarligare än vad vönner beskrivet?
Hade man vetat mer exakt vad dessa bråk innehöll så kanske det hade varit lättare att få en mer nyanserad bild?

Det verksr som deras umgängeskrets inte vill eller vågar berätta?

Har funderat på JJ:s mamma
Hur var relationen där?
Var det den dominante fadern som fostrade medan mamman fanns i bakgrunden ?
Anledning till att jag undrar är att det inte finns i mammans historik på hitta.se att hon bott på ”gården” med mannen och barnen
Om man söker på henne på hitta så bor hin nu i centrala Vetlanda
Innan dess bodde hon i lägenhet i Nye

Alla fd adresser brukar finnas med på hitta.se
Men det finns inte med att hon skulle bott på gården där nu JJ:s pappa bor
Citera
2022-11-21, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
FAST . Den grannen under JJ som körde henne till mc d ville inte ens ställa upp på intervju dagen då reportern kom . Han skulle komma tillbaka dagen efter . Så han lyckas kopiera det grannen bredvid säger .
Så dom var inte alls helt oberoende av varandras historier

Vet vi att grannen under då hade läst/tagit del av den andra grannens vittnesmål?

Och oavsett vad så har ju den första grannen vittnat om dunsarna.

Dessutom måste ju pappan hos grannen också ha vittnat om dunsarna.

Och så har vi ju faktumet att JJs bil är fångad två gånger på övervakningskameror.

Etc, etc.
Citera
2022-11-21, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Riktigt bra analys, jag håller med om vartenda ord.
.

Håller med
En bra analys
En manupulativ person
Narcissister brukar öven kunna lura psykologer och hela sin omgivning
Det är få som läser igenom dem och ofta ger dom en bild av sig själv som inte stämmer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in