2022-11-21, 22:22
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
En detalj bara. Det finns en miljon mackar i Vetlanda så förstår det är lite knepigt att hålla reda på dem. Circle K närmare Illharjen/McD är en obemannad mack för lastbilar. Finns Adblue osv. Den mer korv och Nocco-betonade ligger längs Storgatan närmare JJ.

Jo, men hur många butiker i Vetlanda har röda påsar och är öppet dygnet runt? Har hittills bara stött på en. Ok, påsen kan ha inhandlats vid annan tidpunkt men då är frågan vem som verkligen lade påsen i cykelkorgen.
Citera
2022-11-21, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Ponera att T tog cykeln och blev påkörd- av misstag eller avsiktligt av någon som stalkat T, JJ och MH? Vilken tid kom grannen hem efter jobb?

Det var ju en otäck typ som kommenterat på TTs Facebook ett tag innan mordet . En man!
Kommentaren är bortplockad nu men har skrivits om i tråden . Nån kanske kommer ihåg och kan skriva det mannen skrev på TTs Facebook på en bild ?
Citera
2022-11-21, 22:23
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsnosse
Det var inte så jobbigt. Jag blev mest förvånad över att jag fick jjs p7 så snabbt.
Det är ytterst förvånande att du fick dem omaskade över huvud taget! Det borde du inte fått och det skulle inte förvåna mig om det får efterspel.
Citera
2022-11-21, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
För att JJ och MH skulle bli anklagade för att det var hos dom tt var . Jag har länge tyckt grannen är konstig . Jag håller fast min tro trots att man får många emot sig . Jag tror ( min teori ) att grannen är inblandad på nåt sätt .
Grannen visste säkert var JJs pappa bodde ( inte så svårt att ta reda på )
Men oerhört smart att själv komma undan .
Intressant
Jag tänkte så en kort stund när jag hörde intevju med grannen
Men eftersom ingen annans teori ens var i närheten av den tanken så jag slog bort den teorin
Citera
2022-11-21, 22:25
Medlem
Citat:
För att den senaste observationen av TT var när hon traskade iväg med JJ och MH på Storgatan norröver. JJ och MH var de sista som var med TT och TT:s mobil har pejlats till JJ:s bostad. Efter pejlingen av TT:s mobil försvann alla spår efter TT, samt att JJ uppgett att TT följde med hem till JJ.

Men vad tyder på att hon hölls där mot sin vilja? Nånting måste polisen ha, eftersom dom misstänker människorov.
Citera
2022-11-21, 22:25
Medlem
Citat:
Jo, men hur många butiker i Vetlanda har röda påsar och är öppet dygnet runt? Har hittills bara stött på en. Ok, påsen kan ha inhandlats vid annan tidpunkt men då är frågan vem som verkligen lade påsen i cykelkorgen.
inte igen... Röda påsar är för sophantering i vetlanda och många andra kommuner. sök i tråden så hittar du det eller gå in på www.kretsloppsydost.se
Citera
2022-11-21, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Alltså, det är inte så snurrigt alls. Det är visserligen många detaljer vi inte vet, men det är ju av sakens natur givet att det bara är de en eller båda MGM som kan berätta exakt vad som har verkligen har skett.

Att MGM lämnar information som, om man tror dem, snurrar till allt är ju något helt annat. Det enda vettiga man kan göra med de versioner som de båda MGM har lämnat är att vederlägga dem med hjälp av annan bevisning samt påtala inkonsekvenser för det fall versionerna har ändrats eller annars motsägs av den andra MGMs version/versioner.

Man behöver inte krångla till det så mycket.

Tre personer från grannlägenheterna (två personer från samma familj och lägenhet, en granne från en annan lägenhet) har oberoende av varandra vittnat om ovanliga, höga ljud som beskrivs som höga dunsar eller smällar.

Det finns ingenting som indikerar något annat än att dessa smällar/dunsar var från i nära samband med när TT mördades i JJs lägenhet. Och det gäller även om smällarna/dunsarna kan ha varit från ett första angrepp som gick värre än väntat och som sedan ledde till (det oplanerade) mordet, vilket i sin tur antagligen skedde i samband med när ena grannen knackar på och då hör sparkljuden.

FAST . Den grannen under JJ som körde henne till mc d ville inte ens ställa upp på intervju dagen då reportern kom . Han skulle komma tillbaka dagen efter . Så han lyckas kopiera det grannen bredvid säger .
Så dom var inte alls helt oberoende av varandras historier
Citera
2022-11-21, 22:27
Medlem
Citat:
Vem brås på sin mor och varför/hur?

Skribenten redogjorde för hur sonen redigt hade identifierat den adress var den som tjuvat hans mobil. Genom spårning av sin egen mobil kunde han avgöra var den befann sig. Togs upp på tema mobilspårning.

Då skojade jag om att han brås på sin mor som är en frekvent analytiker i ”kriminaltrådar” med ett välutvecklat sinne och näsa för detaljer.
Citera
2022-11-21, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Det är för att det är ett spel för gallerian, det är lögner. och det är det hon försöker intala alla hon stöter på nu.
Det som är intressant med dessa utredningar är att läsa mellan raderna.
Ingen är så perfekt eller har ett så perfekt liv som hon beskriver sig själv och sitt liv.
Perfekt liv?
förstår inte hur du tolkar hennes liv som perfekt?
det är ett typiskt liv, varken perfekt eller miserabelt, bara så vanligt
hon beskriver det sakligt med neutrala ord, hon skryter inte eller hävdar sig-
uttrycker sig klart o tydligt, sammanfattar, rakt på sak.
Hon har inte utsatts för sådant som flickor i trassliga familjer får utstå- tex hos sina alkisföräldrar.

Eller familj där föräldrarna slagits och barnen bevittnat bråk..det förstår man att hon haft bra familj.
Men hade hon tillfrågats om eventuella sorger så kanske hon upplevt dödsfall av äldre släkting, sorg när föräldrar a valde att skiljas osv
men hon säger ju på inget sätt att titta så bra jag är-så snygg jag är- eller jag är bäst i Vetlanda.
Hon verkar trygg och typiskt genomsnitt för normal ung tjej.
Ni tolkar allt mkt konstigt -mellan raderna,,
Citera
2022-11-21, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
FAST . Den grannen under JJ som körde henne till mc d ville inte ens ställa upp på intervju dagen då reportern kom . Han skulle komma tillbaka dagen efter . Så han lyckas kopiera det grannen bredvid säger .
Så dom var inte alls helt oberoende av varandras historier

Eller så hade han intervjuats 14 gånger den dagen och pallade inte med media mer? det var väl ändå hans story som kom ut först?
Citera
2022-11-21, 22:28
Medlem
Citat:
Vilka de? Vilka höll kvar TT mot hennes vilja och hur vet du att det med all sannolikhet var mot TT:s vilja? Hur höll de kvar TT om det är som du skriver?

De båda MGM (JJ och MH) - vilka annars?

Det skulle ju inte rubriceras som människorov om det inte var mot hennes vilja.

Troll-varning....
Citera
2022-11-21, 22:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Och hur vet du vilka skador TT har, det är inte officiellt och kommer aldrig bli det. Som tur väl är.

Vad menar du med att skador på T.T. kropp aldrig blir officiellt?

Jag förmodar att du med officiellt menar offentlig?

Kan du styrka ditt påstående på något vis eller gissar du bara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in