2022-11-21, 22:13
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Det kan inte finns några skador som tyder på det, för då hade JJ och MH inte blivit häktade för mord efter att kroppen hittats.

Och hur vet du vilka skador TT har, det är inte officiellt och kommer aldrig bli det. Som tur väl är.
Citera
2022-11-21, 22:14
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelcore
Vet du hur lång tid hon fortsatte neka? Hade Sara några funktionsnedsättningar? Det som gör mig lite fundersam är att MH, med den kombination av drag och diagnoser som hon har, inte snärjt in sig i sina berättelser redan för länge sen. Borde inte vara så svårt att "lura fram" information ur henne.

Jag tror att Sara fortsatte neka i högst någon vecka bara. Hon hade inga funktionsnedsättningar vad jag vet, men hon hade också svag självkänsla och var väldigt godtrogen och känslig. Villebråd för sociopater.

Håller med om att det är anmärkningsvärt att MH trots detta lyckats hålla sin story. Det står visserligen i hennes p7 något om att den lägre begåvningen inte märks verbalt. Uttrycka sig och prata är alltså inga problem för henne. Men ändå.
Citera
2022-11-21, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Hur vet du att någon inte kört på T av misstag eller avsiktligt och sedan avslutat?

Någon annan har kört över henne och sen har personen dumpat henne i Jjs pappas skog. Och på nåt sätt har telefonen sprungit iväg till Jjs ficka ?
Citera
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Med all sannolikhet för att de höll kvar TT i JJs lägenhet mot TTs vilja.

"4 kap. Om brott mot frihet och frid
1 § Den som bemäktigar sig och för bort eller spärrar in ett barn eller någon annan med uppsåt att skada honom eller henne till liv eller hälsa eller att tvinga honom eller henne till tjänst eller att öva utpressning, döms för människorov till fängelse på viss tid, lägst fyra och högst arton år, eller på livstid."

Dock intressant att man i lagen känt sig tvungen att skriva "ett barn eller någon annan". Hade ju räckt med "någon" eller "någon annan". Men sannolikt finns det ett skäl som inte är uppenbart för mig.

Vilka de? Vilka höll kvar TT mot hennes vilja och hur vet du att det med all sannolikhet var mot TT:s vilja? Hur höll de kvar TT om det är som du skriver?
Citera
Medlem
Citat:
Och hur vet du vilka skador TT har, det är inte officiellt och kommer aldrig bli det. Som tur väl är.

Antagligen har dom hittat skador på TT i den preliminära obduktionsrapporten som tyder på att hon blivit mördad. Annars skulle åklagaren ALDRIG ha häktat dom misstänkta för just MORD. vad är det i den delen du inte förstår? Det är ju glasklart...
Citera
2022-11-21, 22:16
Medlem
Det skrivs troll hit och dit i den här tråden. Men hur vet ni att det som skrivs inte är sant? Ingen vet vad som är sant förutom dom skyldiga. Och som det verkar som kommer det bli svårt att få dom fällda om dom är skyldiga. Tror tyvärr att dom har för vaga bevis om dom är skyldiga att få dom fällda.
Citera
2022-11-21, 22:17
Medlem
Citat:
Påsen är ett sidospår och är inte relevant för att få svar på när, hur och varför T återfanns på fyndplatsen.
Vad tror du fanns i påsen? En burköl inköpt på Cirkle K nära Ilharjen?

En detalj bara. Det finns en miljon mackar i Vetlanda så förstår det är lite knepigt att hålla reda på dem. Circle K närmare Illharjen/McD är en obemannad mack för lastbilar. Finns Adblue osv. Den mer korv och Nocco-betonade ligger längs Storgatan närmare JJ.
Citera
2022-11-21, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Intressant om mamman gett alibi el inte
Vet inte hur man får veta sånt

Oxå intressant o veta varför JJ skulle sovit hos sin mamma just denna natt el om hon brukar göra det på de nötter hon varit ute o festat

Nån tidigare långt tillbaka skrev att jjs mamma jobbade natt på sjukhuset i Eksjö
Citera
2022-11-21, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Jag begriper inte hur en skötsam och vad det verkar intelligent tjej med ordnade familjeförhållanden mördar en tjej och håller käft om det.

Ingen i det ovan ger svar.

Inte ens tecken på någon grandiositet eller antisociala attityder. Finns liksom inget att greppa i som förklaring. Inga droger inget missbruk ingen dålig uppväxt inget psykologiskt.

Hittar liksom inte en enda förklaring till varför hon gjorde detta. Det är kyrkan piano hästar. Sjukt alltså.

Den undersökningen visar inget av det som några i hennes bekantskapskrets beskrivit

En psykopat eller dold nasrcissist brukar kunna dölja bra mycket för psykologer

Dom har förmågan att lura hela sin omgivning

Allt verkar så sjukt
Alla tre tjejerna verkar vara helt vanliga ungdomar
Och öndå har en av dem blivit mördad
Troligtvis av de andra två?

Dessa bråk var nog allvarligare än vad vönner beskrivet?
Hade man vetat mer exakt vad dessa bråk innehöll så kanske det hade varit lättare att få en mer nyanserad bild?

Det verksr som deras umgängeskrets inte vill eller vågar berätta?
Citera
2022-11-21, 22:19
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Fick vibbar från MH att hon var ”efter” när jag såg hennes TikTok videor. Kändes bara som att när hon dansar och håller på med vissa saker, ser det ut som sånt skit 11-12 åringar gör, och inte 16-åringar (eller hur gammal hon nu är på de videor). Att hon har tvångstankar syns verkligen på alla de tusentals pins på samma saker hon har sparat på sin Pinterest. Hon känns, precis som vi varit inne på, rätt så vilsen, osäker och riktigt lättmanipulerad.

JJ känns som en person som är bra på att manipulera andra. Hon nämner hela tiden hur socialt kompetent hon är, även så i någon arbetsintervju väl? Hennes P7 känns rakt igenom som ett prov hon försöker få högsta betyg på. Som om allt i livet är ett test hon måste vara bäst i. Även när hon sitter häktad för ett mord på sin fd vän. Förstår inte heller hur de kan utesluta grandiositet i en undersökning där hon från start till slut pratar om hur perfekt hennes liv är/har varit och hur duktig hon är. Fick riktigt konstiga vibbar av hennes undersökning och hur hon har uttryckt sig. Dessutom tror jag inte ett dugg på hon har haft en ”mycket bra uppväxt”. Jag ska inte spekulera för mycket i det, men någonting har ju förstört henne för att hon ska påvisa ett beteende där hon har extremt höga prestationskrav, inte kan hantera ilska, inte verkar ha social kompetens (som hon själv tror) med tanke på hon säger saker rakt ut till folk och inte bryr sig om hur det mottages eller påverkar andra, verkar ha ett manipulativ beteende, ter sig ha svårt med empati/förståelse för andra och verkar dessutom ha en rejäl övertro på sig själv/sin intelligens.

MH har nog sett upp till JJ, som om hon är någon gudinna. Hon följer definitivt allting JJ säger de ska göra. Hon är inte intelligent nog för att ifrågasätta henne, utan hon tror väl allt JJ säger är jättebra och korrekt.

Ja, vi känner inte dem. Men detta baserar jag på all information vi har fått från närstående och nu P7-undersökningarna. Och jag jobbar en hel del med psykiatriska tillstånd från barndomen.

Riktigt bra analys, jag håller med om vartenda ord.
Citera
2022-11-21, 22:19
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svisse90
Antagligen har dom hittat skador på TT i den preliminära obduktionsrapporten som tyder på att hon blivit mördad. Annars skulle åklagaren ALDRIG ha häktat dom misstänkta för just MORD. vad är det i den delen du inte förstår? Det är ju glasklart...

Då återstår ju bara att bevisa hur skadorna uppkommit, vid vilken tidpunkt samt knyta möjliga MGM till brottet. DNA är ju uteslutet då alla vet att TT följde med JJ och MH frivilligt hem till JJ. Möjligtvis så är det DNA i bagaget som kanske inte kan förklaras bort.
Citera
2022-11-21, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Nån tidigare långt tillbaka skrev att jjs mamma jobbade natt på sjukhuset i Eksjö
Vet
Men brukade JJ sova hos henne nätter då hon varit på fest ?
Varför inte hemma hos sig själv ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in