2022-11-21, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag har också tänkt på det
Enl podden där vönner berättade så hade visst TT och JJ relation varit upp och ner ganska lönge
Det jag undrar över varför fortsatte TT att ge sig in i diskutioner/bråk med JJ?
Varför tog hon inte avstånd?

Och det märkligaste för mig är varför TT höngde med på natten hem till JJ???

JJ hade kanske redan stulit TTs mobiltelefon... TT ville ha tillbaka den... JJ hade redan eventuellt redan planerat mordet men ville locka iväg henne...
Citera
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Du tror inte rättsläkaren borde hintat åklagaren vid det här laget om skadorna som orsakats TT pekar mot en påkörning.

Efter att TTs kropp hittas stärkts misstankarna mot MGMs och det blir även omhäktade för mord.

Att TT blivit påkörd går att utesluta helt.

Hur vet du att någon inte kört på T av misstag eller avsiktligt och sedan avslutat?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Alltså, det är inte så snurrigt alls. Det är visserligen många detaljer vi inte vet, men det är ju av sakens natur givet att det bara är de en eller båda MGM som kan berätta exakt vad som har verkligen har skett.

Att MGM lämnar information som, om man tror dem, snurrar till allt är ju något helt annat. Det enda vettiga man kan göra med de versioner som de båda MGM har lämnat är att vederlägga dem med hjälp av annan bevisning samt påtala inkonsekvenser för det fall versionerna har ändrats eller annars motsägs av den andra MGMs version/versioner.

Man behöver inte krångla till det så mycket.

Tre personer från grannlägenheterna (två personer från samma familj och lägenhet, en granne från en annan lägenhet) har oberoende av varandra vittnat om ovanliga, höga ljud som beskrivs som höga dunsar eller smällar.

Det finns ingenting som indikerar något annat än att dessa smällar/dunsar var från i nära samband med när TT mördades i JJs lägenhet. Och det gäller även om smällarna/dunsarna kan ha varit från ett första angrepp som gick värre än väntat och som sedan ledde till (det oplanerade) mordet, vilket i sin tur antagligen skedde i samband med när ena grannen knackar på och då hör sparkljuden.
Varför är de då misstänkta för människorov?
Citera
2022-11-21, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Jag begriper inte hur en skötsam och vad det verkar intelligent tjej med ordnade familjeförhållanden mördar en tjej och håller käft om det.

Ingen i det ovan ger svar.

Inte ens tecken på någon grandiositet eller antisociala attityder. Finns liksom inget att greppa i som förklaring. Inga droger inget missbruk ingen dålig uppväxt inget psykologiskt.

Hittar liksom inte en enda förklaring till varför hon gjorde detta. Det är kyrkan piano hästar. Sjukt alltså.

Enligt en vän som intervjuades i podden kunde JJ bli argare än nödvändigt över saker. Hon säger också att JJ inte bryr sig om vad andra tycker utan ”kör på” och ”gör sin grej”. Så hon verkar inte helt hel-ylle.

Om TT tex get JJ en örfil eller liknande, som båda MGM nämner i sina p7: or, kanske JJ blev förödmjukad? JJ försökte tydligen påkalla vakter/polis. Kanske hon var förbannad över att TT ”kom undan”?
Senast redigerad av HawkPie 2022-11-21 kl. 22:06.
Citera
2022-11-21, 22:06
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
JJ hade kanske redan stulit TTs mobiltelefon... TT ville ha tillbaka den... JJ hade redan eventuellt redan planerat mordet men ville locka iväg henne...

Vem stal TT:s mobil och vid vilken tid? Pojkvännen ringde T vid 01:48 (01:49) och allt var lugnt enligt pojkvännen.
Citera
2022-11-21, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Vem brås på sin mor och varför/hur?

Det hör inte hit egentligen.

Citat:
Hur vet du att någon inte kört på T av misstag eller avsiktligt och sedan avslutat?

För att då hade troligtvis inte misstankarna stärkts.
Citera
2022-11-21, 22:10
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordbaggis
För att den senaste observationen av TT var när hon traskade iväg med JJ och MH på Storgatan norröver. JJ och MH var de sista som var med TT och TT:s mobil har pejlats till JJ:s bostad. Efter pejlingen av TT:s mobil försvann alla spår efter TT, samt att JJ uppgett att TT följde med hem till JJ.
Citera
Medlem
Citat:
Det kan inte finns några skador som tyder på det, för då hade JJ och MH inte blivit häktade för mord efter att kroppen hittats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordbaggis

Med all sannolikhet för att de höll kvar TT i JJs lägenhet mot TTs vilja.

"4 kap. Om brott mot frihet och frid
1 § Den som bemäktigar sig och för bort eller spärrar in ett barn eller någon annan med uppsåt att skada honom eller henne till liv eller hälsa eller att tvinga honom eller henne till tjänst eller att öva utpressning, döms för människorov till fängelse på viss tid, lägst fyra och högst arton år, eller på livstid."

Dock intressant att man i lagen känt sig tvungen att skriva "ett barn eller någon annan". Hade ju räckt med "någon" eller "någon annan". Men sannolikt finns det ett skäl som inte är uppenbart för mig.
Citera
2022-11-21, 22:11
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsnosse
Det hör inte hit egentligen.

För att då hade troligtvis inte misstankarna stärkts.

Ok, förklara då varför cykelns ekrar har skador samt varför den hittades på Gränsgatan.
Citera
2022-11-21, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Jasså? vad är det för stark bindande bevisning du talar om då? jag har inte sett någon sådan.
utveckla gärna innan du skapar trådsanning.

Det finns ju en anledning att de är häktade på den övre misstankegraden, då finns det en del bevisning som kan binda dom. Vi har inte nån aning om hälften av allt polis och åklagare vet.
Citera
2022-11-21, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Oki vi leker med tanken att du har rätt.....Hur stor sannolikhet är det att han skulle dumpa TT på Grannmarken till JJ's Pappas gård....på de minsta vägarna du kan tänka dig....i ett område som JJ red ofta på.......njae....lite för bra för att vara sant.

För att JJ och MH skulle bli anklagade för att det var hos dom tt var . Jag har länge tyckt grannen är konstig . Jag håller fast min tro trots att man får många emot sig . Jag tror ( min teori ) att grannen är inblandad på nåt sätt .
Grannen visste säkert var JJs pappa bodde ( inte så svårt att ta reda på )
Men oerhört smart att själv komma undan .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in