2022-11-21, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Men grannen har ju alibi (hans pappa som stod i dörren när de knackade på om dunsarna).

När dunsarna var hade TT redan lämnat. Det var MH som spydde och levde om i min version
Citera
2022-11-21, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den-Randiga-Zebran
Feltolkat !!!!
Hur kan tjejerna annars misstänkas för frihetsberövande?
Citera
2022-11-21, 20:28
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
Är det bara jag som efter det senaste blivit övertygad om att det är den grannen som skjutsade JJ som mördade TT? Allt stämmer ju plötsligt igen då jag var övertygad om det från början. Tyvärr så har han lyckats plantera sin version till och med i poddar.. TT låg ju i hans baklucka när han skjutsade JJ till McD. Han blev orolig då JJ såg att TT cykeln, som han inte hade en aning om innan, var kvar 1 timme efter att hon skulle ha lämnat JJ. JJ undrade också och gav sig ut för att leta tillsammans med MH...osv.
Vad vet man blir snurrig av allt detta.
Citera
2022-11-21, 20:28
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Tack för sammanfattningen, GrevenFB!

MH verkar oerhört labil, och i ljuset av vad som har framkommit nu i P7:an så kan man fråga sig om hon i sin ADHD är utåtagerande, och i så fall hur pass mycket. Vad händer med henne när hon är berusad eller tar droger? Att hon får minnesluckor nämns i utredningen.

Ett möjligt scenario:

1. TT går till handgemäng gentemot JJ på Nöjet.
2. Väl hemma i JJs lägenhet ryker de två ihop igen.
3. MH får tokbryt och attackerar Tove så till den grad att Tove dör.
4. JJ - som är i chock men ändå mer rationell och logiskt tänkande än MH - får MH att lugna ner sig och styr upp hur de ska göra sig av med liket.
5. Planen går inte riktigt som tänkt, och JJ blir tvungen att ta avstickaren till McD då hon stöter på grannen i trappen och drar en rövarhistoria om sin fulla vän som behöver fyllekäk.

Det som inte talar för detta scenario är att JJ beskrivs som den drivande och dominante parten av de båda misstänkta. Jag sätter alla mina besparingar på att JJ planerat och gett sig på TT när hon var som mest oförberedd och utsatt - dvs i JJ's lägenhet. MH som i sin tur är den svage och som ser upp till JJ och vill få hennes respekt hjälper till i våldet mot TT. Det känns som det absolut mest troliga scenariot. MH och JJ är just en sån där toxisk kombo av två sjuka personer som man ser ibland. Om det dessutom skulle vara så som du skrev är jag ganska säker på att JJ skulle pekat ut MH relativt fort då hon inte värderar deras vänskap lika mycket som (antagligen) MH gör. Hon hade nog velat rädda sitt skin och peka ut MH.
Citera
2022-11-21, 20:29
Medlem
Citat:
Är det bara jag som efter det senaste blivit övertygad om att det är den grannen som skjutsade JJ som mördade TT? Allt stämmer ju plötsligt igen då jag var övertygad om det från början. Tyvärr så har han lyckats plantera sin version till och med i poddar.. TT låg ju i hans baklucka när han skjutsade JJ till McD. Han blev orolig då JJ såg att TT cykeln, som han inte hade en aning om innan, var kvar 1 timme efter att hon skulle ha lämnat JJ. JJ undrade också och gav sig ut för att leta tillsammans med MH...osv.

Oki vi leker med tanken att du har rätt.....Hur stor sannolikhet är det att han skulle dumpa TT på Grannmarken till JJ's Pappas gård....på de minsta vägarna du kan tänka dig....i ett område som JJ red ofta på.......njae....lite för bra för att vara sant.
Citera
2022-11-21, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djirt
Dom flesta har väl ändå en TV-soffa man hade slocknat i istället för att köra rattfull till morsan
De flesta har nog en soffa, men jag har ingen. Mammans bostad ligger dryga kilometern från JJ:s lägenhet, mao. möjligt att gå (eller cykla) dit utan större svårigheter.

Med detta sagt så vill jag understryka att jag verkligen inte tror att JJ sov hos mamman, jag spånar bara och försöker hitta förklaringar även om det är rätt orimligt.
Citera
2022-11-21, 20:31
Medlem
Citat:
Dunsarna oljudet etc. kan lika väl ha varit TT och JJ som hade försonings-sex på toan som ett pågående mord eller en kamp om den andres mobil.. vi vet inget!

Citat:
När dunsarna var hade TT redan lämnat. Det var MH som spydde och levde om i min version

Du menar när de hade försoningssex och spykalas samtidigt medan grannen under tog hand om Tove i bagaget på bilen som han sedan körde JJ till Donken med. Chilicheese4life.

This I gotta see, ge mig en tidslinje, Sherlock!
Citera
2022-11-21, 20:31
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Tack för sammanfattningen, GrevenFB!

MH verkar oerhört labil, och i ljuset av vad som har framkommit nu i P7:an så kan man fråga sig om hon i sin ADHD är utåtagerande, och i så fall hur pass mycket. Vad händer med henne när hon är berusad eller tar droger? Att hon får minnesluckor nämns i utredningen.

Ett möjligt scenario:

1. TT går till handgemäng gentemot JJ på Nöjet.
2. Väl hemma i JJs lägenhet ryker de två ihop igen.
3. MH får tokbryt och attackerar Tove så till den grad att Tove dör.
4. JJ - som är i chock men ändå mer rationell och logiskt tänkande än MH - får MH att lugna ner sig och styr upp hur de ska göra sig av med liket.
5. Planen går inte riktigt som tänkt, och JJ blir tvungen att ta avstickaren till McD då hon stöter på grannen i trappen och drar en rövarhistoria om sin fulla vän som behöver fyllekäk.
De har väl Afrikanskt blod i sig. De har ju ofta oftast väldigt liten förmåga till impulskontroll och konsekvenstänkande.
När rättegången startar blir det upp på bordet med bevisen och åklagaren sätter agendan.
De är givetvis alldeles för korkade för att fatta att de sitter djupt fast i skiten.
Som J Möller. Fast svarta .
Citera
2022-11-21, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Oki vi leker med tanken att du har rätt.....Hur stor sannolikhet är det att han skulle dumpa TT på Grannmarken till JJ's Pappas gård....på de minsta vägarna du kan tänka dig....i ett område som JJ red ofta på.......njae....lite för bra för att vara sant.

Beror ju på när kroppen kom dit. Man hade ju letat i samma område tidigare. Grannen tog reda på var JJ höll till och flyttade liket sen. Gav sen lite tips i podden..

Men som sagt , en teori, min teori.
Citera
2022-11-21, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Usch, är det bara jag som tycker att det är sorgligt att läsa MH:s utredning? Adopterad efter 9 månader, bara det och vad det gör med en människa känslomässigt att få anknytningsbanden brutna och flytta till en helt ny och främmande familj och kultur. Se annorlunda ut än majoriteten i småstaden, möjligen ha en icke-accepterad sexualitet i den frikyrkliga (dömande?) miljön, ingen självkänsla, alla psykiska svårigheter, ångest osv… På bilder och filmer ger hon intrycket av ett barn.

Nu menar jag inte att ta ifrån eventuell skuld från MH, om det är så att hon varit delaktig eller undanhåller sanningen. Men det är inte så konstigt att någon som hon dras in i osunda och toxiska sammanhang och relationer. Hon vore det perfekta bytet.

Skillnaden från beskrivningen av JJ är ju extremt tydlig. Men att JJ inte skulle ha grandiosa och sociopatiska tendenser betvivlar jag starkt, med tanke på vad så många i hennes omgivning berättat (och med tanke på att hon efter att ha dödat någon väljer att gräva ner (!!) offret, blåljuga, och nu sitter och säger att hon ”sörjer sin vän”).

Kan en tillräckligt hög intelligens hjälpa en att dölja sådana sidor?
Fick vibbar från MH att hon var ”efter” när jag såg hennes TikTok videor. Kändes bara som att när hon dansar och håller på med vissa saker, ser det ut som sånt skit 11-12 åringar gör, och inte 16-åringar (eller hur gammal hon nu är på de videor). Att hon har tvångstankar syns verkligen på alla de tusentals pins på samma saker hon har sparat på sin Pinterest. Hon känns, precis som vi varit inne på, rätt så vilsen, osäker och riktigt lättmanipulerad.

JJ känns som en person som är bra på att manipulera andra. Hon nämner hela tiden hur socialt kompetent hon är, även så i någon arbetsintervju väl? Hennes P7 känns rakt igenom som ett prov hon försöker få högsta betyg på. Som om allt i livet är ett test hon måste vara bäst i. Även när hon sitter häktad för ett mord på sin fd vän. Förstår inte heller hur de kan utesluta grandiositet i en undersökning där hon från start till slut pratar om hur perfekt hennes liv är/har varit och hur duktig hon är. Fick riktigt konstiga vibbar av hennes undersökning och hur hon har uttryckt sig. Dessutom tror jag inte ett dugg på hon har haft en ”mycket bra uppväxt”. Jag ska inte spekulera för mycket i det, men någonting har ju förstört henne för att hon ska påvisa ett beteende där hon har extremt höga prestationskrav, inte kan hantera ilska, inte verkar ha social kompetens (som hon själv tror) med tanke på hon säger saker rakt ut till folk och inte bryr sig om hur det mottages eller påverkar andra, verkar ha ett manipulativ beteende, ter sig ha svårt med empati/förståelse för andra och verkar dessutom ha en rejäl övertro på sig själv/sin intelligens.

MH har nog sett upp till JJ, som om hon är någon gudinna. Hon följer definitivt allting JJ säger de ska göra. Hon är inte intelligent nog för att ifrågasätta henne, utan hon tror väl allt JJ säger är jättebra och korrekt.

Ja, vi känner inte dem. Men detta baserar jag på all information vi har fått från närstående och nu P7-undersökningarna. Och jag jobbar en hel del med psykiatriska tillstånd från barndomen.
Citera
2022-11-21, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Du menar när de hade försoningssex och spykalas samtidigt medan grannen under tog hand om Tove i bagaget på bilen som han sedan körde JJ till Donken med. Chilicheese4life.

This I gotta see, ge mig en tidslinje, Sherlock!

Ja, det första var ju för att allt kunde vara möjligt. Men de nya uppgifterna från idag kom nya uppslag in. Mer stämmer tycker jag,
Citera
2022-11-21, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
En del handlingar sekretessbeläggs direkt, andra skickas ut utan prövning. Men gäller att domstolens personal håller tungan rätt i mun, det verkar de inte gjort i det här fallet.
Tycker snarast att de agerat föredömligt i det här fallet, då det inte finns starka skäl att belägga P7rna med sekretess. Inga minderåriga inblandade el dyl. och ett fall med stort allmänintresse, alltså är det rimligt att lämna ut allt som inte kan skada en pågående utredningen eller vara kränkande för BO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in