2022-11-21, 18:46
Medlem
BluePrinces avatar
RT Russia News:

“if [Zelensky] does not accept the reality of Ukraine's collapse, it is pointless to sit down at the [negotiating] table. And if [he] does accept it – he will be taken out by his own nationalists, who are intertwined with the army top brass.”

De påstår att Ukraina håller på att förlora kriget

https://www.rt.com/russia/566839-medvedev-ukraine-west-zelensky/
Citera
2022-11-21, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Onskan? Hur står det till?

Ryssland har ju ömsom flytt ömsom retirerat i ett par månader nu.
Övertygad att även du förstår att ONSKAN kommer Utplåna UA. En vapen vila skulle va perfekt för en Diplomatisk freds lösning !
Citera
2022-11-21, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
Hur ska du ha det? Är det Zelenskyj som hetsar NATO mot Ryssland eller är det NATO som hetsar Zelenskyj?

Han har bara lite problem med den ryska manualen samt översättningar och tolkningar av vanföreställningarna...
Citera
2022-11-21, 18:52
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
RT Russia News:

“if [Zelensky] does not accept the reality of Ukraine's collapse, it is pointless to sit down at the [negotiating] table. And if [he] does accept it – he will be taken out by his own nationalists, who are intertwined with the army top brass.”

De påstår att Ukraina håller på att förlora kriget

https://www.rt.com/russia/566839-medvedev-ukraine-west-zelensky/

ryzzkt "tvärtomspråk" haha

om man "översätter" så står det att Ukraina växer sig starkare dag för dag och att orcherna har panik då de inte lyckas tvinga Ukraina till "förhandlingar".

utan "förhandlingar" kommer ryzzka bögsoldater frysa ihjäl i vinter och ryzzland närma sig ett sammanbrott.

endast orcherna har något att vinna på "förhandlingar"
Citera
2022-11-21, 18:53
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
Övertygad att även du förstår att ONSKAN kommer Utplåna UA. En vapen vila skulle va perfekt för en Diplomatisk freds lösning !

Du skriver som en påse nötter. Det är endast Ryssland som tjänar på en vapenvila nu, så vi hoppas såklart på fortsatt ukrainskt avancemang.
Citera
2022-11-21, 19:01
Medlem
FN tror att Ukrainas befolkning aldrig kommer stabiliseras igen tack vare kriget. Fast det bryr sig inte Nato-trollen om..
Citera
2022-11-21, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du skriver som en påse nötter. Det är endast Ryssland som tjänar på en vapenvila nu, så vi hoppas såklart på fortsatt ukrainskt avancemang.
Du tror altså att ett förintelese krig är lösningen ???
Citera
2022-11-21, 19:02
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Du kan ha rätt men kollapsen är utdragen. Den kan komma plötsligt nästa sommar senast i september. Kollapsen innebär att militären inte lyder det politiska etablissemanget.

Det blir bli en djup spricka till våren som fördjupas hela tiden. Den kanske finns redan nu men vi har inte möjlighet att se den.

Jahapp, då var det dags för en ny och som alltid lika analyserande djupgrundsblick rätt in i spåkulan.
Jag tror att vi kommer ligga nånstans mellan 250-400 knackade ryssbögar per dygn den här sidan nyåret.
Jag lägger min gissning på 340 det innevarande dygnet.

Det skulle vara najs om den där brojäveln kunde klippas för gott och tågrälsen på fastlandet kunde kommas åt.
Det hade inneburit väldiga problem för bajspackarna.

Jag har noterat att en del anser att vår tipstävling är offt och inte hör hemma i tråden. Var och en har naturligtvis rätt till en egen åsikt men om man jämför med allt annat skit som postas här så kan jag tycka det ändå är rätt relevant att beräkna förluster.

Visst är det lite makabert att sitta och gissa hur många korvryttare som för sista gången öppnat sina små ljusblå men det är faktiskt också ett sätt att mitt i eländet försöka förutse kommande 12 timmar i den brutalitet som krig innebär.
340 som sagt.
Citera
2022-11-21, 19:08
Medlem
Lawlines avatar
Då blev väst av med en rySSnaZZe till. Skulle vara önskvärt att deportera fler som hyllar putler och hans krig mot det demokratiska Ukraina.

https://www.reddit.com/r/RussiaUkraineWar2022/comments/z0i00p/yulia_prokhorova_who_previously_insulted/
Citera
2022-11-21, 19:09
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
FN tror att Ukrainas befolkning aldrig kommer stabiliseras igen tack vare kriget. Fast det bryr sig inte Nato-trollen om..

Tomma ord utan källa
Citera
2022-11-21, 19:12
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
Ix. Delge mig gärna .
Det märks att du inte har läst 1984.

Låt säga att boken handlar om diktatur, ungefär som i landet öster om Finland.
Citera
2022-11-21, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity

Det var inte NATO som tvingade in ryska soldater på Ukrainsk mark....eller har jag missat något?
Att starta ett krig är bland det värsta man kan göra. Detta krig är Putins ansvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in