2022-11-21, 18:03
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
Vad menar du ???

Jag vet ju inte säkert, men eftersom att det gått bra för Ukraina senaste månaderna så finns det inget som tyder på att Zelensky kommer ge upp. Kanske var det det tvärtomspråket han menade.

Dessutom är det Putin som snabbast kan avsluta kriget genom att lägga ner vapnen och backa till sin sida gränsen. Den lagligt giltiga gränsen naturligtvis.
Citera
2022-11-21, 18:04
Medlem
Citat:
OJ vad vi ALLA önskar FRED ! Men så länge som Biden fortsätter skicka vapen till Zelensky är det iskalt.....
Du pratade fred. Som jag beskrev det så blir det sannolikt fred när Ryssland brutits ned och mer eller mindre inte existerar längre.

Du vet att det är så, du försöker intala dig att det inte kommer bli så, men det är så det kommer bli.

Godnatt Ryssland. Välkommen tillbaka till femtiotalet.
Citera
2022-11-21, 18:05
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Nu är det så här: I arabvärlden/MENA var det bara Qatar som röstade för, de givna bla Syrien mot men precis alla övriga lade ned eller RÖSTADE INTE. Det finns ett visst skäl för hur det här redovisas som"Nato-buissines som vanligt" för resultatet är tänkvärt.

Den hederliga källa jag lyssnade på redovisade hur många som avstått att rösta och inte deltagit tidigare jämför med nu. Många av de länder som nu avstod har röstat ja tidigare.

Att det inte förekommer någon seriös analys av röstresultatet på svenska förvånar mig inte alls. Nyhetsrapoporteringen är helt undermålig.

Stämmer inget vidare. Några Afrika som avstod, de har väl egna problem, har fått vapen av Ryssland eller lån från Kina som utövar påtryckning.:

https://www.europaportalen.se/2022/10/nytt-massivt-fn-fordomande-av-ryssland
Citera
2022-11-21, 18:11
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Vad menar du ???

Tvärtomspråket som ryzztrollen använder betyder att man måste negera påståendena för att vi icke-orcher ska förstå.

I det aktuella fallet med ditt påstående så blir översättningen att det blir fred först när Zelensky sparkat ut orcherna.
Citera
2022-11-21, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Nu är det så här: I arabvärlden/MENA var det bara Qatar som röstade för, de givna bla Syrien mot men precis alla övriga lade ned eller RÖSTADE INTE. Det finns ett visst skäl för hur det här redovisas som"Nato-buissines som vanligt" för resultatet är tänkvärt.

Den hederliga källa jag lyssnade på redovisade hur många som avstått att rösta och inte deltagit tidigare jämför med nu. Många av de länder som nu avstod har röstat ja tidigare.

Att det inte förekommer någon seriös analys av röstresultatet på svenska förvånar mig inte alls. Nyhetsrapoporteringen är helt undermålig.
Du får gärna redovisa vilka länder som tidigare röstade ja till fördömandet och senare avstått från att rösta!

För du sitter väl inte och hittar på?
Senast redigerad av HIMAR56 2022-11-21 kl. 18:31.
Citera
2022-11-21, 18:33
Medlem
mobeltasss avatar
Märkligt ändå..
När mycket av de ryska påverkningskampanjerna och propagandan går ut på att använda samma retorik men bara spegla den tillbaka, är det ju lite konstigt att man inte hör prat om att Putin skulle vägra fredsförhandla så länge Zelensky sitter vid makten.

Borde det inte vara självklart att säga det, från pro-ryskt håll, när det just är Zelensky som har sagt så om Putin?
Citera
2022-11-21, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Du pratade fred. Som jag beskrev det så blir det sannolikt fred när Ryssland brutits ned och mer eller mindre inte existerar längre.

Du vet att det är så, du försöker intala dig att det inte kommer bli så, men det är så det kommer bli.

Godnatt Ryssland. Välkommen tillbaka till femtiotalet.
Tror du Värkligen ONSKAN kommer att brytas ner ????
Citera
2022-11-21, 18:35
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Krigshetsaren Zelensky vill inte ha fred. Han ser chansen att med hjälp av EU och Nato krossa Ryssland en gång för alla och tvinga sin ärkefiende Putin på knä. Han strunta i hur många liv som spills bland hans egna och bland ryssar. Han har sina egna hatiska motiv att fortsätta kriget. Man kan bara hoppas att Nato och EU tar avstånd från dåren Zelensky.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4o3KGe/zelenskyj-avfardar-vapenvila-med-ryssland

Hur ska du ha det? Är det Zelenskyj som hetsar NATO mot Ryssland eller är det NATO som hetsar Zelenskyj?
Citera
2022-11-21, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jag vet ju inte säkert, men eftersom att det gått bra för Ukraina senaste månaderna så finns det inget som tyder på att Zelensky kommer ge upp. Kanske var det det tvärtomspråket han menade.

Dessutom är det Putin som snabbast kan avsluta kriget genom att lägga ner vapnen och backa till sin sida gränsen. Den lagligt giltiga gränsen naturligtvis.
M.A.O så inbillar du dig att ONSKAN ska fly med svansen mellan benen"
Citera
2022-11-21, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HIMAR56
Ja det är inte lätt att vara foliehatt och putinrunkare och verka smart och logisk!

Stackars misslyckade krakar......
Zelensky hetsar NATO.
Citera
2022-11-21, 18:41
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
M.A.O så inbillar du dig att ONSKAN ska fly med svansen mellan benen"

Onskan? Hur står det till?

Ryssland har ju ömsom flytt ömsom retirerat i ett par månader nu.
Citera
2022-11-21, 18:42
Medlem
Citat:
Tror du Värkligen ONSKAN kommer att brytas ner ????
Onskan? Vad är det för något?

Det är nog inte så jag tror utan vi ser det i realtid. Rysslands ekonomi rasar ihop som ett korthus. Internationella företag har redan lämnat med en massiv arbetslöshet som följd. Rysk industri stannar upp. På endast något år har Vladimir Putins dröm orsakat en total kollaps av precis allt.

Ryssland var på väg in i värmen efter Sovjetunionens fall. Företag började etableras, samarbeten och kollaborationer sattes i rullning. Vladimir Putin slog detta i spillror. Det är synd om det ryska folket som inte har ryggrad nog att störta despoten.

Eller förresten, nej det är inte synd om dem. De har förtjänat det. Som man bäddar får man ligga.

Edit. Er. Förlåt. Er ska det vara.
Senast redigerad av Milosebic 2022-11-21 kl. 18:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in