2022-11-21, 18:26
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Kanske när mobilen kopplar upp mot Wifi?
Även när de kopplar från då de blir en sväng med grannen till donken?
Andra grannen bredvid hade pratat med sin tjej då dunsarna va, lätt kontrollera tiden där tänker jag.

Men T telefon kopplar väl inte upp mot JJ wifi ?
Hon skulle haft hennes lösenord då isf ?
Kan det bli om någon har olåst wifi ?

Eller polisen tar bara en trolig tid 02.00 sen kanske mobilen kopplar upp mot en annan mast 02.45 och de kan se på donken kameran att TT inte är med, bara telefonen som markerar ?
Citera
2022-11-21, 18:26
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kommer att fortsätta på det sättet.

Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Herrejesus.. JJ pratar väldigt gott om sig själv 😅 inga problem där i livet minsann..🙄 Hon var tidig med det mesta när hon var liten och bra betyg senare..

Ja och det kommer hon att fortsätta att göra underutredningens gång och även efter.
Citera
2022-11-21, 18:29
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Vakter bore ha blivit inblandade.Det är naturligtvis detta bråk som ligger tillgrund för att dessa två blev misstänkta för människorov och
plockades in snabbt.
Vittnen från krogen och de tre huvudpersonernas vänner har naturligtvis förhörts.
Men att Tove försvarade någon otrogen typ så intensivt att han slog till J är väl mkt konstigt.
Tove måste ha ångrat sig firekt, och var angelägen att förklara..hon beskris som snäll och snälla töser örfilar inte komoisar..
Vems heder försvarade Tove, man skulle inte blivit förvånad om Toves slagits skett i en problematisk förort, men mitt bland folk ute på krogen i lilla Vetlanda.. och inför folk

Om J hade slagit Tove tror du hon hade följt med dem hem då? Så kanske det var Tove som började slåss. Varför kan ingen tala klarspråk i detta.
1 vem är Toves kompis
2 Vem är kompisens kille
3 vem är JJ senaste kille
Citera
2022-11-21, 18:30
Medlem
Fibonaccitals avatar
Lite från SVT som många nog redan läst och sett.

Mordmisstänkta lider inte av allvarlig psykisk störning
Uppdaterad idag 17:09 Publicerad idag 16:40

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ingen-av-de-misstankta-kvinnorna-lider-av-allvarlig-psykisk-storning
Citera
Medlem
Intressant att JJ påstår att hon sovit hos mamman (istället för att ta bilen ut till fyndplatsen). Hur blåst är hon som drar den lögnen?

(Ja min teori är att det är en solklar lögn med tanke på övervakningsbilderna från gulf).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Det man reagerar över är att JJ sörjer sin vän. Det är ganska ovanligt att höra ifrån en förövare. Men, TT slog JJ. De försonas i JJ's kök och MH däckar i JJ's säng. MH verkar obrydd. TT lämnar levande men dyker upp död i snorig skog nära JJ's fars gård, där JJ sedan rider samma dag. "Good story, bro!" Kan det vara så att mamman åt upp Chilli Cheesen? Kan det vara så att MH är mördaren och JJ medhjälparen?
Hade Maja varit mördaren och Johanna bara medhjälpare, då hade hon aldrig nekat allting. Hon hade satt dit M direkt för att rädda sitt eget rykte. Hon ter sig extremt självgod. Hon älskar sig själv för mycket för att åka i fängelse för någon annans vållande. J har definitivt varit drivande enligt mig.
Citera
2022-11-21, 18:31
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Men JJ säger att TT slog henne. MH säger inte vem som började bara handgemäng.

Varför ingen sagt något? därför de i Vetlanda är fegskitar och saknar civilkurage. Vilka hemska ställen det finns i Småland.

Tror du inte vakterna och polisen har munkavel???

Du kan ta ditt jävla Stockholms pack och stoppa upp,,, där kan vi prata om mycket skit ;-))
Citera
2022-11-21, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Jag tror mer och mer på nu när jag läser deras p 7 att MH är den mest skyldiga faktiskt .
Hennes historia är luddig .
JJ däremot verkar mer tala sanning om att kompisen mådde dåligt , spydde och att hon skulle åka och handla mat åt henne . Att hon sa att tt gick efter en stund , vilket har varit samma ord sen dag 1 .
Verkar inte vara några psykiska problem alls. Knappt ingen alkohol .
MH däremot dricker mer , knarkar mer uppenbarligen & allmänt nere i livet .

Jag blir splittrad….
Men min känsla är att MH Är den som ljuger

Båda lär ljuga.
Jj sa inget om mcd tex, inget om grannen, inget om dunsarna?
Sen sov hos hennes mamma? Varför det när man är hemma?

Nja, det finns många hål att fylla.
Citera
2022-11-21, 18:32
Medlem
Varför i helvete skulle JJ hem till sin Mamma o sova för....när de var i hennes lght.....Skulle hon åka till sin Mamma o MH skulle sova kvar i JJ's lght?!...o klockan måste ju varit runt 03.45 på morgonen isf....hemma från Donken ca 03.25...Varför??....Nä en lögn utan dess like..
Citera
2022-11-21, 18:33
Medlem
Jag läste varje inlägg dygnet runt dom två första veckorna av denna tråd och nu läst P7’orna, fattar verkligen ingenting dom är inte ens sjuka, hur ovanligt är inte hela caset?
Citera
2022-11-21, 18:33
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Hade Maja varit mördaren och Johanna bara medhjälpare, då hade hon aldrig nekat allting.

Nekar Maja allting?
Citera
2022-11-21, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Får starka Johanna Möller-vibbar av JJ när jag läser P7an. En narcissistisk sociopat.

Du läser en P7 där det i klartext står att JJ saknar grandiosa och antisociala drag och drar slutsatsen att hon är en narcissistisk psykopat...? Spännande ändå hur olika man kan tolka saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in