2022-11-21, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thevowww
Till er som har problem att ladda ned filen, varsågoda:
https://ibb.co/album/18jvYf

Tack så jätte mycket.
Man blir lite smått fundersam av att läsa den.

Hon visar inga tendenser till psykisk instabilitet, verkar lugn och sansad om än lite nedstämd.
Hon kan redogöra vad som hände och utger ett händelseförlopp som skulle kunna stämma, men där det fattas en hel del.

Sov hon hos JJ?
Varför i så fall nämner hon inget om mc d?
Varför berättar hon inget om dunsarna?
Vilken tid åkte hon hem?
Var TT kvar då?
Citera
2022-11-21, 18:08
Medlem
Jag tror mer och mer på nu när jag läser deras p 7 att MH är den mest skyldiga faktiskt .
Hennes historia är luddig .
JJ däremot verkar mer tala sanning om att kompisen mådde dåligt , spydde och att hon skulle åka och handla mat åt henne . Att hon sa att tt gick efter en stund , vilket har varit samma ord sen dag 1 .
Verkar inte vara några psykiska problem alls. Knappt ingen alkohol .
MH däremot dricker mer , knarkar mer uppenbarligen & allmänt nere i livet .

Jag blir splittrad….
Men min känsla är att MH Är den som ljuger
Citera
2022-11-21, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Vet inte exakt hur det gått till, MH påstår sig både druckit lite granna samtidigt som hon ligger och spyr...

En aning väsentlig notering är att JJ påstår sig ha åkt hem till sin mamma efter lägenheten, men hon utelämnar helt den viktiga detaljen att hon tog en tripp till McDonalds samt att hennes bil senare på natten snappades upp av GULF macken.

Ja, vi får ha i åtanke att detta säger hon till läkaren. Inte en polis där lögnerna får svårt att löpa fritt.
Citera
2022-11-21, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheshgalet
Så nu har man alltså fått reda på att Tove och Johanna hamnat i ”slagsmål” och att Tove kontaktade ordningsvakter samt polis på klubben? Varför har inga vittnen sett detta och gått ut med det innan?
Vittnena kan vara belagda med yppandeförbud.
Citera
2022-11-21, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Tackar för det.

Anmärkningsvärt var väl att ingen av de påstod sig ha druckit så pass mycket att de tappat kontroll(fått blackout) kvällen do BO miste livet, att man inte minns något under gärning har ju mildrande effekt vid vissa domar utan de verkar minnas allt klart och tydligt.

Men blandningen av concerta, sertralin hög dos, sömnmedel och dessutom en hyfsad dos alkohol på det kan omöjligen vara en bra kombo.
Citera
Medlem
Pythia_88s avatar
Saxat ur P7:an
JJ uppger att hon därefter fick ta hand om sin väninna som mådde dåligt efter utekvällen och att hon därefter åkte hem till sin mamma för att sova.
Om JJ åkte hem till sin mamma för att sova så finns ett vittne i tidslinjen, mamman. Förmodligen efter kl. 02:45 antar jag med tanke på polisens senaste uppgifter om NÄR HUVUDDELEN av brottet inträffade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Men JJ säger att TT slog henne. MH säger inte vem som började bara handgemäng.

Varför ingen sagt något? därför de i Vetlanda är fegskitar och saknar civilkurage. Vilka hemska ställen det finns i Småland.
Vakter bore ha blivit inblandade.Det är naturligtvis detta bråk som ligger tillgrund för att dessa två blev misstänkta för människorov och
plockades in snabbt.
Vittnen från krogen och de tre huvudpersonernas vänner har naturligtvis förhörts.
Men att Tove försvarade någon otrogen typ så intensivt att han slog till J är väl mkt konstigt.
Tove måste ha ångrat sig firekt, och var angelägen att förklara..hon beskris som snäll och snälla töser örfilar inte komoisar..
Vems heder försvarade Tove, man skulle inte blivit förvånad om Toves slagits skett i en problematisk förort, men mitt bland folk ute på krogen i lilla Vetlanda.. och inför folk
Citera
2022-11-21, 18:18
Medlem
Sammanfattning av MH:s P7-undersökning
Uppdaterad: 21 november.

Kom gärna med förslag på ändringar, rättelser eller info att lägga till.

Observera: När det står att en uppgift är osäker/obekräftad så är den just det: osäker och obekräftad. Uppgiften kommer då oftast från någon skribent i tråden. Uppgiften kan vara sann eller falsk.[/indent]

P7-undersökning MH
Plats: Häktet Jönköping
Datum: 15 nov
Slutsats: "Den rättspsykiatriska bedömningen är att Hellman, såväl vid tiden för de misstänkta gärningarna som vid aktuell undersökning, lidit av en psykisk störning men att denna, varken vid gärningstillfället eller undersökningen utgjort en allvarlig psykisk störning."
Uppväxt och allmänt:
- Adopterad från Sydafrika vid nio månaders ålder
- Adopterad äldre bror
- MH har ingen kännedom om hennes biologiska släkt
- Beskriver en trygg uppväxt
- Idrottsligt aktivt med fotboll och handboll fram till 16-årsåldern
- Uppger att hon inte haft några egentliga kärleksrelationer
- Inga uttalade svårigheter med kamratrelationer eller jämnåriga
- I stort sett fysiskt frisk
- Tidigare ostraffad

Skoltiden:
- Anpassad skolgång under senare delen av högstadiet och början av gymnasiet
- Normal skolgång till VT årkurs 7. Uppehåll från skola i ett år.
- Individuellt anpassat program på gymnasiet (IM).
- Bytte till industritekniskt program HT 22

Alkohol och droger:
- Ojämnt och relativt frekvent och omfattande alkoholanvändande (BUP)
- Sporadiskt prövat narkotika i form av kokain och cannabis. (BUP)
- Alkoholdebut vid sexton års ålder.

- Ofta intill påtaglig, ibland redlös, berusning. (P7)
- MH uppger att hon druckit sådana mängder alkohol att hon drabbats av minnesluckor. (P7)
- MH uppgav att hon testat kokain vid ett tillfälle cirka två år före aktuell undersökning och att hon använt cannabis, såväl genom rökning som genom att äta så kallas haschkaka, vid ett par tillfällen varav det senaste varit under augusti månad 2022.

Begåvningshandikapp och psykologiska besvär:
- Begåvningsprofil ”klart under genomsnittet”. (BUP)
- Svårigheter inom autismområdet men inte i en sådan omfattning att någon sådan diagnos kunde ställas.
- Verbala förmågor på genomsnittlig nivå. (BUP)
- Inlärningssvårigheter
- ADHD (diagnos sommaren 2022)
- Svårigheter med processhastighet, visuellt material och arbetsminne.
- Icke-verbala inlärningssvårigheter.
- Ångest och tvångsmässighet, tvångstankar
- Exempel på tvångshandlingar; tända/släcka lampor, öppna/stänga appar, tvångshandlingar kring hygienen.

Sedan 2018 kontakt med BUP efter nedstämdhet, ångest och svårigheter i skolan. Vårdats hos Nässjö psykiatri mellan åren 2018-2022.

Självskadehandlingar:
MH uppger att hon vidtagit självskadehandlingar i form av försök till strypning och lindrigare tablettintoxikationer. Hon beskrev att hon vid åtminstone ett par av dessa tillfällen haft en självmordsavsikt men att tankar på familj och anhöriga hindrat henne från att fullfölja handlingarna.

Hallucinationer:
Uppger att hon vid flera tillfällen, utan samtidig substanspåverkan, kunnat erfara viss hörselhallucinos i form av kommenterande röster med nedvärderande innehåll. Hon förnekade att dessa röster någonsin varit uppmanande till sin karaktär och angav att det, vid tiden för undersökningen, var flera år sedan hon senast erfor sådana symtom. I samband med cannabisbruk i augusti 2022; erfarit kortvariga psykotiska symtom i form av såväl hallucinationer som vanföreställningar av bisarr och paranoid karaktär då hon bland annat trott att det fanns demoner i lägenheten där hon befann sig. Dessa upplevelser avklingade emellertid med cannabisruset och försvann helt därefter för att inte återkomma.

Händelser under natten och dagarna före och efter:

- Hellman redogör detaljrikt och med inlevelse för händelseförlopp liksom för sina tankar och känslomässiga upplevelser vid tiden för de misstänkta gärningarna.

- Dygnet före de misstänkta gärningarna uppger MH att hon varit på en musikfestival i Göteborg tillsammans med en kamrat och att hon därför varit påtagligt trött.

- Hellman förnekade att hon vid tiden för gärningarna varit nedstämd, ångestpåverkad eller haft några tanker eller impulser att skada sig själv eller någon annan. Vidare förnekade hon att hon, under den aktuella tiden, upplevt några psykotiska symtom såsom hallucinationer m.m.

- Under kvällen och natten för de misstänkta gärningarna druckit ett par glas vin samt två drinkar med sammanlagt motsvarande tolv centiliter starksprit. Ingen narkotika.

- MH uppger att hon under stora delar av tiden för de misstänkta gärningarna varit påtagligt berusad. Hon kunde dock detaljrikt redogöra för upplevelser, känslor och händelseförlopp under motsvarande tid.

På nattklubben:
- MH var på Nöjet med ett par kamrater.
- JJ hamnade i handgemäng med Tove
- JJ ska ha pratat med ordningsvakter och poliser utanför lokalen utan att dessa vidtagit åtgärder
- De beger sig till lägenheten för att reda ut en konflikt dem emellan

I lägenheten:
- På plats har MH gått och lagt sig medan Tove och JJ satt sig i köket för att diskutera
- MH uppger att Tove senare under natten lämnade lägenheten och att MH själv då varit illamående och kräkts på golvet i badrummet
- MH nekar till att hon utövat något våld mot Tove eller att hon bevittnat något våld mellan JJ och Tove utöver handgemänget inne på nattklubben.
- MH misstänker att kamraten haft med målsägandes död att göra och att hon i efterhand upplevt kamratens beteende dagen efter gärningarna som något avvikande.

(Not: I undersökningen står det kamrat och ej JJ)

MH:s mående i häktet:

20 okt:
- Tystlåten
- Ledsen till och från
- MH berättar om försämrad aptit och nattsömn och tiden i häktet som påfrestande

Vid tiden för undersökningen, 15 nov:
- Inga kliniska tecken på ökad ångest
- Inga tendenser till irritabilitet, aggressivitet, utagerande beteende eller känslomässig labilitet.
- MH uppgav att hon upplevde en nedsatt livslust och att hon under häktningstiden stundtals haft flyktiga självmordstankar, dock utan någon egentlig dödsönskan eller några konkreta självmordsplaner.
- Aktuell medicinering; farmaka för lindring av ångest, ADHD-symtom samt sömnförbättrande behandling.
Senast redigerad av GrevenFB 2022-11-21 kl. 18:23.
Citera
2022-11-21, 18:19
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Saxat ur P7:an
JJ uppger att hon därefter fick ta hand om sin väninna som mådde dåligt efter utekvällen och att hon därefter åkte hem till sin mamma för att sova.
Om JJ åkte hem till sin mamma för att sova så finns ett vittne i tidslinjen, mamman. Förmodligen efter kl. 02:45 antar jag med tanke på polisens senaste uppgifter om NÄR HUVUDDELEN av brottet inträffade.

Enligt grannen så skulle JJ få skjuts hem av mamman men beslöt sig att åka med grannen, det är jättekonstigt och det är egentligen bara för polisen att kolla om JJ upperätthöll någon kontakt med modern på natten eller inte...
Citera
2022-11-21, 18:21
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Jag tror mer och mer på nu när jag läser deras p 7 att MH är den mest skyldiga faktiskt .
Hennes historia är luddig .
JJ däremot verkar mer tala sanning om att kompisen mådde dåligt , spydde och att hon skulle åka och handla mat åt henne . Att hon sa att tt gick efter en stund , vilket har varit samma ord sen dag 1 .
Verkar inte vara några psykiska problem alls. Knappt ingen alkohol .
MH däremot dricker mer , knarkar mer uppenbarligen & allmänt nere i livet .

Jag blir splittrad….
Men min känsla är att MH Är den som ljuger

Nja... Det tror inte Jag i alla fall.

Om man är full och spyr så undrar jag hur i så fall att (MH) kunde mörda TT, skicka ut henne i skogen någon mil bort.
Då behövde hon nog lite hjälp för att fixa till detta.

Jag tror nog att TT skulle kunna knäppa iväg MH som en mygga. En straffspark i rumpan.

TT var bra på straffsparkar har jag läst. Hon satte iallafall en i mål.
Citera
2022-11-21, 18:23
Medlem
Herrejesus.. JJ pratar väldigt gott om sig själv 😅 inga problem där i livet minsann..🙄 Hon var tidig med det mesta när hon var liten och bra betyg senare..
Citera
2022-11-21, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thevowww
Stor skillnad på JJs och MHs P7-utredning.

MH berättar mer öppet kring hennes liv, men också kring händelser från natten (vare sig hon sov eller inte redogör hon för mer).

JJ redogör knappt för natten överhuvudtaget. Redogör inte heller för att ha varit den ”sista” att ha sett TT i livet. Men uppger att hon är både ledsen och har problem med att sova för hon ”sörjer sin döda vän vän” men också för ”hennes liv blivit förstörd med samtliga anklagelser”.

I mina ögon och öron är JJ den drivande mördaren. Stor skillnad i hur de redogör dina berättelser överhuvudtaget. JJ som påstås ha ”goda sociala kunskaper” säger inte skit om natten, jämfört med MH. JJ undviker detta helt.
När jag läste Johannas P7 tänkte jag bara ”Hon är exakt så som många av oss föreställer sig”. Fortsätter sitta där och ljuga öppet och neka, hon har mördat Tove och Toves anhöriga är säkerligen i den värsta tänkbara sorgen någonsin, och där sitter hon och snackar om hur jävla duktig och ordentlig hon är. ”Nej jag knarkar inte har testat cannabis en gång men usch inget för mig (jaja säkert, du sniffar nog några linor varje helg), jag har alltid haft sååå bra betyg, jag har ingen psykisk ohälsa och aldrig mått dåligt” och VÄRST AV ALLT är hur hon har mage att sitta och erkänna hon oroar sig över hennes eget liv och rykte förstörs nu när hon är häktad. Alltså vad fan? Dessutom tror jag inte på Tove slog henne först på Nöjet.
Johanna har en övertro på sig själv och sina egna lögner, hon förstår inte att det finns vittnen, kameror osv som kommer sätta fast henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in