2022-11-21, 17:55
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Nu har jag läst P7 docsen.

Märklig historia.

MH verkar vara öppen som en bok.

JJ är däremot ganska sluten, prata mest om sig själv hur bra hon är.

Ingen av dem har brukat våld mot TT.

MH sov, spydde på toan. Polisen har säkert kolla det, speciellt rester av en spya.

JJ åkte hem till mamma. Polisen har säkert kollat detta också.

Båda säger att TT lämnade lgh, levande (kanske), hon lämnade... Med fötterna före eller?

Då är ju frågan:

Vem dödade då TT, vem dumpade henne någon mil bort, i skogen nära JJs föräldrahem.

Jag tror nog att JJ är bra på att ljuga. Hon ljuger som häst travar.

Jag tror nog att hon är narcissist och klarar nog en P7 ganska bra. Ungefär som Tishko Ahmed gjorde när det gällde Wilma i Uddevalla.

De är väldigt smarta, fast på kort sikt.
Näsan räcker tyvärr inte längre mer än två meter framför tårna.

Detta var min första känsla och tanke...

MH påstår att hennes kamrat(tolkar starkt det som JJ) har blivit slagen eller hamnat i slagsmål med BO på krogen utan att polisen brydde sig, senare har BO tagit sig till JJ lägenhet och resten är historia
Citera
2022-11-21, 17:55
Medlem
MH är tydligen ENORMT mycket mer lågbegåvad än vad vi troligtvis kunde tro även om det tycktes givet att hon var det i viss grad. Nu bekräftades det att det är mycket värre.

Sen är det väl klassiskt att personer som JJ låtsas sörja den de bragt om livet. Har sett det många gånger förut, det ingår ju lite grann så att säga. Även om hon inte ger uttryck för narcissism just i P7:an behöver det inte betyda något; dessa är väl väldigt skickliga på att göra allt för att framstå som så normala och fina människor som möjligt. Det krävs väl dessutom lite mer innan man kan sätta diagnosen på någon bara sådär.

Att MH inte pratar om någon sorg eller ledsamhet alls över att en människa som befunnit sig i hennes direkta närhet samma kväll är MÖRDAD kanske är för att avskärma sig från det hela, hon verkar ju ändå vara mer känslomässigt lagd så hon kanske inte kan hantera det. Men eftersom hon är lågbegåvad behöver hon itne dra till med en massa för att verka mån om TT? Samtidigt intressant att hon inte nämner något om det (vad jag kan se). För en person som nu bryr sig om allt och alla enligt hennes vänner så borde det vara plågsamt att höra att tjejen som gick hem med dem är mördad, oaktat om de var vänner eller ej.

Det känns btw jätteskönt att få svart på vitt alla lögner de har trasslat in sig i och jag njuter av att de är så korkade att de inte ens har pratat ihop sig ordentligt.
Citera
2022-11-21, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Det jag undrar över är vad som får polisen att pricka in dessa 45 min ? 02.00-02.45? Vad fan kan det vara ?

Dunsarna hörs vid 03 säger Expressen???

Kanske när mobilen kopplar upp mot Wifi?
Även när de kopplar från då de blir en sväng med grannen till donken?
Andra grannen bredvid hade pratat med sin tjej då dunsarna va, lätt kontrollera tiden där tänker jag.
Citera
2022-11-21, 17:57
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Offret är en svensk tjej, gärningskvinnorna är en judisk tjej och en negress.
Källa på att hon är jude? Jag utgår från att du klarat gymnasiet (inklusive religionskunskap) med godkända betyg?
Citera
2022-11-21, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheshgalet
Så nu har man alltså fått reda på att Tove och Johanna hamnat i ”slagsmål” och att Tove kontaktade ordningsvakter samt polis på klubben? Varför har inga vittnen sett detta och gått ut med det innan?

Glömde skriva detta i mitt inlägg för en stund sedan, tänkte på exakt samma sak. Oerhört märkligt. OERHÖRT. Så, det är inte alls säkert att det stämmer. De kanske säger det för att det ska se ut som om DE TVÅ (eller ok JJ) är offer från början, så kanske det ser lite bättre ut. Typ "vi säger att hon slog mig, men vi var the bigger persons och bad henne lugnt att följa med hem för att reda ut alltihopa".
Citera
2022-11-21, 17:59
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easycomeeasygo
MH är tydligen ENORMT mycket mer lågbegåvad än vad vi troligtvis kunde tro även om det tycktes givet att hon var det i viss grad. Nu bekräftades det att det är mycket värre.

Sen är det väl klassiskt att personer som JJ låtsas sörja den de bragt om livet. Har sett det många gånger förut, det ingår ju lite grann så att säga. Även om hon inte ger uttryck för narcissism just i P7:an behöver det inte betyda något; dessa är väl väldigt skickliga på att göra allt för att framstå som så normala och fina människor som möjligt. Det krävs väl dessutom lite mer innan man kan sätta diagnosen på någon bara sådär.

Att MH inte pratar om någon sorg eller ledsamhet alls över att en människa som befunnit sig i hennes direkta närhet samma kväll är MÖRDAD kanske är för att avskärma sig från det hela, hon verkar ju ändå vara mer känslomässigt lagd så hon kanske inte kan hantera det. Men eftersom hon är lågbegåvad behöver hon itne dra till med en massa för att verka mån om TT? Samtidigt intressant att hon inte nämner något om det (vad jag kan se). För en person som nu bryr sig om allt och alla enligt hennes vänner så borde det vara plågsamt att höra att tjejen som gick hem med dem är mördad, oaktat om de var vänner eller ej.

Det känns btw jätteskönt att få svart på vitt alla lögner de har trasslat in sig i och jag njuter av att de är så korkade att de inte ens har pratat ihop sig ordentligt.

Instämmer att JJ kommer köra på "fin flicka" kortet, varav hon var NOGA i sin rättsmedicinska undersökning att påvisa hur duktig hon varit och att hon verkligen inte haft några som helst problem.
Det är fortfarande polisen/åklagare jobb att hitta bevis som räcker till dom, hon kommer bara fortsätta på spåret som fullständig oskyldig.
Citera
2022-11-21, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Tackar för det.

Min sammanfattning är att om nu MH skulle dömas till en längre dom/livstid verkar det som risken är stor att hon tar sitt liv, har alltså haft flera suicidala försök i bagaget.

JJ verkar spela på kortet att hon är ledsen för vad som hänt, att hon är ledsen för att hon blev ertappad låter det som när jag läser det, och hon spelar vidare på det kortet. JJ verkar som en "bra" tjej som sumpat det nu, om hon är GM önskar jag även henne livstid oavsett vilket "oskyldig flicka" offerkofta hon slänger på sig.

Anmärkningsvärt var väl att ingen av de påstod sig ha druckit så pass mycket att de tappat kontroll(fått blackout) kvällen do BO miste livet, att man inte minns något under gärning har ju mildrande effekt vid vissa domar utan de verkar minnas allt klart och tydligt.

Om vi tänker oss att J och M kommer överens om en historia, och J är den som dikterat. M däckar, spyr och J får sen hjälpa henne. Spontat känner jag att J borde den mest aktiva och drivande i mordet, eftersom M sätts ur spel i deras gemensamma story.
Citera
2022-11-21, 18:02
Medlem
Får starka Johanna Möller-vibbar av JJ när jag läser P7an. En narcissistisk sociopat.
Citera
2022-11-21, 18:05
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Så nu har man alltså fått reda på att Tove och Johanna hamnat i ”slagsmål” och att Tove kontaktade ordningsvakter samt polis på klubben? Varför har inga vittnen sett detta och gått ut med det innan?

Men JJ säger att TT slog henne. MH säger inte vem som började bara handgemäng.

Varför ingen sagt något? därför de i Vetlanda är fegskitar och saknar civilkurage. Vilka hemska ställen det finns i Småland.
Citera
2022-11-21, 18:07
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Om vi tänker oss att J och M kommer överens om en historia, och J är den som dikterat. M däckar, spyr och J får sen hjälpa henne. Spontat känner jag att J borde den mest aktiva och drivande i mordet, eftersom M sätts ur spel i deras gemensamma story.

Vet inte exakt hur det gått till, MH påstår sig både druckit lite granna samtidigt som hon ligger och spyr...

En aning väsentlig notering är att JJ påstår sig ha åkt hem till sin mamma efter lägenheten, men hon utelämnar helt den viktiga detaljen att hon tog en tripp till McDonalds samt att hennes bil senare på natten snappades upp av GULF macken.
Citera
Medlem
Citat:

Det har funnits sådant skrivet här i tråden eller media, att bråk uppstod både i nattklubben och utanför. Kanske till och med finns med i mina sammanfattningar någonstans. Osäker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starstuck55
Båda MGMs P7or fungerade. Tack så mycket för att du mailade och sedan la upp allt!

Det var inte så jobbigt. Jag blev mest förvånad över att jag fick jjs p7 så snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in