2022-11-21, 16:09
Medlem
thevowwws avatar
Aftonbladet skriver att ingen av de misstänkta lider av en psykisk störning.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=996031

Ska JJs dokument kommit?!
Citera
2022-11-21, 16:09
Medlem
Nu har den andra kommit men radion har inte hunnit läsa mer än att jj ? Också bedöms frisk och nekar. Hon och tt gick till lägenheten och sen gick tt hem
Citera
2022-11-21, 16:10
Medlem
Tiares avatar
Är det någon som begärt ut JJs P7a? Den verkar vara släppt.
Citera
2022-11-21, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Vem med någorlunda fungerande hjärna skulle kunna komma på tanken att planera ett mord i sin egen lägenhet, tre våningar upp på vinden, i ett hus som saknar hiss? I det läget handlar det inte, som någon trodde här, om kultur hur tillvida liket måste förflyttas bort från lägenheten eller ej. Ingen planerar in ett sånt enormt risktagande.

Håller med och definitivt inte samma kväll som man varit i handgemäng (länkat från expressen i inlägg av andra användare) med någon som man setts vandra hemåt med och där det hela har beskådats av andra personer
Citera
Medlem
thevowwws avatar
JJ påstår att TT levde när hon lämnade lägenheten. (Betalvägg)
https://www.vetlandaposten.se/2022-11-21/extra-mordmisstankta-20-aringen-pastar-att-tove-levde-nar-hon-lamnade-lagenheten

”Den 20-åriga mordmisstänka Vetlandakvinnan påstår att Tove var vid liv då hon lämnade hennes lägenhet på natten. Hon förnekar all inblandning i händelserna.”
Citera
Medlem
zugfahrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Inom 45 min menar polisen att TT är död. Från det att fredssamtalet påbörjats (vid köksbordet?).

Snävt ja, och magstarkt.

Tusentals tjejer i den åldern bråkar om killar och relationer. Vad tusan gick snett här? Jag ser det framför mig men det är en stor portion vansinne med i potten här.

Vägrar TT lämna bostaden när JJ vill sluta prata? Dialogen leder ingen vart. JJ blir fysisk och håller om nacken som du beskriver. Borde varit skrik men en sån snabb manöver tystar TT. Och där nånstans håller JJ kvar för länge. Hon låser sig.

Genom spekulation försöker man förstå det ofattbara.

Man undrar isåfall varför de inte gör återlivningsförsök och ringer 112 om det gått överstyr.
Citera
2022-11-21, 16:12
Medlem
lindblomsgröns avatar
Vetlanda Posten

EXTRA: Mordmisstänkta 20-åringen påstår att Tove levde när hon lämnade lägenheten
21 november 2022 16:07
Den 20-åriga mordmisstänka Vetlandakvinnan påstår att Tove var vid liv då hon lämnade hennes lägenhet på natten. Hon förnekar all inblandning i händelserna.
Citera
2022-11-21, 16:13
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Inom 45 min menar polisen att TT är död. Från det att fredssamtalet påbörjats (vid köksbordet?).

Snävt ja, och magstarkt.

Tusentals tjejer i den åldern bråkar om killar och relationer. Vad tusan gick snett här? Jag ser det framför mig men det är en stor portion vansinne med i potten här.

Vägrar TT lämna bostaden när JJ vill sluta prata? Dialogen leder ingen vart. JJ blir fysisk och håller om nacken som du beskriver. Borde varit skrik men en sån snabb manöver tystar TT. Och där nånstans håller JJ kvar för länge. Hon låser sig.

Genom spekulation försöker man förstå det ofattbara.

Det jag undrar över är vad som får polisen att pricka in dessa 45 min ? 02.00-02.45? Vad fan kan det vara ?

Dunsarna hörs vid 03 säger Expressen???
Citera
2022-11-21, 16:15
Medlem
thevowwws avatar
Kan någon publicera JJs P7-utredning?
Citera
2022-11-21, 16:15
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thevowww
JJ påstår att TT levde när hon lämnade lägenheten. (Betalvägg)
https://www.vetlandaposten.se/2022-11-21/extra-mordmisstankta-20-aringen-pastar-att-tove-levde-nar-hon-lamnade-lagenheten

”Den 20-åriga mordmisstänka Vetlandakvinnan påstår att Tove var vid liv då hon lämnade hennes lägenhet på natten. Hon förnekar all inblandning i händelserna.”
Hon säger att Tove slog henne men ändå förnekar hon all inblandning..

Det börjar närma sig sitt slut snart.
Citera
2022-11-21, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
"Hellman uppgav vidare att hon vid flera tillfällen, utan samtidig
substanspåverkan, kunnat erfara viss hörselhallucinos form av
kommenterande röster med nedvärderande innehåll."

Känns som något man drar till med för att få strafflindrig?

Hellman uppgav vidare att hon vid flera tillfällen
kunnat erfara viss hörselhallucinos i form av kommenterande röster med nedvärderande innehåll. Hon förnekade att dessa röster någonsin varit uppmanande till sin karaktär och angav att det, vid tiden för undersökningen, var flera år sedan hon senast erfor sådana symptom
Citera
2022-11-21, 16:20
Medlem
Från artikeln:

Citat:
När Tove lämnat lägenheten fick 20-åringen ta han om sin 18-åriga väninna, den andra nu häktade kvinnan, påstår hon. 18-åringen uppges ha mått dåligt efter utekvällen.

Efter detta åkte 20-åringen hem till sin mamma för att sova, säger hon till läkaren som gör undersökningen. Något dygn senare kom polisen och grep henne, berättar hon.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in