2022-11-19, 08:57
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av provinsen-taiwan
Låter som att du aldrig har tagit reda på hur liten förbränningen är vid träning, särskilt styrketräning.

Om du kolla på konditionsträning och kör tufft så ligger du någonstans 800-1000 kCal i timmen.
Ocg Rör du dig lite övrigt i vardagen så landar du på nästan på det dubbla energibehovet mot en person som sitter still mest och inte tränar.
Citera
2022-11-19, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av provinsen-taiwan
Låter som att du aldrig har tagit reda på hur liten förbränningen är vid träning, särskilt styrketräning.

Jo, får man i sig för lite så kraschar man, been there, done that.
Citera
2022-11-19, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Man kan sätta det i ett perspektiv. Barn som växer behöver betydligt mer näring än dig som tränar och är fullvuxen. Klagade du när du var liten och växte? Bad du dina föräldrar om olika kosttillskott och klagade på att du inte orkade äta och behövde dropp med extra näring för att du inte orkade äta?

Nej, men jag fick iaf mellanmål har jag för mig. Men om du läste så skrev jag ju inte att man skall springa efter kosttillskott det första man gör utan först när man märker att man har svårt att få tillräckligt för sina behov normala vägen. Som barn pressade jag mig alldrig till den grad då maten jag fick inte var tillräcklig.

Citat:
Det är lätt att uppfylla kroppens behov av näring som fullvuxen. Och påstår man annat så vill jag veta hur man klarade sig som barn. Barn är de som har rätt att klaga. Allt annat utmynnar bara från ren okunnighet påstår jag nog.

Att säga så kan man göra om man har levt som soffpotatis i hela sitt liv ja.
Citera
2022-11-19, 10:29
Medlem
provinsen-taiwans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Jo, får man i sig för lite så kraschar man, been there, done that.

Inte anpassad för fettförbränning, helt enkelt.
Citera
2022-11-20, 08:21
Medlem
Citat:
Nej, men jag fick iaf mellanmål har jag för mig. Men om du läste så skrev jag ju inte att man skall springa efter kosttillskott det första man gör utan först när man märker att man har svårt att få tillräckligt för sina behov normala vägen. Som barn pressade jag mig alldrig till den grad då maten jag fick inte var tillräcklig.

Att säga så kan man göra om man har levt som soffpotatis i hela sitt liv ja.

Lagad mat är för näringstät för att du någonsin ska kunna pressa dig såpass hårt att du behöver äta något annat. Men att pressa sig för hårt går att göra och vi bodybuilders går inte till fail utan man måste ha några reps kvar i tanken om man vill växa mellan passen.
Jag tror du behöver ett bra träningsschema där du vet hur många reps i varje övning som du ska ha kvar i tanken. Gör man får hårt så stressar man lederna såpass mycket att man behöver fler vilodagar och det vill man ju inte.
Orkar inte gå in på det mer då det finns betydligt mer man bör veta än det jag precis skrev nu. Men grunderna inom träning är liksom basic. Jag vet inte var du läser men det finns bra ställen att söka kunskap om det är resultat man vill se.
Senast redigerad av JohnWicks 2022-11-20 kl. 08:23.
Citera
2022-11-20, 08:57
Medlem
Citat:
Lagad mat är för näringstät för att du någonsin ska kunna pressa dig såpass hårt att du behöver äta något annat. Men att pressa sig för hårt går att göra och vi bodybuilders går inte till fail utan man måste ha några reps kvar i tanken om man vill växa mellan passen.
Jag tror du behöver ett bra träningsschema där du vet hur många reps i varje övning som du ska ha kvar i tanken. Gör man får hårt så stressar man lederna såpass mycket att man behöver fler vilodagar och det vill man ju inte.
Orkar inte gå in på det mer då det finns betydligt mer man bör veta än det jag precis skrev nu. Men grunderna inom träning är liksom basic. Jag vet inte var du läser men det finns bra ställen att söka kunskap om det är resultat man vill se.

Om ens skygglappar är så hårt spända att man inte kan se att det finns annat än bodybuilding så är det nog rätt svårt att se att ens kostbehov kan skilja sig från det ja...
Citera
2022-11-20, 09:02
Medlem
Citat:
Om ens skygglappar är så hårt spända att man inte kan se att det finns annat än bodybuilding så är det nog rätt svårt att se att ens kostbehov kan skilja sig från det ja...

Skygglappar?
Tog bara ett exempel då bodybuilding är komplicerat när det kommer till uppbyggnaden av träningsprogram och nutrition. Du kör inte något hårdare än det iaf. Hade velat se dig knäböja måndag 5x5 130kg, onsdag 5x5 132.5kg och fredag 5x5 135kg. Återkom sedan.
Jag har ingen aning om vad du vill bli bra på. Mest komiskt att du tror att du är så speciell; att du tränar så hårt och behöver det ena och andra inom kosten för att utvecklas. Träna, ät och skaffa ett liv på sidan av. Det är receptet alla kör på som sysslat med träning länge och det enda som fungerar långsiktigt.
Senast redigerad av JohnWicks 2022-11-20 kl. 09:06.
Citera
2022-11-20, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Kollade upp whey men för min del är det för mycket socker i den också.
Men det är mindre socker i de man blandar själv såg jag.

Men du får själv jämföra och köpa det du tycker passar bäst till ditt behov och det finns några till märken som säljer färdiga shakes så du kan ju kolla om du inte har lust att blanda själv.

Angående socker i "Milkshake" och Whey så är det väl svårt att undvika det i en mjölkprodukt. Vanlig mellanmjölk har ju mer socker per 100ml än en Barebells Shake men det är få personer som undviker mjölk på grund av att det innehåller socker.
Citera
2022-11-21, 16:49
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korken69
Angående socker i "Milkshake" och Whey så är det väl svårt att undvika det i en mjölkprodukt. Vanlig mellanmjölk har ju mer socker per 100ml än en Barebells Shake men det är få personer som undviker mjölk på grund av att det innehåller socker.

Mycket möjligt, har ingen koll på vad andra dricker för mjölkprodukter.

TS fråga var om det var bra produkter och jag svarade utifrån mitt perspektiv.

Det är inget socker i vissa proteinpulver gjort av vassle, ris eller ärtor så allt protein är inte mjölkbaserat.

TS vill ha något med protein är de enda uppgifter som finns och pulver är snabbt och smidigt när man har fullt upp men behöver ett mellanmål.
Jag personligen undviker att dricka extra socker därför rekommenderade jag TS att själv söka protein som passar h*ns behov.
Citera
2022-11-21, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Mycket möjligt, har ingen koll på vad andra dricker för mjölkprodukter.

TS fråga var om det var bra produkter och jag svarade utifrån mitt perspektiv.

Det är inget socker i vissa proteinpulver gjort av vassle, ris eller ärtor så allt protein är inte mjölkbaserat.

TS vill ha något med protein är de enda uppgifter som finns och pulver är snabbt och smidigt när man har fullt upp men behöver ett mellanmål.
Jag personligen undviker att dricka extra socker därför rekommenderade jag TS att själv söka protein som passar h*ns behov.

Självklart är inte allt protein mjölkbaserat men det är löjligt att påpeka att en shake innehåller "Mycket socker" när den faktiskt inte innehåller något tillsatt socker öht. Helt vanlig mjölk innehåller mer socker än en Barebells shake och det är sällan man ser folk klaga på att mjölk är onyttigt på grund av dess sockerhalt.

Det stämmer att ex Clear Whey innehåller nära 0g socker men kan du visa mig Vassleproteinpulver som INTE är mjölkbaserat?
Citera
2022-11-22, 00:04
Medlem
Citat:
Skygglappar?
Tog bara ett exempel då bodybuilding är komplicerat när det kommer till uppbyggnaden av träningsprogram och nutrition. Du kör inte något hårdare än det iaf. Hade velat se dig knäböja måndag 5x5 130kg, onsdag 5x5 132.5kg och fredag 5x5 135kg. Återkom sedan.
Jag har ingen aning om vad du vill bli bra på. Mest komiskt att du tror att du är så speciell; att du tränar så hårt och behöver det ena och andra inom kosten för att utvecklas. Träna, ät och skaffa ett liv på sidan av. Det är receptet alla kör på som sysslat med träning länge och det enda som fungerar långsiktigt.

Det är lite lustigt att du raljerar utan att ens bry dig om att fundera på att man kan träna annat än bodybuilding, men för all del så kan ju du bror duktig ta och redovisa hur en lämplig kost ser ut under en dag. Och glöm inte att mellanmål "bara är för dagisbarn" och kosttillskott är inget man behöver.
Citera
2022-11-22, 08:22
Medlem
Mjölk är betydligt bättre än proteinpulver. Går inte ens att jämföra då den ena är en ultra processad produkt.

Citat:
Det är lite lustigt att du raljerar utan att ens bry dig om att fundera på att man kan träna annat än bodybuilding, men för all del så kan ju du bror duktig ta och redovisa hur en lämplig kost ser ut under en dag. Och glöm inte att mellanmål "bara är för dagisbarn" och kosttillskott är inget man behöver.

Ja, verkligen jättelustigt; verkligen. Hade du något konkret att komma med eller ska du bara stapla ord? Vi andra vill gå vidareni tråden nämligen.
Senast redigerad av JohnWicks 2022-11-22 kl. 08:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in