2022-11-19, 00:24
Medlem
Det finns ju en uppsjö mellanmål som innehåller mycket protein , t.ex milkshake och barer där man får väldigt mycket protein för lite "mat". Är dom produkterna hälsosamma och bra sätt att få i sig sitt dagliga proteinbehov? Jag länkar nedan till vad jag menar.

https://tyngre.se/produkter/livsmedel/barebells/barebells-milkshake-chocolate/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=Sho pping%20-%20Grupp%201%20-%20ROAS%3A%20250&gclid=Cj0KCQiA99ybBhD9ARIsALvZavW yP-Os99JdcVhfEfuVdisB4D7GJLIm_FTHtlNPkD4vjem6y9E-d7IaAkqlEALw_wcB

https://www.med24.se/sportnaering/proteinbarer/barebells-proteinbar-caramel-och-cashew
Citera
2022-11-19, 01:13
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dontcopymyname
Det finns ju en uppsjö mellanmål som innehåller mycket protein , t.ex milkshake och barer där man får väldigt mycket protein för lite "mat". Är dom produkterna hälsosamma och bra sätt att få i sig sitt dagliga proteinbehov? Jag länkar nedan till vad jag menar.

https://tyngre.se/produkter/livsmedel/barebells/barebells-milkshake-chocolate/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=Sho pping%20-%20Grupp%201%20-%20ROAS%3A%20250&gclid=Cj0KCQiA99ybBhD9ARIsALvZavW yP-Os99JdcVhfEfuVdisB4D7GJLIm_FTHtlNPkD4vjem6y9E-d7IaAkqlEALw_wcB

https://www.med24.se/sportnaering/proteinbarer/barebells-proteinbar-caramel-och-cashew

Som ett snabbt mellanmål eller direkt efter träning när man är väldigt hungrig mm så anser jag att det är bra men varning för proteinprodukter med mycket socker.

Finns massa olika märken så du får jämföra olika.
Du länkade en "milkshake", den tyckte jag hade för mycket socker.

Men jag hade aldrig ersatt vanlig mat med dessa produkter.

Du kan tänka så här:
Om du är mycket aktiv så bör du äta frukost, lunch, middag och kvällsmat, sedan kan du ta två till tre mellanmål med protein (två shake och en bar) men om du inte är så aktiv så behöver du inte så mycket varken mat eller protein.
Citera
2022-11-19, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Som ett snabbt mellanmål eller direkt efter träning när man är väldigt hungrig mm så anser jag att det är bra men varning för proteinprodukter med mycket socker.

Du kan tänka så här:
Om du är mycket aktiv så bör du äta frukost, lunch, middag och kvällsmat, sedan kan du ta två till tre mellanmål med protein (två shake och en bar) men om du inte är så aktiv så behöver du inte så mycket varken mat eller protein.
Hur står sig en sån shake jag länkade mot en vanlig whey shake? det är ungefär samma mängd protein och är nog mindre vätska + att man inte behöver köpa shaker och hålla på
Citera
2022-11-19, 02:00
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Hur står sig en sån shake jag länkade mot en vanlig whey shake? det är ungefär samma mängd protein och är nog mindre vätska + att man inte behöver köpa shaker och hålla på

Kollade upp whey men för min del är det för mycket socker i den också.
Men det är mindre socker i de man blandar själv såg jag.

Men du får själv jämföra och köpa det du tycker passar bäst till ditt behov och det finns några till märken som säljer färdiga shakes så du kan ju kolla om du inte har lust att blanda själv.
Citera
2022-11-19, 02:17
Medlem
Citat:
Kollade upp whey men för min del är det för mycket socker i den också.
Men det är mindre socker i de man blandar själv såg jag.

Men du får själv jämföra och köpa det du tycker passar bäst till ditt behov och det finns några till märken som säljer färdiga shakes så du kan ju kolla om du inte har lust att blanda själv.
Jag får göra det. Tack för goda råd
Citera
2022-11-19, 02:37
Medlem
provinsen-taiwans avatar
Mellanmål i sig är förkastligt, oavsett komposition.
Citera
2022-11-19, 04:51
Medlem
Citat:

Citat:

Du kan tänka så här:

När jag var som mest aktiv så var det frukost, frukost, mellanmål, rejäl middag, mellanmål, kvälsmat, kvällsmat och då kan det finnas en vits i att boosta lite med proteinpulver.

Man skall dock inte tro att de är några mirakelprodukter precis. Har för mig att de brukar räkna på att man blandar pulvret med mjölk när de skryter med hur proteinrika de är - och därmed kunna ange nästan dubbelt så hög siffra.

Kort och gott har man inte sett till att ta itu med sin kosthållning i övrigt och i princip nått vägs ände så kommer proteinpulver inte göra någon större betydelse.

Citat:
Ursprungligen postat av provinsen-taiwan
Mellanmål i sig är förkastligt, oavsett komposition.

Låter som att du aldrig tränat riktigt ordentligt. Det kan vara rätt jobbigt att få i sig tillräckligt med näring om man skall inskränka sig till tre mål om dan.
Citera
2022-11-19, 07:46
Medlem
Det är skräpmat. Titta vem som ligger bakom "maten" och på innehållsförteckningen. Det är billig skit som de tjänar bra på.
Det är lätt att lura konsumenter som är osäkra och inte vet hur de ska äta när de tränar. Bra marknadsföring.
Senast redigerad av JohnWicks 2022-11-19 kl. 07:54.
Citera
2022-11-19, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic

Låter som att du aldrig tränat riktigt ordentligt. Det kan vara rätt jobbigt att få i sig tillräckligt med näring om man skall inskränka sig till tre mål om dan.

Man kan sätta det i ett perspektiv. Barn som växer behöver betydligt mer näring än dig som tränar och är fullvuxen. Klagade du när du var liten och växte? Bad du dina föräldrar om olika kosttillskott och klagade på att du inte orkade äta och behövde dropp med extra näring för att du inte orkade äta?

Det är lätt att uppfylla kroppens behov av näring som fullvuxen. Och påstår man annat så vill jag veta hur man klarade sig som barn. Barn är de som har rätt att klaga. Allt annat utmynnar bara från ren okunnighet påstår jag nog.
Citera
2022-11-19, 08:26
Medlem
Alltså ägg innehåller protein plus massa mineraler och vitaminer och inga tillsatser. Varför betala för skit då man kan äta något som är mer naturligt?
Citera
2022-11-19, 08:41
Avslutad
Jag gör egen gainer, du kan också göra det eller en proteinshake. Tar det emot? Det gjorde det för mig också, men det är betydligt nyttigare och något billigare. Tar 3-4 minuter för mig att göra gainer.
Citera
2022-11-19, 08:43
Medlem
provinsen-taiwans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic

Låter som att du aldrig har tagit reda på hur liten förbränningen är vid träning, särskilt styrketräning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in