2022-11-21, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thevowww
Kan någon publicera JJs P7-utredning?

Citat:
Ursprungligen postat av Tiare
Är det någon som begärt ut JJs P7a? Den verkar vara släppt.

Jag bad om den tidigare idag, men då hade den inte kommit in. Skickade iväg ett nytt mejl så får se när den kommer
Citera
2022-11-21, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Hade man inte hittat ännu när hon gjorde undersökningen ???

15/11 (tyvärr för oss som hoppades på innan fyndet)..
Citera
2022-11-21, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Man undrar isåfall varför de inte gör återlivningsförsök och ringer 112 om det gått överstyr.
För att de fattar att de då kommer att åka dit även om TT går att rädda, "smidigare" att se till att hon verkligen är stendöd och "trolla bort" liket. Då kan de ju sedan säga att hon gått, spela ovetande om vad som hänt och slippa trubbel. Ungefär så tror jag att de resonerat, om TT dödades mer eller mindre "av misstag". Min huvudsakliga teori är dock att det handlar om ett mord, inte en misshandel som gick för långt.
Citera
2022-11-21, 16:25
Medlem
Mindbusinesss avatar
” Ingen av de två kvinnorna som misstänks för mordet på en 21-årig kvinna i Vetlanda lider av en allvarlig psykisk störning, slår de rättsmedicinska undersökningarna fast.”
https://www.dn.se/sverige/mordmisstankta-lider-inte-av-psykisk-storning/
Citera
2022-11-21, 16:26
Medlem
zugfahrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsnosse
Jag bad om den tidigare idag, men då hade den inte kommit in. Skickade iväg ett nytt mejl så får se när den kommer
Bra jobbat! Det ger oss mer förståelse om vilka MGM egentligen är.
Citera
2022-11-21, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Nu var det så att skribenten citera länken från Expressen:

Det framgår också att 18-åringen, trots att hon uppger att hon druckit flera glas vin och två drinkar med sammanlagt tolv centiliter starksprit, säger att hon har tydliga minnen av kvällen. Hon redogör ”detaljrikt och med inlevelse” för förloppet som avslutar kvällen och hur ett bråk uppstår mellan 20-åringen och Tove.*

https://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-borjade-slass--med-tove-pa-nattklubben/

En bra idé är att kolla upp vad som gäller innan man gör påhopp!

Nu är det ju så att vi pratade om P7 handlingen, känns rätt ologiskt att tacka för en länk och citera från en annan källa?
men originalcitatet är fortfarande från P7 handlingen och det som är original. ABs citat är ju fel.
Citera
2022-11-21, 16:29
Medlem
thevowwws avatar
Så med detta sagt kan vi fastställa att samtliga MGM kan komma att sitta i fängelse (och inte rättspsykiatrisk vård) om dessa blir dömda i rätten.

Alltså visste båda precis vad de ”begick” när Tove dog.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thevowww
JJ påstår att TT levde när hon lämnade lägenheten. (Betalvägg)
https://www.vetlandaposten.se/2022-11-21/extra-mordmisstankta-20-aringen-pastar-att-tove-levde-nar-hon-lamnade-lagenheten

”Den 20-åriga mordmisstänka Vetlandakvinnan påstår att Tove var vid liv då hon lämnade hennes lägenhet på natten. Hon förnekar all inblandning i händelserna.”

Hade varit överraskande om hon hade ”lämnat” lägenheten död.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
För att de fattar att de då kommer att åka dit även om TT går att rädda, "smidigare" att se till att hon verkligen är stendöd och "trolla bort" liket. Då kan de ju sedan säga att hon gått, spela ovetande om vad som hänt och slippa trubbel. Ungefär så tror jag att de resonerat, om TT dödades mer eller mindre "av misstag". Min huvudsakliga teori är dock att det handlar om ett mord, inte en misshandel som gick för långt.

Jag har föreslagit detta och tror fortfarande att det handlar om mord för att dölja ett annat brott, till exempel misshandel.

Jag kan inte se något annat rimligt skäl till att någon av mgm skulle vilja döda T.T.

Olycka tror jag inte på, det kunde de erkänna men eftersom ingen har gjort det misstänker jag att det finns omständigheter som rimmar illa med en olycka. Bland annat att mgm genomgående har hävdat att T.T. lämnade bostaden för egen maskin.
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Vetlanda posten

När Tove lämnat lägenheten fick 20-åringen ta han om sin 18-åriga väninna, den andra nu häktade kvinnan, påstår hon. 18-åringen uppges ha mått dåligt efter utekvällen.

Efter detta åkte 20-åringen hem till sin mamma för att sova, säger hon till läkaren som gör undersökningen. Något dygn senare kom polisen och grep henne, berättar hon.

Så hon åkte hem till mamma på Vasagatan 26. Så då har hon fått sin mamma att ge henne alibi?
När hon sagt detta vet hon inte att bilen samt mobilen har spårats. Blir mamman straffskyldiga för att ge osant alibi?
Senast redigerad av lindblomsgrön 2022-11-21 kl. 16:34.
Citera
2022-11-21, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Hon säger att Tove slog henne men ändå förnekar hon all inblandning..

Det börjar närma sig sitt slut snart.

Ska väl vara bortförklaring till eventuella skador, sår, spår ed på JJ eller TT.
Citera
2022-11-21, 16:31
Medlem
Skaraborg2s avatar
Inget felcitat.

Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Sluta ljug och felcitera.
Citatet lyder:

"Hellman uppgav att hon, under kvällen och natten för de misstänkta gärningarna, druckit alkohol form av ett par glas vin samt två drinkar med sammanlagt motsvarande tolv centiliter starksprit. Hon beskrev hur hon varit på nattklubb tillsammans med ett par kamrater och hur en av
dessa, anslutning till nattklubbens stängning, råkat handgemäng med målsäganden."

I den artikel från Expressen som jag citerade står det följande:

"Det framgår också att 18-åringen, trots att hon uppger att hon druckit flera glas vin och två drinkar med sammanlagt tolv centiliter starksprit, säger att hon har tydliga minnen av kvällen. Hon redogör ”detaljrikt och med inlevelse” för förloppet som avslutade kvällen och hur ett bråk uppstod mellan 20-åringen och Tove."

https://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-borjade-slass--med-tove-pa-nattklubben/

Så jag varken ljuger eller har gjort ett felcitat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in