Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Även om grannarna har gjort en första grov uppskattning av tiden för när dunsarna och de sk sparkarna hördes, så har utredningen ändå satt ett tidsintervall där man menar att ( minns inte ordvalet nu) huvuddelen av brottet ska ha skett.
Grannen har säkert en ungefär tidsuppfattning om hur länge de väntade innan de gick upp efter att de hade hört dunsarna, hur lång tid det var mellan att de ringde på första och andra gången, och en ungefärlig tid som han hade varit inne och sin lgh innan han hörde att dörren öppnades och stängdes hos JJ. Som jag minns det nämnde han att efter att han hade gått ner, var det runt tio minuter som han hade varit hemma innan JJ kom i trappan.
Allt detta inramas från två håll, där man vet att Nöjer stänger 01 och har man tur finns det flera bevis som kan styrka när de tre lämnade området och när de kom in i lgh. Allt från övervakningsbilder, uppkopplingar, WiFi uppkopplingar, Samtalet från Toves kille, Snap mm.
Baklänges kan man räkna från McD, möter med killarna och restid hem.
Jag tror att man nog har en ganska god uppfattning om när huvuddelen av brottet skett, även om det inte går stt avgörs på minuten om det inte är något annat avgörande som vi inte vet om som kan sätta en sådan tid.
Det skulle ju kunna vara något som att Tove eller någon av tjejerna har haft sin mobil i sin ficka under tumultet. Eller att någon ringer Tove (och/eller tjejerna), då utan svar.
Som Avel säger, kommer det it- tekniska vara en stor del av den här utredningen.
Sedan utesluter jag inte att man kommer att hitta teknisk bevisning som binder tjejerna till brottet.
Det som kan vara svårt att avgöra kan vara vem eller vilka som utfört själva huvudbrottet om man inte kan hitta ett mordvapen.
Vi vet alltför lite om tillvägagångssätt, men det jag utgår från är att det inte har varit ett väldigt blodigt mord. På det viset kan det saknas fingeravtryck, skoavtryck, blod från gm osv.
Strypning kan ha skett t ex ( sk muggning) då en person lägger sin böjda arm runt offrets hals. Det kan ibland ske utan att lämna tydliga spår.
Behövs alltså inget mordvapen då.
Fibrer, annat på kroppen kan ha tillkommit i samband med bortforslandes av kroppen. Behöver ju inte betyda att båda har varit med om mordet.
Jag tror att den snäva tidsramen plus bilens resa till fyndplats ( som mgms rörelsemönster gjorde att man hittade kroppen) gör att det är mycket svårt att få in annan möjlig gm än någon av tjejerna.
Inom 45 min menar polisen att TT är död. Från det att fredssamtalet påbörjats (vid köksbordet?).
Snävt ja, och magstarkt.
Tusentals tjejer i den åldern bråkar om killar och relationer. Vad tusan gick snett här? Jag ser det framför mig men det är en stor portion vansinne med i potten här.
Vägrar TT lämna bostaden när JJ vill sluta prata? Dialogen leder ingen vart. JJ blir fysisk och håller om nacken som du beskriver. Borde varit skrik men en sån snabb manöver tystar TT. Och där nånstans håller JJ kvar för länge. Hon låser sig.
Genom spekulation försöker man förstå det ofattbara.